O okuliaroch pre virtuálnu či zmiešanú realitu od Apple sa hovorí už roky, no stúpajúca intenzita rôznych informácií v posledných mesiacoch naznačuje, že ich predstavenie je už tentokrát skutočne na spadnutie. Podľa posledných správ sa zdá, že sa máme skutočne na čo tešiť.
Vývoj okuliarov pre virtuálnu či zmiešanú realitu (VR/AR) v tajných laboratóriách spoločnosti Apple je už nejaký ten piatok verejným tajomstvom. V posledných týždňoch sa dokonca špekulovalo, že ich kalifornský gigant konečne predstaví už na vývojárskej konferencii WWDC 2022, k čomu však napokon nedošlo. Na vine by podľa zákulisných informácií mali byť zdržania vo vývoji a výrobe prototypov spôsobené pandémiou a polovodičovou krízou.
Známy analytik Ming-Chi Kuo špecializujúci sa na novinky spoločnosti Apple však naďalej verí, že jej VR/AR okuliare sú ešte stále v príprave a na trh majú priniesť pomerne revolučnú vychytávku – plynulý prechod medzi VR a AR.
Rozdiel medzi virtuálnou (VR) a rozšírenou realitou (AR) spočíva v tom, či popri digitálnom obsahu pred sebou vidíte aj okolitý svet. Virtuálna realita vám reálny svet zakryje plnohodnotnými displejmi, na ktorých vidíte virtuálny svet plne oddelený od toho reálneho. Zmiešaná realita naopak umiestňuje digitálny obsah do reálneho priestoru okolo vás.
Apple sa podľa známeho analytika malo podariť tieto technológie skombinovať do jedného zariadenia, ktoré by malo používateľom umožniť plynule prechádzať medzi virtuálnou a rozšírenou realitou. Úchvatne má tento prechod vyzerať nielen vďaka revolučnému hardvéru, ale aj skvelo navrhnutému softvéru.
(1/2)
Now everyone knows what a VR experience is & what an AR experience may look like. But for most people, it's hard to imagine what kind of innovative experience the smooth switching between AR & VR can provide, and it may be one of key selling points of Apple's headset.— 郭明錤 (Ming-Chi Kuo) (@mingchikuo) June 12, 2022
Takýto VR/AR, či skôr AR/MR (mixed reality) headset, by sa mal podľa analytika dostať na trh v druhom kvartáli budúceho roka. Jeho predstavenia a poskytnutia vývojárom by sme sa však mali dočkať už o niekoľko mesiacov skôr, teoreticky už v treťom či štvrtok kvartáli tohto roka.