Odkedy sme začali písať sériu „V roli turistu, návštevníka i domáceho v Bratislave…“ ubehli už takmer dva mesiace. My sme za ten čas vyskúšali všetky tri prepravné služby, a preto vám teraz prinášame naše postrehy, ako aj celkové zhodnotenie.
Začneme pekne chronologicky. Prvou službou, ktorú som testoval bola Liftago. Liftago má svoje korene v Česku a okrem Bratislavy je možné ho nájsť samozrejme v Česku a po novom aj Poľsku.
Cestu s ním som hodnotil veľmi pozitívne. Príjemná aplikácia, milí vodiči. Veľmi sa mi páčia aj časté akcie, ktoré z cien jázd ukroja aj niekoľko eur.
Pár percent dole som jej stiahol za dostupnosť iba v našom hlavnom meste, ale aj kvôli faktu, že niekoľkokrát som mal problém nájsť dostupný taxík.
Druhou službou v poradí bol medzinárodný Uber. Ten bol založený až za veľkou mlákou a postupne si svoju cestu hľadá do celého sveta. Slovensko sa tomuto fenoménu nevyhlo.
Za hlavné výhody by som pri Uberi uviedol taktiež prostredie aplikácie či ochotných vodičov. Naopak, tak ako je tomu aj pri Liftagu, chýba mi pokrytie aj menšími mestami, čo sa však v takejto nadnárodnej spoločnosti dá očakávať.
Sadzby vyššie neboli, no promo kód v tomto prípade použijete iba raz. Väčšie zľavy teda neočakávajte.
Poslednou alternatívou bol HopIN. Slovenská alternatíva ostatných dvoch menovaných služieb. Na základe nejakých problémov či vzhľadu aplikácie som si od nej veľa nesľuboval, no príjemne ma prekvapila.
Na HopINe sa mi páčili podrobné filtre. Vodiča môžete vyprofilovať do posledného detailu. Chcete ženu, ktorá hovorí po anglicky, vlastní sedan a odvezie aj vášho domáceho miláčika? Žiaden problém.
Kladne hodnotím aj príjazd taxíkov, ktorý bol asi najrýchlejší spomedzi troch spomenutých služieb. Tu by som ale skutočne privítal pokrytie vo viacerých slovenských mestách, nakoľko ide o slovenský produkt. Dizajnu aplikácie by sa tiež zišlo oživenie.
A ktorá služba je teda najlepšia? Ťažko povedať. Každá má svoje výhody. S Uberom sa nestratíte ani v zahraničí. Počas mojej poslednej návštevy v Madride mi vypadla navigácia, a preto sme zavolali Uber a problém vyriešený. Žiadne dohadovanie či zámerné vozenie po celom meste, len aby taxikár viac zarobil.
Liftago má zas veľmi príjemnú aplikáciu a komunikácia so zákazníkom je na vysokej úrovni. Maily od od zákazníckeho centra dostávam na mesačnej báze, no nejde o klasický propagačný spam. Ide o rôzne zľavy či vychytávky, ktoré môžem využiť.
HopIN ma prekvapil širokými možnosťami. Naozaj si môžete vybrať takmer akéhokoľvek vodiča. Spomedzi troch testovaných služieb mal takisto najrýchlejší príjazd vozidla, čo sa hodí, ak sa zákazník ponáhľa.