Kia predstavila svoj Sportage skonštruovaný špeciálne pre európsky trh. Bol od základov navrhnutý so zámerom udávať trendy v segmente SUV v Európe. Nechýbajú moderné hybridné pohonné jednotky s výrazne nižšími emisiami a spotrebou paliva.
O novom modeli Sportage sme vás už informovali. Európsky model bude pútať pozornosť i vďaka mohutnej zošikmenej zadnej časti plynule prechádzajúcej do zadných svetiel, ktoré prepája úzky dizajnový prvok.
V modernom interiéri nájdete 12,3″ dotykový displej s integrovaným ovládaním konektivity a jednotlivých funkcií vozidla. Oba systémy boli vytvorené s dôrazom na jednoduchosť používania a intuitívnosť. Vodič sa dokáže spojiť s vozidlom na diaľku pomocou aplikácie Kia Connect a získa prístup k základným funkciám vozidla ako napr. Kia Live Services, on-line navigáciu, on-line rozpoznávanie hlasu a integráciu kalendára zo smartfónu.
Pomocou Kia Connect si môžete skontrolovať, či je vozidlo uzamknuté, okná zatvorené, alebo kde ste ho naposledy zaparkovali. V schránke na smartfón ho zároveň bezdrôtovo nabijete výkonom do 15 W.
Sportage bol od začiatku pripravovaný na použitie moderných elektrických pohonných systémov, vďaka čomu momentálne patrí medzi najúspornejšie SUV na trhu. Hybridné (HEV) aj plug-in hybridné (PHEV) verzie boli navrhnuté tak, aby neobmedzovali priestor pre posádku a batožinu.
Model s HEV pohonom má batériu umiestnenú pod druhým radom sedadiel, vďaka tomu je priestor na nohy rovnaký ako vo verziách so spaľovacími motormi. V prípade modelu Sportage s pohonom PHEV sa batéria nachádza v strede medzi nápravami pod karosériou. Vozidlo má tak rovnomerne rozdelenú hmotnosť a vytvára praktický a pohodlný interiér.
Model Sportage s pohonom PHEV disponuje 1,6-litrovým motorom T-GDI, s 66,9 kW trakčným elektromotorom s permanentným magnetom a s 13,8 kWh lítiovo-iónovým polymérovým akumulátorom. Systémový výkon je 265 koní, pričom 180 koní dodáva spaľovací motor.
Akumulátor v modeli Sportage PHEV využíva pokročilú jednotku správy batérie, tá neustále monitoruje jej stav (prúd, napätie, izolácia, diagnostika chýb). Akumulátor je tiež vybavený jednotkou monitorovania článkov, ktorá meria a kontroluje ich napätie a teplotu.
Aj Sportage s HEV pohonom využíva motor 1.6 T-GDI s výkonom 180 koní. Vybavený je zároveň trakčným elektromotorom s permanentným magnetom s výkonom 44,2 kW a s lítiovo-iónovým polymérovým akumulátorom s kapacitou 1,49 kWh. Systémový výkon modelu Sportage HEV dosahuje slušných 230 koní.
Nový motor 1.6 T-GDI je k dispozícii aj v modeloch s mild-hybridným (MHEV) pohonom, ktorý bol vyvinutý s cieľom znižovať emisie a optimalizovať spotrebu paliva. Motor ponúka športový výkon na úrovni 150 alebo 180 koní.
Nová Kia Sportage bude mať premiéru na výstave IAA Mobility v Mníchove. Naživo ju môžete vidieť už onedlho, na budúci týždeň od 7. do 12. septembra.