Reklama

Či je zima, či je mráz jazdíme s Renaultom Captur E-TECH Plug-in hybrid

Richard Pliešovský

Keď sme minulý rok v redakcii dohodli v Renaulte zapožičanie Captura, netušili sme, že v uvedenom termíne doľahne nad Slovensko mrak lockdownu. Našťastie, COVID-19 o nás nejavil turbulentný záujem, tak som si napriek sprísneniu pohybu mohol sadnúť za volant sympatického vozidla.

Musím sa priznať, že som vlastníkom už asi štvrtého Renaultu, preto som sa tešil na testovanie vozidla tejto značky viac ako akejkoľvek inej. Krásny, čistý a nabitý plug-in hybrid ma čakal v decentnej modrej farbe. Na zadné sedačky som hodil tašku, párkrát ho obišiel a potešil sa pohľadom naň.

Môj dočasný krásavec má atletické ramená, moderné línie bokov, neprehliadnuteľné podbehy kolies a perfektné predné aj zadné outdoorové spejlery. Napriek tejto kombinácii pôsobí vozidlo elegantne, určite získa nejedno ženské srdce.

Po stlačení tlačidla START/STOP nepočujem žiadne burácanie motora v štýle rýchlo-a-zbesilo, nič neútočí na moje uši. Keby sa nezmenili údaje na prístrojovke, nevedel by som, že je naštartované.

Interiér Smart Cockpit je totálne futuristický, či sa už pozriete na radiacu páku, digitálnu palubovku s uhlopriečkou 10,2″, alebo multimediálny dotykový 9,3″ displej, ktorý je kompatibilný s Android Auto a Apple CarPlay. Nechýba aplikácia MY Renault, pomocou nej komunikujete so svojim vozidlom na diaľku.

Renault Captur Intens E-TECH Plug-in hybrid ma tíško uniesol z Bratislavy aj keď mi zhruba po 40-tich kilometroch „došla“ energia, prešiel výlučne na spaľovací motor.

O tom, že to bude náročný týždeň sa mohol Captur presvedčiť hneď na druhý deň. Ráno totiž veselo povianočne poletoval sneh a teplota začala výrazne klesať. Položil som si otázku: Poradí si plug-in hybrid s francúzskym šarmom so slovenským počasím a „špecifickými“ cestami?

Napriek tomu, že Renault Captur je mestské SUV-čko, jazdil som s ním hlavne mimo mesta, po kopcoch a horách. Čo som zistil? V provom rade, je to mimoriadne pohodlné vozidlo s kultivovaným chodom. Zmestí sa do neho štvorčlenná posádka s primerane veľkou batožinou.

Captur ponúka perfektné zrýchlenie, kombinovaný pohon vás vtlačí do sedadla s výkonom 160 koní (117 kW)! Vozidlo je vybavené unikátnou multimódovou automatickou prevodovkou, ktorá má na svojom konte zaregistrovaných množstvo patentov. Vodiča a posádku však viac zaujíma to, ako sa vozidlo správa na cestách. Aj vďaka skvelej prevodovke majú pasažieri počas jazdy zaistené pohodlie a vodiča z prehadzovania rýchlostí nebolí zápästie.

I keď ide o pomerne malé vozidlo, počas šoférovania neodhrnutých ciest som mal pocit, že sedím za volantom mohutnejšieho vozidla s pohonom 4×4. Captur tvrdohlavo držal stopu a išiel smerom, ktorý som mu vybral. Napriek naozaj nepriaznivému počasiu som ani raz nezažil, že by mi počas jazdy od strachu stislo žalúdok. Bravó!

Renault Captur E-TECH Plug-in hybrid nás verne a spoľahlivo doviezol do Valčianskej, Gaderskej aj Rajeckej doliny a ich krásneho okolia. Sneh ani silný mráz (miestami až -16 °C) nás ani v najmenšom nezabrzdil. Veľká škoda, že nefungovali lyžiarske vleky a neboli upravené zjazdovky, možno by som si vyskúšal jeho jazdné vlastnosti aj na trati.

Čo sa mi páčilo

Elektromobily a plug-in hybridy majú jednu perfektnú vychytávku o ktorej zrejme neviete. Vďaka elektrickému pohonu sa vám veľmi rýchlo zohreje interiér (nemusíte čakať, kým sa zohreje spaľovací motor) a blesklurýchlo odmrazia predné aj zadné sklá. V porovnaní s mojím benziňákom je to skok z 19. rovno do 21. storočia!

Captur má vertikálny displej, Najprv som to bral ako nevýhodu, ale po pár dňoch som zistil, že mi toto riešenie vyhovuje viac, ako bežne používané rozloženie na výšku.

Vozidlo ponúka množstvo asistenčných systémov. Sú skvelé a pracujú veľmi dobre. Človek si veľmi rýchlo zvykne na prácu adaptívneho tempomatu, signalizáciu mŕtveho uhla, či zadnú kameru. Poloautomatickú ručnú brzdu už beriem ako štandardnú výbavu. Uznanie si zaslúži aj bezdotykové otváranie, stačí, keď sa s kľúčom vo vrecku priblížite k vozidlu a ono sa odomkne.

Veľkým prekvapením bola odkladacia skrinka pri spolujazdcovi. Že klame telom som sa presvedčil, po jej vysunutí. Áno, vysúva sa ako šuflík. Odkladací priestor v prípade tohto vozidla je nielen hlboký, ale aj rozmerný. Bez problémov som tam položil MacBook.

Čo by mohlo byť lepšie?

Osudom súčasných hybridov a plug-in hybridov je ich vyššia cena oproti modelom so spaľovacími motormi. Inak tomu nebolo ani v prípade Capturu. Za základnú výbavu totiž zaplatíte 28 000 eur. V testovanom vozidle sa cenovka zastavila na hodnote 30 860 eur.

Renault Captur Intens E-TECH Plug-in 160
28 000 € Základná verzia
580 € Farba Iron
500 € Pack Bose (audiosystém Bose s 9 reproduktormi vrátane subwooferu)
100 € Pack Touch – Modrá Volubilis
600 € Pack Parking 360 Plus (Kamerový systém 360°, predné, bočné, zadné senzory, Easy Park Assist)
300 € Disky kolies z ľahkých zliatin 18″, dizajn Pasadena, šedá Erbé s diamantovým efektom
200 € Systém sledovania mŕtveho uhla
400 € Pack Winter (Vyhrievaný volant, vyhrievané predné sedadlá, volant potiahnutý jemnou kožou)
100 € Indukčná nabíjačka smartfónu
80 € Bezrámčekové vnútorné spätné zrkadlo

Očakával som nižšiu spotrebu, pri prevzatí ukazovala dlhodobá spotreba hodnotu 6,6 litra. Keď som ho vracal, svietilo tam 6,4 litra, čo bolo vzhľadom na to, že som s ním jazdil citlivo, pomerne dosť. Najnižšiu spotrebu som dosiahol 4,6 litrov na ceste z Turca do Žilina. Po meste som sa pohyboval na úrovni od 5,8 l. Dodávam, že motor má 1 598 cm3 s maximálnym krútiacim momentom 144 Nm.

Najväčším sklamaním je však nevýkonná nabíjačka, 9,8 kWh batéria nepodporuje rýchlonabíjanie. Vo wallboxe ju nabijete len maximálnym výkonom 3,7 kW zhruba za 3 hodiny, domácou zásuvkou (2,3 kW) za 4,5 hodiny.

Dve hodiny čakať, aby ste si nabili batériu, ktorá vám poslúži akurát tak na výjazd z mesta nie je práve to, po čom motoristi túžia. Pravdaže, ak máte rodinný dom, kde si na noc zaparkujete, napojíte na elektriku a ráno máte dobité, je to iné. Podobne, ak máte v práci podmienky na nabíjanie.

Výrobca udáva dojazd na elektrinu 50 až 65 km kilometrov, mne sa v mrazivých podmienkach nepodarilo dosiahnuť ani 40 km.

Verdikt

Renault Captur Intens E-TECH Plug-in hybrid je moderný automobil určený do mesta. Tomu je prispôsobený objem kufra, ako aj pohonná súprava. S dojazdom na batériu môžete rátať od 30 do 55 km, čo znamená, že dochádzanie do práce a jazdu po meste by ste mali zvládať iba na elektrický pohon. Nevyhnutnosťou je mať doma (resp. v práci) prístup k nabíjačke, resp. minimálne k elektrickej zásuvke. Pre ľudí z panelákového odchovu toto riešenie nebude ideálne, resp. úplne zbytočné.

Toto sa však týka všetkých plug-in hybridov. Kto si ide kúpiť takýto typ vozidla, zvyčajne vie, do čoho ide. Majiteľ Capturu získa moderný, dobre vybavené malé SUV s perfektnou prevodovkou, mimoriadne tichým chodom a mnohými technológiami, ktoré zabezpečia bezpečnú jazdu a komfort.

S Capturom som jazdil prevažne v zlých podmienkach (mráz, husté sneženie, poľadovica) a musím skonštatovať, že chodil ako tank. Držal si stopu a pasažieri sa v ňom cítil úplne bezpečne.

Aj keď sa môže zdať, že vozidlo je v porovnaní s obyčajným Capturom drahé, môžem vás ubezpečiť, že tieto peniaze sa vám vrátia. Či už v podobe moderného ekologického pohonu, jedinečnou prevodovkou, jazdnými vlastnosťami, alebo veľmi pekným dizajnom, ktorý len tak ľahko nevyjde z módy. Úplne ideálne je ako druhé vozidlo do rodiny.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.