Záznam v Guinnessovej knihe rekordov hovorí, že sa hlavolam podarilo poskladať za 0,637 sekundy. Neoficiálny rekord je len 0,38 sekundy.
Podľa Guinnessovej knihy rekordov sa stroju podarilo najrýchlejšie poskladať Rubikovú kocku za 0,637 sekundy, čo je oficiálny svetový rekord z novembra 2016. Dvojica nadšených hardvérových hackerov zverejnila v marci 2018 video, podľa ktorého rekord prekonali približne o 40 %. Stroj z dieľne Bena Katza a Jareda Di Carlo poskladal Rubikovú kocku za 0,38 sekundy.
Oficiálne zaznamenaný rekord z konca roku 2016 dosiahol šesť ramenný robot Sub1 Reloaded. Ten mal mikroprocesor Infineon AURIX, kompatibilný s open-source platformou Arduino a využíval Kociembov algoritmus, s úpravou od Toma Rokickiho. Robot z dieľne nemeckého inžiniera Alberta Beera najprv Rubikovú kocku dvakrát odfotografoval a určil farbu každého jedného políčka. Informácie vložil do algoritmu a riešenie vyhodnotil na 21 ťahov. Pri tomto postupe bolo potrebné otočiť každou jednou stranou kocky, z čoho vzišiel počet ramien.
Pokus o rekord bol zorganizovaný výrobcom Infineon Technologies na elektronickom veľtrhu v Mníchove. Okrem svetového rekordu bolo cieľom poukázať na to, že problémy sa dajú riešiť veľmi efektívne vďaka mikroelektronickým riešeniam.
Dvojica s neoficiálnym rekordom vychádzala z toho, že každý kto sa pokúsil o rekord v strojovom skladaní Rubikovej kocky, použil krokové motory. Postavili preto vlastný motor, ktorý mal vykonať jednu otáčku za 10 milisekúnd. Pri štandardnom riešení Rubikovej kocky na 19 až 23 krokov, by nový motor vyriešil hlavolam za približne štvrtinu sekundy. Katzovi a Di Carlovi sa však nakoniec podarilo vyladiť motor na jednu otáčku za 15 milisekúnd. Aj napriek tomu prekonali oficiálny rekord o približne 40 %.
Podľa neoficiálnych držiteľov svetového rekordu by stoj mohol byť aj oveľa rýchlejší. Chce to len dostatok času na ladenie detailov. Katz a Di Carlo použili na dosiahnutie rekordu webmakery Playstation 3 Eye za približne 7,30 €. Umiestnili ich na protiľahlé rohy kocky, čím každá kamera snímala 3 plochy kocky. Dvojica musela spočiatku riešiť problém s čítaním farieb. Ich riešeniu sa zlievala červená a oranžová do jednej farby. Preto nahradili oranžové štvorčeky čiernymi.
Katzovo a Di Carlovo riešenie najprv prečíta farbu každého štvorčeka Rubikovej kocky. Tieto informácie odovzdá algoritmu min2phase, ktorý vyvinul Shuang Chen. Riešenie je stroju zasielané skrz sériové káble do šiestich motorov. Každý pre jednu stranu kocky. Celý tento proces trvá od začiatku po koniec približne 45 milisekundy.