AirPods sú počas ich života legendou. Predávajú sa len pár rokov, ale už ich napodobňuje každý druhý dizajnový zlodej. Čím sú tak výnimočné?
Dan Ives zo spoločnosti Wedbush odhaduje, že sa v roku 2019 predá 50 miliónov slúchadiel AirPod. Je to o 25 % viac, ako odhadol jeho kolega z Above Avalon, Neil Cybart, na začiatku tohto roka. V roku 2018 sa ich predalo 35 miliónov. To sú už solídne čísla, však?
Tento obrovský fenomén však začal veľmi nenápadne. Predstavil ich Phil Schiller v septembri v roku 2016, no predávať sa začali až v decembri. Akoby v nich ani samotné Apple nevidelo potenciál.
Možno si ešte pamätáte posmešky, ktoré sprevádzali ich dizajn, kde ľavé a pravé slúchadlo nespájal žiaden káblik. Používatelia sa uškŕňali, konkurencia len prilievala olej do ohňa. Očakávania boli skôr škodoradostné, však si ich kúp tie cigarety do uší, ale nos ich len doma, pretože tam ich skôr nájdeš, keď ti vypadnú.
Posmeškom sa nevyhla ani cena zariadenia, ktorá je vlastne relatívne nízka, dokonca sa špekuluje, či na nich vôbec Apple zarába. Ľudia však začali slúchadlá kupovať nosiť a – čuduj sa svete – nestrácať.
Vec sa však mala tak, že drvivej väčšine používateľov dizajn sadol ako… hmm… zadok na šerbeľ. Sám môžem potvrdiť. Keď som ich niekedy na Veľkú noc v roku 2017 dostal, objednal som si k nim aj šnúrku, ktorá mala zabrániť ich vypadnutiu z uší. Nikdy som to nevyskúšal.
Musím sa priznať, že mi doteraz ani jedny štupľové slúchadlá poriadne v ušiach nedržali. Až na AirPods. Je to zvláštne, pretože nemajú žiadne náušníky s rôznymi veľkosťami, no napriek tomu držia ako pribité (väčšine ľudí).
Čím sú také výnimočné?
Okrem toho, že naozaj sedia v ušiach, sú aj praktické. V čase ich uvedenia na trh išlo o prvé kompaktné slúchadlá. Keď pomocou nich telefonujete, druhá strana vás perfektne počuje. Počas telefonátu vám stačí mať v uchu len jedno slúchadlo, druhé sa môže napríklad nabíjať.
Veľmi rýchlo sa párujú, kto používa ekosystém Apple, vie, že stačí, keď si ich spáruje len s jedným zariadením, v ostatných ich nájde tiež. O to sa spoľahlivo stará čip W1, resp H1 na AirPods druhej generácie.
Slúchadlá však spoľahlivo fungujú aj na všetkých ostatných platformách, ktoré podporujú Bluetooh.
AirPods prišli s dotykovým rozhraním. Dvojitým poklepaním na vonkajšiu stranu AirPodu začnú prehrávať (resp. pozastavia prehrávanie), preskočia na ďalšiu skladbu (resp. predchádzajúcu), alebo aktivujú Siri. Úplne geniálna je funkcia Automatická detekcia ucha. Keď ich máte v uchu, hrajú, ak ich vytiahnete, pozastavia prehrávanie. Intuitívne, logické a vysoko návykové.
Perfektné je ich spojenie s Apple Watch. Stačia vám len tieto dve nositeľné zariadenia a môžete si vychutnávať hudbu/podcasty kdekoľvek ste. Opäť však platí, že AirPods si rozumejú aj s inými smartwatch, nielen od Apple.
Slúchadlá sú ľahké a v ušiach ich naozaj necítiť ani po niekoľkých hodinách používania. Zvuk síce nie je high-endový, ale treba si uvedomiť, že ide o zariadenie na bežné používanie a za cenu cca 200 eur sa žiadne špičkové slúchadla nedajú kúpiť.
Ani budúcnosť slúchadiel AirPods nie je na zahodenie. Analytici predpokladajú, že sa ich bude predávať, spolu s Apple Watch, viac ako iPhonov a Macov dohromady. Divízia Apple, ktorá sa venuje tomuto segment (AirPods, Apple Watch, HomePod) mala tržby v druhom štvrťroku tohto roku 5,5 miliardy dolárov, čo predstavuje medziročný nárast o 48 %.
My, čo radi používame AirPods, sa máme na čo tešiť a neprajníci, tí nech ďalej vymýšľajú vtipy. Niektoré naozaj stoja za to.