Švédsky letecký gigant, ktorý od konca 40. rokov minulého storočia vyrábal aj automobily, ožíva. Žiaľ, nečakajte unikátny dizajn modelov 9-3 a 9-5, ktoré predbehli svoju dobu. A žiaľ, už ani meno.
O toho sa postarali samotní inžinieri SAABu, ktorí už v roku 2012 založili spoločnosť National Electric Vehicle Sweden, skrátene NEVS. Za investíciami do novej automobilky stála ale čínska spoločnosť Evergrande Group, vďaka ktorej NEVS opäť skončil na pokraji bankrotu. A to len nedávno.
O NEVS sme síce počuli už pred mnohými rokmi, no doposiaľ nič špeciálne a hlavne funkčné nepredstavila. Až doteraz.
NEVS Emily GT je prvým plne elektrickým vozidlom, ktoré ale automobilka nemá kde vyrábať. Má v sebe niesť ducha SAABu, keďže na ňom (tajne) robili hlavne pôvodní zamestnanci. Vidieť to aj na samotnom dizajne, ktorý pripomína model 9-5.
Novinku predstavil na svojom LinkedIn účte súčasný programový riaditeľ NEVS, Peter Daul, ktorý predtým pôsobil ako inžinier SAABu.
NEVS Emily GT má pohánať štvorica 120-koňových elektromotorov, na každom kolese jeden. Celkový výkon je počítaný ako súčet motorov, teda 480 koní, no upgrade motorov môže ponúknuť až 653 koní a 2 200 Nm. Aj vďaka tomu vystrelí na stovku za 3,2 sekundy, resp. 4,2 sekundy v prípade slabších motorov.
Lahôdkou má byť až 175 kWh batéria, ktorá novinke dodá dostatok energie na 1 000 km jazdy. To je však iba snom inžinierov, vo funkčnom koncepte má byť len 52 kWh batéria.
Inou technologickou lahôdkou mal byť systém vektorovania krútiaceho momentu, ktorý vo veľkom využívajú hyperšportové automobilky.
Keďže NEVS aktuálne nemá financie na možnú výrobu elektromobilu, koncept Emily GT je na predaj. Aktuálne je web automobilky nefunkčný, je na ňom iba strohý oznam o konci vývoja.