Reklama

SsangYong Musso Grand Premium 4WD - aké je to poslúchnuť rozum?

Marek Šimunek

Kórejský výrobca SsangYong nie je na našom trhu žiadnym nováčikom a to isté platí aj o modernizovanej verzii obľúbeného pick-upu Musso, ktorý si skôr ako srdcom, vyberiete rozumom. Čo vás čaká?

Nie každý potrebuje imidžové SUV, niekto jednoducho zvolí pracovný nástroj v podobe pick-upu, na ktorom chce občas vyraziť aj za kultúrou, alebo na dovolenku. Práve preto tu je SsangYong Musso Grand Premium 4WD.

Dajme si ruku na srdce, ak sa na nový SsangYong Musso Grand Premium 4WD (sľubujem, že tento extrémne dlhý názov nebudem používať často) pozriete, pravdepodobne to nebude láska na prvý pohľad. O tom ani nové Musso nie je. Hrá to skôr na niečo ako rozumný pracant, za ktorého sa nebudete v spoločnosti hanbiť. Tak nejak by som ho asi vedel charakterizovať.

Obsah pokračuje pod reklamou
91 %
Nový SsangYong Musso si vás skôr ako svojim dizajnom získa svojou všestrannosťou a komfortom, ktorý ponúka v každodennom použití.

Výhody

  • kultivovanosť motora
  • pohodlie v interiéri
  • rozmery úložnej plochy

Nevýhody

  • rôzne zvukové notifikácie
  • staršia verzia asistenčných systémov
  • prisvetľovanie do zákrut pomocou LED

Kórejská automobilka SsangYong je už dlho známa tým, že dizajn niektorých jej modelov sa vymyká zaužívaným štandardom. Inak na tom nie je ani nové Musso Grand. Na ceste si ho nepomýlite so žiadnym iným autom a to najmä vzhľadom na jeho obrovitánsku prednú masku, tvorenú sústavou lamiel.

Unikátne pôsobia aj predné svetlá, ktoré ponúkajú kombináciu LED technológie pre stretávacie svetlá a halogénových žiaroviek pre tie diaľkové. K svetelnému výkonu nemám žiadne výhrady, aj keď prisvetľovanie do zákrut by mohlo byť riešené o niečo výkonnejšie a najmä celistvejšie. Ak je totiž aktivované, tak vidíte jednotlivé svetelné lúče LED diód, ktoré sú na tento účel využité.

Rovnako neprehliadnuteľne pôsobia aj bočné línie, kde sa výrobca skôr spolieha na jednoduché a priame línie, ale pozornému oku určite neunikne obrovský zadný previs. Je to jednoducho daň za korbu, ktorej dĺžka je úctyhodných 1 610 mm. Je to hodnota, ktorú tomuto kúsku môže konkurencia len tíško závidieť a jeden z hlavných dôvodov prečo sa Musso Grand teší takej obľube.

Pri pohľade zozadu toho veľa na pickupe nevymyslíte. Obrovské dvere, ktoré sprístupnia zadnú úložnú plochu sú ohraničené jednoduchými svetlami. Prekvapením je, že SsangYong Musso nedispouje tretím brzdovým svetlom. Nepamätám sa, kedy som mal naposledy v rukách auto, ktoré tento jednoduchý bezpečnostný prvok nemalo.

Miernym prekvapením sú iba 18“ disky kolies, ktoré síce pôsobia mierne utopene, ale v kombinácii s podvozkom (a v prípade testovanej verzie aj štandardne odpruženou zadnou nápravou) prinášajú komfort. Ten oceníte nielen v teréne, kde si Musso poradí s väčšinou nerovností, ale aj pri jazde na bežných asfaltových cestách.

Pozrite si

SsangYong Torres prináša na slovenský trh agresívne krivky a skvelú cenovku

Prístup do interiéru chce trochu cviku a to najmä v prípade vodičov menšieho vzrastu, keďže Musso je postavené na rebrinovom ráme, čo oceníte v teréne. Výrobca na pomoc ponúka aspoň masívne úchyty na stĺpikoch, vďaka ktorým si môžete trochu pomôcť pri nastupovaní dopredu, ale aj dozadu.

Čo sa interiéru týka, v momente, keď si nasadnete, zabudnete na to, že sedíte v pracovnom aute. Samotné sedadlá sú pohodlné a elektricky nastaviteľné. Škoda len chýbajúcej funkcie pamäte. Prekvapil ma však rozsah ich pohybu od spodnej úrovne, až po tú vrchnú. Svoje miesto si tu tak nájde každý. Potešením je ich vyhrievanie a dokonca chladenie, ktoré je súčasťou najvyššej výbavy Premium Plus.

Prístrojovka je prehľadná a ponúka všetko potrebné a v žiadnom prípade vám nebude pripomínať, že sedíte v aute, ktoré je primárne určené na prácu. Pred vodičom sa vyníma digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3“, ktorý ponúka niekoľko možných zobrazení a takisto aj istú formu personalizácie. Vidíte na ňom nielen všetky základné údaje, ale aj informácie asistenčných systémov, či dokonca priamy pohľad na navigáciu.

Jediným mínusom je zvuková signalizácia. SsangYong Musso totiž pri takmer každej aktivite zahrá nejakú formu melódie. Už len naštartovanie je sprevádzané zvukovým sprievodom, nehovoriac o tom, ak si zabudnete zapnúť bezpečnostné pásy, alebo sa nebodaj vyberiete na cestu, ktorá nie je v navigácii. Proste zvukov si počas jazdy užijete neúrekom. Nastavenia síce ponúkajú možnosť voľby hlasitosti jednotlivých systémov, ale postrádajú voľbu ich kompletnej deaktivácie.

Obsah pokračuje pod reklamou

Multimediálny systém ponúka na svojej 9,2“ uhlopriečke všetko potrebné od štandardného rádia, cez prehrávanie multimédií, navigáciu a aj pripojenie smartfónov prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto. V tomto prípade však iba v jeho drôtovej verzii, takže svoj smartfón budete musieť stále pripájať. Našťastie výrobca myslel aj na jeho umiestnenie počas jazdy a tak nájdete pod panelom klimatizácie miesto, kde ho viete uložiť.

Panel klimatizácie sa spolieha na štandardné tlačidlové ovládače, takže nastavenie teploty, zmena okruhu, či zapnutie vyhrievania sedadiel nebude problémom ani v prípade jazdy v teréne.

Potešením je aj priestor na zadných sedadlách, ktorého je nielenže dostatok, ale sedenie je na pomery pick-upov pomerne luxusné. Samotné sedáky ponúkajú dostatočnú oporu a dĺžku a aj primeraný sklon a výšku sedenia. Za zadnými sedadlami navyše nájdete priestor pre uloženie drobností. Sklamaním je len to, že operadlá odklopíte iba z jednej strany. Využiť však môžete aj priestor pod zadnými sedadlami, kde môžete umiestniť batožinu tak, aby nebola z vonka viditeľná.


Výbava Premium Plus v prípade SsangYong Musso prináša aj dávku asistenčných systémov. Adaptívny tempomat síce k dispozícii nebol, ale nechýbal systém pre sledovanie mŕtveho uhla, systém pre aktívne brzdenie a aktívne vedenie v jazdnom pruhu. To však bohužiaľ funguje len „odrážaním“ od pruhov. Súčasťou asistenčných systémov je aj automatické prepínanie diaľkových svetiel. Zabudnúť pritom nesmiem ani na vydarenú parkovaciu kameru, ktorá ponúka aj pohľad zhora. Svoje využitie si tak nájde aj v teréne.

Čo sa pohonu týka, tak sa SsangYong Musso spolieha na osvedčený 4-valec s objemom 2,2 litra a výkonom 148,6 kW. V prípade automatickej prevodovky sa výkon bude štandardne prenášať na zadnú nápravu a motor poskytne krútiaci moment 441 Nm, čo v konečnom dôsledku znamená toľko, že pri opúšťaní križovatky budete občas počuť piskot zadných gúm. Samozrejme Musso nie je žiadny trhač asfaltu, ale jeho dynamika je viac ako dostatočná.

Pochvalu si zaslúži aj odhlučnenie motora pri jazde, kedy ho v kabíne takmer nie je počuť. Navyše samotný motor nie je ani nijako prehnane „žravý“ a pri pokojnej jazde si smelo vystačí s priemerom na úrovni 8 litrov na 100 kilometrov. V kombinácii s päťprvkovým zavesením nápravy, ktoré je súčasťou verzie Premium si navyše užijete na cestách pomerne komfortnú jazdu. A vďaka možnosti pohonu všetkých kolies, či dokonca redukčnej prevodovke sa Musso nezľakne ani výletu mimo spevnenú cestu.

Spočítané a podčiarknuté, SsangYong Musso je vydareným pracantom, ktorý v prípade výbavy Premium Plus ponúkne aj nevídaný komfort. Ak sa nepotrebujete prezentovať značkou vozidla, tak za prijateľnú cenu 41 800 EUR (v prípade testovaného kúsku) získate veľmi dobrého spoločníka na výlety, ale aj do pracovnej nepohody.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.