Reklama

Segway má elektrickú kolobežku, ktorá sa vie sama ísť nabiť

Zdroj | Segway Robotics
Števo Porubský
Zdroj | Segway Robotics
Zdroj | Segway Robotics

Dnes už čínsky Segway, dcérska spoločnosť firmy ninebot, počas tlačovky v Pekingu predstavil unikátnu plne elektrickú kolobežku KickScooter T60, ktorá je schopná ísť sama do najbližšej nabíjacej stanice. Teda takmer. Kolobežka je pripravená pre všetky firmy zaoberajúce sa zdieľaním kolobežiek, vrátane Uberu či Lyftu.

Zdroj | Segway Robotics

Segway už pred rokmi kúpila pomerne malá čínska spoločnosť ninebot, ktorá sa v tom čase venovala výrobe kolobežiek. Po rokoch sa tak Segway preslávený dvojkolesovými balančnými približovadlami stal i výrobcom kolobežiek. Dnes predstavuje špeciálnu trojkolesovú kolobežku, ktorá je schopná sa vrátiť k nabíjacej stanici.

Zdroj | Segway Robotics

Kolobežka KickScooter T600 je totiž vyrobená výhradne pre spoločnosti so zdieľaním kolobežiek, ktoré sú vo veľkomestách čoraz obľúbenejšie používanejšie. V USA, ale aj v mnohých európskych metropolách môžu používatelia konkrétnej služby prísť k najbližšej voľnej kolobežke a prenajať si ju na jazdu z bodu A do bodu B a nechať ju tam.

Zdroj | Segway Robotics

Následne z bodu B si ju môže prenajať opäť niekto ďalší, kto sa potrebuje vcelku rýchlo dostať niekam inam. Teória je jedna vec, no v praxi sú s premnožením kolobežiek v mestách nespokojní hlavne tí, ktorí ich nepoužívajú. A to následne hnevá aj samosprávy, ktoré tento problém už i začínajú riešiť novými nariadeniami.

Zdroj | Segway Robotics

Práve preto divízia Segway Robotics sa niekoľko rokov venovala vývoju špeciálnej kolobežky, ktorá je vybavená technológiami oboch spoločností. Vďaka prítomnosti internetového pripojenia, kamerám, rôznym snímačom a elektromotorom, kolobežku dokáže operátor na diaľku ovládať.

Zároveň majú byť kolobežky vybavené aj umelou inteligenciou a autonómiou, takže by časť trasy k nabíjacej stanici dokázali absolvovať aj samé.

Zdroj | Segway Robotics

Kolobežku ninebot by Segway KickScooter T60 zatiaľ v mestách neuvidíme. Výrobca ju plánuje ešte testovať, pričom k prvým zákazníkom sa má dostať v priebehu roka 2020. Cena by sa mala pohybovať okolo sumy 10 000 juanov, čo je zhruba 1 280 €. Pre bežného spotrebiteľa je to ale nepodstatné.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.