Vo februári informovala automobilka Jaguar Land Rover, že bude testovať autonómne autá v reálnej premávke. Išlo však o asfaltové cesty na zhruba 66 km úseku ciest v okolí Coventry a Solihull. Načo však kupovať off-road (aj keď je to dnes akási zvrátená móda), keď s ním nemienite jazdiť v teréne?
Pohyb mimo spevnených vozoviek je pritom pre SUV vozidlá priestor, v ktorom sa cítia ako ryby vo vode. Jaguar Land Rover to hodlá napraviť vývojom autopilota schopného jazdiť v akomkoľvek teréne. Kombinácia kamier, LIDARu, radaru a ultrazvukového sonaru by mala dať vozidlám dostatok „zmyslových orgánov“, aby zvládli jazdu aj po poľných cestách a v náročnom teréne.
Systém by mal vytvárať 3D mapu, ktorá zachytí nielen terénne nerovnosti, ale aj prekážky v profile trasy, ktoré by mohli ohrozovať jazdu – napríklad visiace konáre a podobne.
Systém bude tiež schopný vytvoriť lokálnu bezdrôtovú sieť v konvoji, alebo skupine vozidiel, ktoré budú môcť získané informácie zdieľať. V prípade, že sa vedúce vozidlo dostane do nevhodného terénu, kde by mohlo napríklad zaviaznuť, ostatné autá môžu včas korigovať trasu, aby sa nebezpečnému miestu vyhli.
V súvislosti s týmto typom autopilota sa spomínajú aj špeciálne funkcionality pre safari. Monitorovací systém napríklad spomalí, alebo zastaví auto, keď identifikuje zaujímavý cieľ, ktorý by stálo za to odfotiť. A keďže vieme, že na safari jazdia aj lovci iných trofejí, než sú fotky zvierat, mohol by byť nápomocný aj pri love.
Odtiaľ je už len krok k zvrátenej predstave „autopilota“, ktorý zmení terénny voz na robotické auto, schopné samostatnej streľby na cieľ. Šialenstvo? Takéto vozidlá už reálne existujú vo výzbroji armád viacerých štátov, vrátane Ruska, aj USA. Podobajú sa síce skôr na malé tanky, než na elegantné SUV, ale účel je v tomto prípade dominantný.