Keď som dostal možnosť pozrieť sa, ako opravuje iPhony či MacBooky oficiálny autorizovaný servis Apple pre Slovensko, ani na sekundu som neváhal. SWISS Service svojmu názvu neostali nič dlžný.
Mnohí majitelia iPhonov či Macov možno ani netušia, že pri niektorých poruchách a chybách v ich zariadeniach majú nárok na bezplatnú opravu v rámci servisu Apple. Zoznam takýchto chýb nájdete na oficiálnej stránke Apple v časti Podpora.
Nájdete tu napríklad možnosť bezplatného servisu pri probléme s neočakávaným vypínaním iPhonu 6s či iné možnosti bezplatného servisu pri chybách s MacBookmi.
Samozrejme netýka sa to porúch spôsobeným vlastným zavineným ako napríklad častý problém rozbitého displeju. Ten vám v SWISS Service opravia tiež, no za túto službu si už zaplatíte.
Minule sme sa v tématickom článku pozreli, ako prebieha výmena displeja MacBooku. Tentokrát si ukážeme, ako vyzerá servis pri iPhonoch.
Napriek tomu, že problémy s telefónom ako nefungujúce tlačidlá, problém s Face ID či TouchID alebo rozbitý displej riešime relatívne často, je rozdiel, či vám opravu urobí autorizovaný servis alebo obyčajný.
Bežný servis vám dokáže síce vymeniť konkrétnu chybovú súčiastku, prípadne displej, no je šanca, že po vrátení opraveného kúsku vám nebude fungovať iná časť iPhonu ako napríklad 3D Touch. Servisoví technici zo SWISSU nám prezradili, že takáto situácia je pri neautorizovaných servisoch relatívne častá.
Výhodou autorizovaného servisu sú tiež Applom schválené postupy, súčiastky a nástroje na opravu zariadení. V servise sme mali možnosť vidieť aj oficiálny Apple kalibračný stroj, ktorý v internetových kuloároch koluje pod názvom Horizon Machine. Ten pred dokončením opravy testuje funkcie displeja iPhonu.
Počas návštevy servisu sme okrem samotnej opravy, ktorá prebiehala na počkanie, mali možnosť vidieť výmenu jednotlivých dielov za originálne Apple náhradné diely a tiež samotný proces kalibrácie.
Pred samotnou opravou sme tiež mali možnosť si všimnúť, že servisný opravár má nohy položené na gumovej podložke a na ruke má antistatický náramok, aby nedošlo k skratovaniu zariadení v súvislosti so statickou energiou.
Napriek kvalitnému servisu a originálnym dielom je pochopiteľné, prečo zákazníci využívajú skôr neautorizované servisy v prípade bežných poškodení akými je napríklad aj rozbité sklo. Pri výmene LCD displeja iPhone X zaplatíte v SWISS Service 355,20 €. Pri iPhonoch zaplatíte najmenej pri modeli SE a to 154,80 €. Málo to rozhodne nie je.
Počas návštevy servisu sme mali možnosť tiež vidieť, že pred samotnou výmenou chybnej súčiastky, v našom prípade batéria, sa telefón pripojí na diagnostický softvér, ktorý zobrazí všetky identifikované chyby a hlavne dokáže zmerať, v akom stave je batéria. Práve vďaka programu sa dá zistiť, či je batériu skutočne nutné vymeniť alebo sa jedná iba o subjektívny pocit zákazníka.
Okrem vstupnej diagnostiky prebieha aj výstupná, kde sa ešte nakoniec overí, či všetko funguje ako má a či nedošlo k poškodeniu inej časti telefónu.
Pred opravou je kladený dôraz aj na vizuálnu diagnostiku zariadenia, ktorá je na samotnom opravárovi, ktorý zhodnotí, či nebol iPhone nejakým spôsobom poškodený alebo, ktoré časti boli predtým už vymenené.
V prípade neautorizovaného servisu sa tiež môže stať, že pri výmene za neoriginálny náhradný diel došlo pri servise k vznieteniu a kompletnému poškodeniu batérie a zariadenia.
Prípady môžu byť samozrejme rôzne. Kým neautorizovaný servis ponúka relatívne rýchlu a lacnú opravu, pri autorizovanom je kladený dôraz na kvalitu a originálne diely, za ktoré si samozrejme priplatíte.