Plytvanie potravinami je veľký problém nielen na Slovensku, ale aj vo svete. Mnohé organizácie sa proti tomu snažia bojovať rôznymi prostriedkami, avšak je tu aj jedno riešenie pomocou mobilnej aplikácie.
Spoločnosť Munch sa od roku 2022 skladá z českej spoločnosti Nesnězeno a maďarskej Munch. Ich cieľom je v čo najväčšej miere zamedziť plytvaniu jedlom. Koncept fungovania je pritom veľmi jednoduchý.
Podniky a reštaurácie, ktorým sa zvýšilo jedlo, tak ho ponúkajú v rámci mobilnej aplikácie Munch s minimálne 50-percentnou zľavou. Zákazník si toto jedlo môže v rámci mobilnej aplikácie Munch zakúpiť online a prísť si ho vyzdvihnúť do konkrétnej prevádzky.
Týmto sa podniky vyhnú vyhadzovaniu jedla a zákazníci takýmto nákupom ušetria, pričom nebudú o nič ochudobnení. Teda je to výhra pre obe strany.
Spoločnosť Munch však teraz expandovala aj na Slovensko a jej prvým partnerom sa stala bratislavská sieť Sushi Time. Dokopy tak môžete nakupovať výhodné sushi sety s 50-percentnou zľavou v prevádzkach Malý Trh, Aupark, OC Central, Avion a Nivy.
Zdá sa, že spolupráca žne úspech, Sushi Time takýmto spôsobom predalo už viac ako 300 sushi setov. Avšak netýka sa to len sushi, ale aj dezertov, šalátov alebo domácich nápojov. Predtým Sushi Time riešil predávanie zvyškov prostredníctvom známej akcie Happy hour.
Pri Sushi Time by však expanzia rozhodne nemala skončiť a spoločnosť Munch očakáva, že v najbližších týždňoch nájde ďalších partnerov. Určite by ho uvítali aj obyvatelia iných slovenských miest.