Reklama

Tatra banka spúšťa overovanie klientov cez hlasovú biometriu

Števo Porubský

 Tatra banka

Tatra banka už dávnejšie testovala novú funkciu na overovanie svojich klientov – hlasovú biometriu. Tento týždeň ju banka nasadila naplno. O čo ide? Hlasová biometria je nové riešenie, ktoré porovnáva pre každého človeka jedinečné charakteristiky jeho hlasu, a preto poskytuje klientovi pri overení vyššiu formu ochrany a pre banku vyššiu presnosť pri identifikácii klienta. V praxi to znamená, že pokiaľ zavoláte na infolinku banky a budete potrebovať uskutočniť úkon, ktorý si doteraz vyžadoval overovanie pomocou čítačky a GRID karty, už vám postačí len váš hlas.  

„Naši klienti túto službu prijali veľmi pozitívne – za dva mesiace jej fungovania už máme vytvorených viac ako 30 tisíc hlasových vzoriek. Klienti sú už unavení z hesiel do všetkých systémov, ktoré si musia pamätať, to, že im stačí ich hlas je pre nich vítaným zjednodušením,“ vysvetľuje Juraj Bojkovský, riaditeľ odboru elektronických distribučných kanálov Tatra banky. Aby ste mohli využívať overenie prostredníctvom svojho hlasu, je potrebné vytvoriť si tzv. hlasovú vzorku. Hlasová vzorka sa vytvára zo zvukovej stopy hlasu, ktorá vzniká počas telefonátu. Tento záznam systém spracuje do matematického záznamu, ktorý uloží do databázy. Pri ďalšom telefonáte je váš hlas overený podľa vytvorenej hlasovej vzorky. V prípade, že sa nachádzate v hlučnom prostredí, resp. máte zmenený hlas napríklad z dôvodu choroby, budete overení štandardne s využitím karty a čítačky, takže po vytvorení hlasovej vzorky ich určite nezahoďte. 🙂

 Tatra banka

Foto: Tatra banka

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.