Je to podobná dilema ako s vajcom a sliepkou. Veľkí hráči nechcú stavať nabíjacie stanice, kým nie je v prevádzke dostatok elektromobilov a ľudia váhajú s kúpou elektromobilu, pretože nie k dispozícii dostatočná sieť nabíjacích portov.
Tesla Motors to rieši po svojom a podľa všetkého geniálne. Výstavbou vlastnej siete rýchlonabíjačiek Supercharger stimuluje dopyt po svojich luxusných elektromobiloch. Podobne sa angažuje aj jednotka v počte vyrobených elektromobilov, Nissan. Výstavbe nabíjacích staníc sa však väčšinou venujú energetické koncerny, ktoré si tak budujú pozície pre budúci zaujímavý trh.
Tesla Motors už má vo V. Británii vybudovanú celkom slušnú sieť staníc Supercharger.
Logickým hráčom by sa však mohli stať aj ropné spoločnosti vlastniace siete čerpacích staníc pohonných hmôt. Tie by mohli jednoducho pridať pár nabíjacích portov na svojich existujúcich staniciach a rozšíriť svoju ponuku o elektrinu.
Jedným z priekopníkov by sa mala stať firma Shell, ktorá podľa magazínu The Guardian zvažuje „menšie rozvinutie“ nabíjacích stojanov vo svojej maloobchodnej sieti vo V. Británii. Malo by sa tak stať už od roku 2017.
Predpoveď vychádza zo špekulácií odvodených na základe výmeny informácií medzi firmou Shell a britskou vládou. Vyšlo najavo, že Shell skúma otázky spoplatnenia energetickej infraštruktúry a potrebu licencií na prevádzkovanie nabíjačiek. To naznačuje úmysly koncernu stavať vlastné nabíjacie stanice. Okrem toho Shell skúma aj možnosti budovania infraštruktúry pre vodíkové autá.
Samozrejme, elektromobil si môžete z vlastnej zásuvky dobíjať aj doma – pokiaľ bývate v rodinnom dome. Tu ste však vzhľadom na obmedzený výkon domácich zásuviek odkázaní na pomalé nabíjanie. Napríklad pri odbere 20A dostanete z jednofázovej zásuvky príkon len 4,6 kVA. Teslu Model S by ste týmto spôsobom za noc nenabili ani na polovicu kapacity.
Pre elektromobily budeme aj doma potrebovať rozhodne silnejšie prípojky a pomôžu hlavne výkonné nabíjacie porty – na čerpacích staniciach, pri nákupných centrách, aj na iných miestach. Čím viac, tým lepšie. Hustá sieť rýchlonabíjačiek totiž do značnej miery eliminuje aj problémy s dojazdom elektromobilov s menšou batériou (a nižšou cenou).