Reklama

Skúter, aký svet ešte nevidel a nielen tým, že je elektrický!

Zdroj | WMC
Stanislav Vinc
Zdroj | WMC
Zdroj | WMC

Britská spoločnosť White Motorcycle Concepts sa rozhodne nebojí experimentovať a tak po ultra-rýchlej motorke WMC250EV a aerodynamickej úprave motorky Zero SR/S, prináša na trh aj unikátny skúter WMC300E+, ktorý vyniká hneď v niekoľkých smeroch.

WMC si tentokrát vzalo do rúk platformu Yamaha Tricity 300, ktorú spojilo s pohonmi od spoločnosti Mahle Powertrain a svojimi znalosťami a patentovanými technológiami z oblasti aerodynamiky.

Model WMC300E+ je podľa slov spoločnosti špeciálne stvorený pre flotily a to najmä záchranné zložky, ktoré majú na motorky špecifické nároky. Tým prvým je rýchlosť nabíjania, kvôli ktorému WMC stavilo na mix chémie s lítium-kobalt-oxidom (LCO) v kombinácii s niklom, mangánom a hliníkom (NMA). Tento typ batérií motorke umožňuje získať plnú kapacitu (11,9 kWh) už v priebehu 15 minút. Pri náročnom jazdnom cykle by mal skúter vydržať na jedno nabitie prejsť približne 160 kilometrov, pri bežnej jazde aj 200.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | WMC

Batéria má tvar písmena „T“, čo so sebou prináša výhodu v podobe centralizácie hmotnosti pre lepšiu stabilitu a ovládateľnosť skútra. Tento dizajn však priamo nadväzuje aj na patentovaný V-Duct systém, ktorý je doménou spoločnosti WMC a ktorý patrí medzi ďalšie kľúčové vychytávky tohto modelu.

V-Duct je aerodynamický prvok, alebo inými slovami vzduchový tunel, ktorý prechádza naprieč celým skútrom. Vzduch vstupuje do šasi skútra spredu, prechádza jeho stredom a vychádza v zadnej časti, kde by sa štandardne nachádzal výfuk. Takéto prúdenie vzduchu zvyšuje stabilitu skútra najmä pri vyšších rýchlostiach a zároveň znižuje jeho odpor vzduchu, čo zlepšuje jeho energetickú efektivitu a teda maximálny dojazd.

V porovnaní s bežným skútrom má byť WMC300E+ vďaka tejto technológii aerodynamicky efektívnejší o približne 25 %. Elektrický pohon tak pri vyšších rýchlostiach nemusí vynakladať takú silu, vďaka čomu môže skúter komfortne jazdiť maximálnou rýchlosôtu do 160 km/h. Jeho riadenie má byť pritom natoľko jednoduché, že ho má byť schopný zvládnuť aj bežný vodič bez výcviku jazdy na skútri, resp. motorke.

Vývoj skútra WMC300E+ priamo nadväzuje na predchádzajúci projekt hybridného skútra WMC300FR, ktorý spoločnosť vyvinula v spolupráci s políciou v Notrhamptone. Tento model už aktuálne testujú záchranné služby v Spojenom kráľovstve a ak sa osvedčí, nasadený by mohol byť vo viacerých mestách naprieč krajinou. Dostupnosť skútra vo voľnom predaji pre verejnosť zatiaľ spoločnosť nepotvrdila.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.