Pred časom sme vám priniesli teoretizujúci súboj dvoch azda najštýlovejších elektromobilov na našom trhu, Hondy e a MINI Cooper SE. Dnes sa pozrieme na ďalšieho konkurenta Hondy e, cenovo dostupný PEUGEOT e-208. Aby bol ale výbavou podobný základnej Honde e, vybrali sme top verziu Peugeot e-208 GT.
Honda e je nové malé mestské elektrické auto z Japonska, ktoré má očariť dizajnom, ale aj jazdnými vlastnosťami, primárne obratnosťou. Vedeli ste, že polomer otáčania Hondy e je ako záhradného traktora, 4,3 metra? Na druhej strane je PEUGEOT e-208, nový elektromobil s až 50 kWh batériou a doajzdom cez 300 km.
Obe novinky sme preto porovnali s množstvom parametrov, ktoré výrobcovia ponúkajú vo svojich cenníkoch. Zistili sme napríklad, že aj najdrahšia verzia PEUGEOT e-208 stojí stále menej ako najdrahšia verzia Hondy e. Honda e má ale stále o čosi väčšiu výbavu, čím jej hodnota je logicky vyššia. Napríklad len kamery namiesto spätných zrkadiel by mohla byť príplatková výbava za pár tisíc eur.
Súboj zatiaľ iba na papieri tak opäť vyhrala Honda e. Hoci jej cena je poriadne vysoká (voči klasickým automobilom), svojou výbavou dokáže prekonať azda akéhokoľvek priameho konkurenta zo sveta elektrických automobilov.
Honda e Advance 17″ |
PEUGEOT e-208 GT |
|
Cena od… |
34 990,00€ |
33 290,00€ |
Cena porovnávanej verzie |
34 990,00€ |
34 440,00€ |
body |
0 |
1 |
Rozmery |
3 894 x 1 752 x 1 512 mm |
4 055 x 1 745 x 1 430 mm |
Rázvor (pomer k dĺžke) |
2 530 mm (0,65) |
2 540 mm (0,62) |
body |
0 |
1 |
Svetlá výška |
145 mm |
N/A |
body |
1 |
– |
Polomer otáčania |
4,3 – 4,6 m |
10,4 m |
body |
1 |
0 |
Hmotnosť (pohotovostná/celková prípustná) |
1 545/1 885 kg |
1 558 / 1 910 kg |
body |
1 |
0 |
Objem kufra (po sklopení) |
171 (857) l |
265 (N/A) l |
body |
0 |
1 |
Motor |
synchrónny, 113 kw (154 k) |
synchrónny, 100 kw (136 k) |
body |
1 |
0 |
Krútiaci moment |
315 Nm |
260 Nm |
body |
1 |
0 |
Maximálna rýchlosť |
145 km/h |
150 km/h |
body |
0 |
1 |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
8,3 s. |
8,1 s. |
body |
0 |
1 |
Spotreba (papierová, kombinovaná) |
18-20 kWh/100 km |
16,9 kWh/100 km |
body |
0 |
1 |
Cena 100 km v € |
2,80 |
2,37 |
body |
0 |
1 |
Kapacita batérie |
35,5 kWh |
50 kWh |
body |
0 |
1 |
Dojazd (WLTP) |
210 km |
340 km |
body |
0 |
1 |
Maximálny výkon nabíjania |
50 kW |
100 kW |
body |
0 |
1 |
Systém nabíjania |
CCS (Combo 2) |
CCS (Combo 2) |
body |
1 |
1 |
Interná nabíjačka |
AC, 7,4 kW |
AC, 11 kW |
body |
0 |
1 |
ABS/ESP |
áno/áno |
áno/áno |
body |
1 |
1 |
Počet airbagov |
8 |
6 |
body |
1 |
0 |
Sledovanie mŕtveho uhla |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Upozornenie na vozidlá blížiace sa z boku |
áno |
nie |
body |
1 |
0 |
Asistent pre rozjazd do kopca |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Tepmomat |
áno, adaptívny |
áno, adaptívny |
body |
1 |
1 |
Asistent pre pomalú jazdu v kolóne |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Systém pre udržovanie v jazdnom pruhu |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Upozornenie na nebezpečenstvo kolízie |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Upozornenie na možnú únavu vodiča |
nie |
áno |
body |
0 |
1 |
Systém pre zmiernenie následkov nehody |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Systém pre zmiernenie rizika opustenia komunikácie |
áno |
nie |
body |
1 |
0 |
Systém rozpoznávania dopravných značiek |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Alarm |
áno |
áno (400 €) |
body |
1 |
1 |
Bezkľúčový vstup / štart |
áno/áno |
áno/áno |
body |
1 |
1 |
Vyhrievané predné sedadlá |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Automatická klimatizácia |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Multifunkčný kožený volant |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Vyhrievaný volant |
áno |
nie |
body |
1 |
0 |
Elektrické ovládanie okien |
vpredu+vzadu |
vpredu+vzadu |
body |
1 |
1 |
Vnútorné spätné zrkadlo s displejom |
áno |
nie |
body |
1 |
0 |
Kamery namiesto spätných zrkadiel |
áno |
nie |
body |
1 |
0 |
Strešné okno |
áno |
áno (550 €) |
body |
1 |
1 |
Stierače s dažďovým senzorom |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Parkovacie senzory |
vpredu+vzadu |
vpredu+vzadu |
body |
1 |
1 |
Parkovacia kamera |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
17″ disky z ľahkých zliatin |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
LED svetlomety |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Multimediálny systém |
2×12″ |
10″ displej |
body |
1 |
0 |
Audio systém |
8 repro, 376 W |
6 repro, N/A W |
body |
1 |
0 |
Subwoofer |
áno |
nie |
body |
1 |
0 |
DAB autorádio |
áno |
áno (200 €) |
body |
1 |
1 |
3,5 mm audio port |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
USB port |
áno, 2x |
áno, 2x |
body |
1 |
1 |
HDMI port |
áno |
nie |
body |
1 |
0 |
Bluetooth |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
12 V zásuvka |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Mobilná appka |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Android Auto / Apple CarPlay |
áno / áno |
áno / áno |
body |
1 |
1 |
Zvuk vozidla pre chodcov |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Celkovo bodov |
46 |
43 |
Možné maximum |
58 |
57 |
Celkové hodnotenie |
79,3 % |
75,4 % |
Finálny rozdiel medzi Hondou e a PEUGEOT e-208 GT je výrazne menší ako medzi Hondou e a MINI Cooper SE z minulého porovnania, no stále tu je. Na druhej strane, ak nepotrebujete prvky, ktoré má Honda oproti e-208-čke navyše, môžete čosi v prípade PEUGEOTu aj ušetriť. Uvidíme ale v reálnom teste, pretože v tabuľkách chýba pomerne dosť parametrov, ktoré je možné odmerať iba v praxi.