Pandémia nového koronavírusu zamiešala kartami nielen ľuďom na celom svete, ale aj firmám. Len máloktorá môže povedať, že jej neklesli tržby alebo, že nemusí bojovať o zákazníkov.
Globálna analytická spoločnosť Strategy Analytics, zverejnila novú správu, ktorá sa týka predaja inteligentných hodiniek. Prináša pomerne prekvapujúce čísla, ktoré ukazujú, že predaje týchto šikovných zariadení počas prvých troch mesiacoch neklesli, dokonca ani nestagnovali, ale solídne rástli!
Prispel k tomu ich on-line predaj. Šéf analytik Steven Waltzer v správe konštatoval, že smarthodinky sa „dobre predávajú prostredníctvom maloobchodných kanálov on-line, okrem toho ich veľa spotrebiteľov používa na sledovanie zdravia a kondície počas lockdownu“.
V prvom štvrťroku 2020 vzrástol predaj smarthodiniek o 20 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Predalo sa ich 13,7 miliónov, oproti 11,4 miliónov v roku 2019.
Prvé miesto si obhájili Apple Watch, ktoré majú až 55-percentný podiel na trhu. Za prvý kvartál 2020 sa ich predalo 7,6 miliónov kusov, čo predstavuje 23 % nárast oproti minulému roku, keď sa ich predalo 6,2 miliónov. Apple Watch mali v roku 2019 53 % podiel na trhu.
Inteligentné hodinky môžu monitorovať životne dôležité zdravotné príznaky, napríklad hladinu kyslíka. Spotrebitelia sú spokojnejší, keď majú virtuálneho zdravotného asistenta pripnutého na zápästie.
Woody Oh, Strategy Analytics
Ani druhá priečka sa nezmenila, potvrdil ju Samsung s predajom 1,9 miliónov inteligentných hodiniek. Minulý rok to bolo 1,7 miliónov. Podiel na trhu však Samsungu klesol z 15 % (2019) na 14 % (2020). Samsungu mal v raste zabrániť koronavírus v Južnej Kórei a príchod novej konkurencie, ako je napríklad Garmin.
Práve Garmin obsadil tretie miesto. Počas prvých troch mesiacov predal 1,1 miliónov kusov, čo oproti rovnakému obdobiu minulého roku, keď predal 800 000 kusov, predstavuje slušný nárast o 38 %. Zaslúžili sa o to hlavne nové modely, napríklad Venu s farebným OLED displejom. Garmin má 8 % podiel na trhu so smarthodinkami, minulý rok to bolo 7 %.
Strategy Analytics predpokladá, že v druhom štvrťroku sa predaje znížia z dôvodu pretrvávajúcej pandémii, ale obnovia sa v druhej polovici tohto roku. Analytik Woody Oh uviedol: „Smarthodinky majú aj naďalej vynikajúce dlhodobé vyhliadky, pretože mladší aj starší ľudia sa v povírusovom svete budú viac venovať zdraviu.“
Zvýšené predaje inteligentných hodiniek ukazujú, že používatelia si veľmi dobre uvedomujú ich nesporný prínos v oblasti zdravia. Monitoring spánku, prehľad o srdcovom tepe, ale aj možnosť „natočenia“ si EKG je naozaj na nezaplatenie. Ako ste na tom vy? Kúpili ste si počas koronakrízy inteligentné hodinky? Podeľte sa s nami ako ste s nimi spokojní.