Nemecká automobilka BMW sa nebojí experimentovať, veď v posledných rokoch zväčšila ikonické ľadvinky vpredu, čím rozdelila fanúšikov na dva tábory. Teraz predstavila svoj koncept, ktorým by sa mala v budúcnosti uberať.
Svoj nový dizajnový jazyk zhmotnila v koncepte BMW Vision Neue Klasse, ktorý vyzerá skutočne futuristicky. Tento koncept ale nepoputuje priamo do výroby, ale BMW na ňom len demonštruje svoju budúcu víziu dizajnu. Štvordverový sedan príde skutočne do výroby ako nová generácia BMW Radu 3, ale bude vyzerať mierne civilizovanejšie.
Šéf dizajnu pritom povedal, že nový koncept sa jemne inšpiroval u ikonického BMW E30. BMW má za cieľ do roku 2025 predať zo svojho portfólia až štvrtinu elektromobilov, v roku 2026 má to byť už tretina.
Celkovo má ísť až o šesť elektromobilov, ktoré budú na trh uvedené v priebehu rokov 2025 až 2027, no nebudú zdieľať len jednu platformu, pretože bavorský výrobca chce týmto novým radom pokryť hneď niekoľko segmentov.
Nová generácia by mala podľa slov automobilky priniesť o 30 % rýchlejšie nabíjane, o 25 % vyššiu prevádzkovú efektivitu a o 30 % väčší dojazd. Prvým mohykánom bude už spomínaný rad 3, teda plnohodnotný elektromobil, ktorý by mal konkurovať takým menám na trhu ako Tesla Model 3 alebo Hyundai Ioniq 6.
BMW dokonca začne používať nové valcovité lítiovo-iónové články Gen6, ktoré by mali mať o 20 % vyššiu energetickú hustotu, pričom zvládnu nabíjanie výkonom 270 kW. To v praxi znamená 10-minútové nabíjanie na dojazd 300 kilometrov.
Nová generácia elektromobilov BMW sa bude najskôr vyrábať v maďarskom meste Debrecín, a to dokonca bez akýchkoľvek fosílnych palív a s celkovo nižšou produkciou CO2.
Novinka prišla aj v podobe novej verzie systému iDrive. Ten bude zahŕňať nový multifunkčný volant, nový centrálny displej a 3D head-up displej. Ten bude informácie premietať po celej šírke čelného okna vo výške prispôsobenej vodičovi.
Nový volant bude mať zabudované pohodlné a presné ovládanie pomocou tlačidiel, pričom pocit z ovládania zlepší aktívna haptická spätná väzba s viacvrstvovou technológiou. Pri hlavnom stredovom displeji využije BMW technológiu matrixového podsvietenia, čo v praxi znamená vysoké rozlíšenie, živé farby a vysoký kontrast.