Priatelia, ak nás pravidelne sledujete, tak viete, že nový elektrický Peugeot e-2008 sme už jazdili v okolí španielskej Malagy.
Teraz však sme však mali jedinečnú možnosť vyskúšať si ho v našich slovenských podmienkach. Prejde sľubovaných 400 kilometrov? Máme pre vás nové video!
Skôr ako vám prezradíme, s akou spotrebou sme prešli našu testovaciu trasu, poďme si pripomenúť, čo všetko sa na novinke zmenilo. Pri pohľade spredu vidíte už úplne nové logo Peugeot, ktoré sa v novej maske doslova vyníma. Zaujímavý je aj fakt, že vzor prednej robustnejšej masky obsahuje aj farbu laku karosérie, ktorý ste si vybrali. V našom prípade je to výrazná modrá metalíza VERTIGO. Nová je aj trojica svetelných pazúrov, ktoré tvoria denné svietenie. A keďže sa pozeráte na Peugeot e-2008 v najvyššej výbave GT, nechýbajú Full LED svetlomety s trojicou svetelných modulov, ktoré svietia na svoju triedu špičkovo.
Výbava GT pôsobí nielen športovejšie ale aj exkluzívnejšie, viete si tu totiž dopriať aj najväčšie možné 18-palcové disky EVISSA. Zozadu je nový Peugeot e-2008 ešte dynamickejší, ohúri vás novým svetelným podpisom, ktorý už nie je vertikálny ale horizontálny, čo celkovo rozširuje zadnú časť. Páčiť sa vám bude aj modernejší nápis PEUGEOT efektne ukrytý do lišty prepájajúcej zadné svetlá. Poteší vás, že elektrická verzia má rovnaký batožinový priestor ako benzínový či naftoví súrodenci, a to 434 litrov!
Aby sme vám ukázali, ako nový Peugeot e-2008 jazdí a akú má reálnu spotrebu, pripravili sme si preň 100 kilometrovú trasu kombinujúcu diaľnicu, mesto, okresky, ale i stúpanie do kopca, či klesanie. Ste zvedaví, ako to dopadlo?
Pozrime sa však najskôr aj na interiér. Materiály pôsobia mimoriadne kvalitne. Poctivé spracovanie, lícovanie, pevnosť a nápaditosť sa novinke jednoducho nedá uprieť. Pocitovo je interiér výborne odhlučnený. Vďaka interiéru i-Cockpit si budete užívať plne grafický prístrojový panel s vynikajúcou grafikou a dokonca s možnosťou 3D efektu. Hlavný systém i-Connect je tvorený 10-palcovým HD dotykovým displejom. Má jemné rozlíšenie, ovláda sa ako smartfón, máte tu widgety, môžete rýchlejšie ovládať vybrané funkcie po potiahnutí prsta smerom zhora nadol a čo vás poteší, nechýba tu bezdrôtové Android Auto či Apple CarPlay. Čerešničkou na torte sú rôzne aplikácie, kde dokonca aj funkcie pre elektromobil sa dostali do položky ENERGY, no nechýbajú dokonca hry! Peugeot vie dokonca plánovať aj nabíjanie počas trasy, takže sa viete spoľahnúť aj na vstavanú navigáciu.
Nový Peugeot e-2008 má 54 kWh Li-Ion batériu, z čoho využiteľných je podľa výrobcu 48,1 kWh. Jej kapacita sa tak zvýšila o 4 kWh. Mimochodom batéria má záruku 8 rokov alebo 160 000 km. Podľa metodiky WLTP by ste mali v kombinovanom cykle prejsť 406 km, to je zásadný rozdiel v porovnaní hodnotou predtým, dojazd sa mal totiž navýšiť až o 61 km, teda takmer 20%! Pri 100% nabitej batérii nám stav ukazoval dojazd 400km, čo sa rozhodne nestáva často, aby sme na displeji elektromobilu videli hodnotu korešpondujúcu s WLTP metodikou. Čo vás taktiež poteší je fakt, že okrem dojazdu vidíte aj stav batérie v percentách.
Príjemným prekvapením je, že na DC nabíjacej stanici viete nabiť Peugeot e-2008 výkonom 100 kW! Dokonca pri nabíjaní na DC ZSE Drive na diaľnici D4 sme dosiahli výkon až 104 kW, a reálne sme nabili batériu, nie z 10, ale zo 4% na 80% za 30 minút! A ak vás zaujíma, aký elektromotor tu nájdete, tak vedzte, že ide o 115 kW a 156 koní, z 0-100 je to 9,1 sekundy, nie je to trhač asfaltu, no je to najrýchlejšia 2008-čka. Schválne vám v texte neprezradíme, ako sme v reálnej skúške spotreby dopadli. Pomôcť môžu nasledujúce fotografie.
Rozhodne si však pozrite naše video, kde zažijete s nami celú testovaciu 100-kilometrovú trasu. Dozviete sa, či sme sa hodnotám dojazdu podľa metodiky WLTP priblížili, rovnako, akú spotrebu má nový Peugeot e-2008 na diaľnici, v meste, na okreskách…jednoducho ak plánujete kúpu tohto elektromobilu, veríme, že vás poteší naša reálna skúsenosť.
Nový Peugeot e-2008 začína na sume 36 490 eur v akciovej cene, pričom naša výbava GT je za príplatok 3 500 €, čo nie je veľa, vzhľadom na to, čo všetko tu dostanete.