Reklama

Taxislužba žaluje Teslu, chce odškodné vo výške 1,3 mil. € za nekvalitné autá

Zdroj | Tesla
Stanislav Vinc
Zdroj | Tesla
Zdroj | Tesla

Automobilka Tesla má na krku ďalší problém s kvalitou výroby. Holandská taxislužba BIOS-Groep sa sťažuje na extrémne nekvalitné komponenty, pre ktoré mala spoločnosť stratiť už viac ako 1,3 milióna eur. Náklady na opravu flotily kazových elektromobilov teraz žiada taxislužba preplatiť súdnou cestou.

Holandská taxislužba BIOS-Groep je jedna z mnohých, ktoré si pre svoju flotilu taxíkov vybrali práve elektromobily značky Tesla. Túto voľbu, ktorou sa ešte začiatkom roka 2018 chválila aj samotná automobilka, však spoločnosť veľmi rýchlo oľutovala. Dôvod vám bude po zhliadnutí videa nižšie aj so zvukom okamžite jasný.

Tesla Model X na videu pritom nie je jediná, s ktorou má BIOS-Groep starosti. V garáži jej na opravu čaká ďalších 20 elektromobilov tejto značky, ktoré trápia rôzne problémy zvyčajne typické pre výrazne opotrebovanejšie taxíky.

Spoločnosť si už prešla rôznymi opravami od rozpadnutých tlmičov, cez pokazený posilňovač riadenia, dotykový displej, klimatizáciu, senzory, systém Autopilot, až po zlomené priečne ramená, ktoré vypovedali službu už po „pár“ najazdených kilometroch. Práve posledný spomínaný komponent pritom zvykne byť menený až po pól milióna najazdených kilometroch.

Zdroj | Tesla

Súčasťou flotily tejto taxislužby sú aj viaceré kusy prémiového Modelu S, ktorý údajne nie je až tak kazový. Spoločnosť sa však v jeho prípade sťažuje na nedostatočný dojazd. Namiesto 500 kilometrov, ktoré deklarovala Tesla, elektromobily dokázali prejsť na jedno nabitie maximálne 400 kilometrov a aj tento dojazd sa začal krátko po ich zabehnutí intenzívne znižovať až na 360 kilometrov. Tesla navyše dojazd neskôr softvérovo znížila o ďalších 15 %.

Pozrite si

Predajom elektromobilov stále kraľuje Tesla, na krk jej dýcha Volkswagen

Tesla síce elektromobily taxislužby spočiatku opravovala bezplatne v rámci záruky, no tieto opravy sa zvyčajne ťahali celé týždne. Jeden z elektromobilov mal v servisnom centre stráviť neuveriteľných päť mesiacov, pričom do servisu mohli ísť naraz iba dve vozidlá taxislužby naraz. Tesla neskôr prestala s taxislužbou komunikovať a za opravy si začala pýtať mimozáručné platby vopred.

Zdroj | Tesla

Tieto problémy mali napokon taxislužbe spôsobiť straty v celkovej výške 1,3 milióna eur. V rámci súdneho sporu, ktorý má aktuálne na stole okresný súd v Amsterdame, žiada BIOS-Groep od automobilky Tesla túto stratu preplatiť v plnej výške.

Pozrite si

EÚ chce na cestách do roku 2030 aspoň 30 miliónov elektromobilov

Zaujímavosťou pritom je, že podobný súdny spor medzi automobilkou Tesla a štyrmi taxikármi v minulosti skončil rozhodnutím, že namiesto automobilky mala byť žalovaná spoločnosť Mercedes-Benz Financial Services, ktorá im problémové elektromobily predala na leasing.

Zaujímavú dohru má však aj spor holandskej taxislužby, ktorá si ako náhradu za odstavené Tesly zakúpila do flotily päť nových elektromobilov Audi e-tron. Výkonný riaditeľ BIOS-Groep, René van der Veer hovorí, že pri tejto značke si je aspoň istý, že mu v prípade potreby ich opravy aspoň niekto zdvihne telefón.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.