Keď som koncom januára písal o tom, že Honda e mieri už aj na náš trh, na prvý pohľad nie len mňa sklamala cena. Tá začína na sume takmer 35 tisíc eur, za top model zaplatíte necelých 38 tisíc eur. Na druhej strane, po prejdení cenníka a základnej výbavy, mi neustále vŕta v hlave či je na trhu niečo lepšie. Pomôže tabuľka…
Kým sa reálne k novinke dostaneme na test, ubehne ešte niekoľko mesiacov. Existujú však aj iné štýlovky na elektrický pohon, napríklad také britské MINI. Neopozerný look, ktorý už desaťročia púta pozornosť na každej ceste. Hoci za tie roky sa zmenil, stále ide o vozidlo, ktoré sa nekupuje kvôli úžitkovosti. Presne také istá je i Honda e, ktorá síce nemá za sebou legendárnu históriu ani Mr. Beana, ale svoju pozornosť si určite zaslúži. Ktoré si ale vybrať?
Aj preto som porovnal práve tieto dva aktuálne určite najštýlovejšie elektromobily na našom trhu. Čo myslíte, ktorý je na tom lepšie? Zatiaľ iba na papieri, keďže reálny test tak skoro nebude. Aj papier však vie ukázať mnohé rozdiely, ktoré sú už i sám videl pri zostavovaní tabuľky. V nej je prakticky všetko, čo výrobcovia zverejňujú o svojich vozidlách v cenníkoch. Drobnosti ako osvetlenie batožinového priestoru, lampička na čítanie či ovládanie autorádia na volante v prehľade ale nečakajte. Logicky. Je to úplný základ.
Honda e Advance 17″ |
MINI Cooper SE XL |
|
Cena od… |
34 990,00€ |
32 950,00€ |
Cena porovnávanej verzie |
38 650,00€ |
41 098,00€ |
body |
1 |
0 |
Rozmery |
3 894 x 1 752 x 1 512 mm |
3 845 x 1 727 x 1 432 mm |
Rázvor (pomer k dĺžke) |
2 530 mm (0,65) |
2 495 mm (0,65) |
body |
1 |
0 |
Svetlá výška |
145 mm |
N/A |
body |
1 |
– |
Polomer otáčania |
4,3 – 4,6 m |
10,7 m |
body |
1 |
0 |
Hmotnosť (pohotovostná/celková prípustná) |
1 545/1 885 kg |
1 365 / 1 770 kg |
body |
0 |
1 |
Objem kufra (po sklopení) |
171 (857) l |
211 (725) l |
body |
0 |
1 |
Motor |
synchrónny, 113 kw (154 k) |
synchrónny, 135 kw (184 k) |
body |
0 |
1 |
Krútiaci moment |
315 Nm |
270 Nm |
body |
1 |
0 |
Maximálna rýchlosť |
145 km/h |
150 km/h |
body |
0 |
1 |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
8,3 s. |
7,3 s. |
body |
0 |
1 |
Spotreba (papierová, kombinovaná) |
18-20 kWh/100 km |
15,9 kWh/100 km |
body |
0 |
1 |
Cena 100 km v € |
2,80 |
2,23 |
body |
0 |
1 |
Kapacita batérie |
35,5 kWh |
28,9 kWh |
body |
1 |
0 |
Dojazd (WLPT) |
210 km |
234 km |
body |
0 |
1 |
Maximálny výkon nabíjania |
50 kW |
50 kW |
body |
1 |
1 |
Systém nabíjania |
CCS (Combo 2) |
CCS (Combo 2) |
body |
1 |
1 |
Interná nabíjačka |
AC, 7,4 kW |
N/A |
body |
1 |
– |
ABS/ESP |
áno/áno |
áno/áno |
body |
1 |
1 |
Počet airbagov |
8 |
N/A |
body |
1 |
– |
Sledovanie mŕtveho uhla |
áno |
nie |
body |
1 |
0 |
Upozornenie na vozidlá blížiace sa z boku |
áno |
nie |
body |
1 |
0 |
Asistent pre rozjazd do kopca |
áno |
nie |
body |
1 |
0 |
Systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Tepmomat |
áno, adaptívny |
áno, adaptívny |
body |
1 |
1 |
Asistent pre pomalú jazdu v kolóne |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Systém pre udržovanie v jazdnom pruhu |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Upozornenie na nebezpečenstvo kolízie |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Systém pre zmiernenie následkov nehody |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Systém pre zmiernenie rizika opustenia komunikácie |
áno |
nie |
body |
1 |
0 |
Systém rozpoznávania dopravných značiek |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Alarm |
áno |
nie |
body |
1 |
0 |
Bezkľúčový vstup / štart |
áno/áno |
áno/áno |
body |
1 |
1 |
Vyhrievané predné sedadlá |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Automatická klimatizácia |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Multifunkčný kožený volant/ vyhrievaný |
áno/áno |
áno/nie |
body |
1 |
1 |
Elektrické ovládanie okien |
vpredu+vzadu |
vpredu+vzadu |
body |
1 |
1 |
Vnútorné spätné zrkadlo s displejom |
áno |
nie |
body |
1 |
0 |
Kamery namiesto spätných zrkadiel |
áno |
nie |
body |
1 |
0 |
Strešné okno |
áno |
nie |
body |
1 |
0 |
Stierače s dažďovým senzorom |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Parkovacie senzory |
vpredu+vzadu |
vpredu+vzadu |
body |
1 |
1 |
Parkovacia kamera |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
17″ disky z ľahkých zliatin |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
LED svetlomety |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Metalíza |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Multimediálny systém |
2×12″ |
6,5″ displej |
body |
1 |
0 |
Audio systém |
8 repro, 376 W |
N/A |
body |
1 |
– |
Subwoofer |
áno |
N/A |
body |
1 |
– |
DAB autorádio |
áno |
N/A |
body |
1 |
– |
3,5 mm audio port |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
USB port |
áno, 2x |
áno |
body |
1 |
1 |
HDMI port |
áno |
nie |
body |
1 |
0 |
Bluetooth |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
12 V zásuvka |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Mobilná appka |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Android Auto / Apple CarPlay |
áno / áno |
áno / áno |
body |
1 |
1 |
Zvuk vozidla pre chodcov |
áno |
áno |
body |
1 |
1 |
Celkovo bodov |
49 |
36 |
Možné maximum |
57 |
51 |
Celkové hodnotenie |
86,0 % |
70,6 % |
Z tabuľky je úplne jasné, že podstatne zaujímavejšiu výbavu ponúka Honda e. Rozdiel takmer 16% je výrazný. Navyše aj jej cena top verzie je nižšia, ako v prípade top verzie MINI Cooper SE. Nakoniec tá Honda e nie je vôbec taká drahá, čo myslíte…? Honde e ale ešte skúsime nájsť iného konkurenta zo sveta elektromobilov.