Reklama

Ako presunúť pracovnú poradu do online priestoru?

Zdroj | Harry Cunningham
Stanislav Vinc
Zdroj | Harry Cunningham
Zdroj | Harry Cunningham

Aktuálna mimoriadna situácia vo svete je okrem iného aj skúškou pre firmy, ako dobre sú vlastne pripravené na prácu z domu. Ak podobnú situáciu riešite v týchto dňoch aj vy, máme pre vás niekoľko tipov na aplikácie a platformy, ktoré sa vám môžu hodiť.

Čety, hovory a videohovory

Nie každá pracovná komunikácia si vyžaduje priamo volanie alebo videohovor. Na druhej strane je však dobré, ak počas práce z domu komunikácia neprebieha iba v rovine občasných e-mailov. Zlatou strednou cestou na takéto prípady sú špeciálne platformy navrhnuté na internú komunikáciu vo firmách.

Synonymom pre pracovný čet sa stala platforma Slack, ktorá v tejto oblasti presadila najmä konverzácie rozdelené do špecifických kanálov, možnosť previazania týchto kanálov s medzi rôznymi firmami a taktiež podporu aplikácií tretích strán. V prípade potreby Slack podporuje aj skupinové hovory a videohovory maximálne do 15 účastníkov.

Zdroj | Pankaj Patel

Ak už vaša spoločnosť využíva kancelársky balík Office 365, v takom prípade môže byť pre vašu firmu lepšou voľbou služba Microsoft Teams, ktorá je Slacku v mnohých smeroch podobná. Ak Office 365 nevyužívate, no na druhej strane ste si istí, že všetci účastníci majú účet na Facebooku, v takom prípade siahnite rovno po platforme Workplace from Facebook, ktorá vyťahuje zo sociálnej siete tie najlepšie funkcie a nástroje pre správu firmy a prácu aj na diaľku.

Zdroj | Tim Bennett

Keď limity bežných služieb nestačia…

Niektoré pracovné hovory, porady, konferencie a školenia sa môžu namiesto jednotiek účastníkov rátať na desiatky, až stovky. V takýchto prípadoch je ideálne obrátiť sa na platformy špeciálne navrhnuté na tento účel. Už aj v našich končinách začína byť vo firmách i v školách čoraz známejší Zoom, ktorý vám umožní pozvať do videohovoru až 1 000 učastníkov. Okrem toho však doslova prekypuje funkciami praktickými napríklad aj pre online výučbu.

Zdroj | Andrei Stratu

Pre firmy a školy, ktoré už aktívne využívajú balík služieb G Suite (a G Suite for Education, je najlepšie použiť priamo službu Hangouts Meet. Google v nej aktuálne kvôli mimoriadnej situácii umožňuje pozvať do hovoru až 250 účastníkov a vysielať naraz video až 100-tisíc divákom v rámci jednej domény. Videohovory si navyše môžete po skončení uložiť do služby Disk Google.

Pozrite sa, aké nástroje už používate

Ak viete, že sa vo videohovoroch potrebujete vždy spojiť naraz maximálne s jednou ďalšou osobou, prípadne volať vôbec nepotrebujete a stačí vám aj textový čet, ďalšie aplikácie a platformy do toho v takom prípade zbytočne neťahajte. So zamestnancami a kolegami sa v prípade potreby môžete spojiť aj cez nástroje, ktoré už používate denne aj mimo práce.

Zdroj | Apple

Takmer každý tak má určite vo svojom smartfóne aplikáciu Messenger, WhatsApp, Viber, Telegram alebo Google Duo. Majitelia zariadení od Apple sa môžu ideálne obrátiť priamo na vstavané funkcie Audio FaceTime a FaceTime, ktoré fungujú aj bez inštalácie akýchkoľvek dodatočných aplikácií. Viac o týchto aplikáciách nájdete v našom samostatnom článku „Ako jednoducho telefonovať a robiť videohovory cez internet?“.

Pozrite si

Ako existovať počas karantény a nezblázniť sa z toho?

Situácia v oblasti online komunikácie sa aj v týchto dňoch mení a z dôvodu nutnej práce z domu zažívajú nebývalý nápor aj vyššie spomínané služby. Podobných služieb taktiež v týchto dňoch pribúda ako húb po daždi, preto je možné, že pri hľadaní ideálnej aplikácie alebo platformy pre vaše potreby narazíte na úplne novú službu alebo službu, ktorá začala ponúkať funkcie pre online pracovné porady, školenia alebo výučbu až v týchto dňoch. O odporúčania na služby, ktoré sa osvedčili vám a vašej firme, sa preto určite neváhajte podeliť aj s ďalšími čitateľmi v sekcii komentárov.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.