Domáca automobilka Renault si na Parížsky autosalón pripravila lahôdku. Koncept Renault TREZOR je nádherné vozidlo triedy GT, ktoré je však plne elektrické. Dvojsedadlová loď vyzerá už na prvý pohľad ako z budúcnosti a je veľkou škodou, že ju na cestách nikdy neuvidíme.
https://www.youtube.com/watch?v=l8L38t3Ch44
Koncept plne elektrické GT-čka Renault TREZOR vyzerá dokonale. Každá jedna krivka mu sedí ako uliata. Novinka dizjanovo vychádza zo 6 rokov starého konceptu DeZir, no pridáva mu ešte zaujímavejšie tvary a technológie súčasnosti i budúcnosti.
Karoséria konceptu je vyrobená z uhlíkových vlákien a hliníku kvôli udržaniu čo najnižšej hmotnosti. Na niektorých miestach je povrch vytvorený z akýchsi pohyblivých šesťuholníkov v štýle medového plásta, ktoré sa vedia sklopiť a tým vytvoriť napríklad nasávacie otvory pre vzduch.
Vpredu sú úzke, ale neprehliadnuteľné LED svetlá, zadné svetlá tvorí optické vlákno, ktorému svetlo dodáva laser. Rovnako neprehliadnuteľné sú ale aj 20-palcové nízkoprofilové kolesá.
Azda najväčším lapačom pohľadov je ale otváranie. Namiesto dverí sa otvára väčšia časť hornej časti auta, pod ktorou je ukrytý aj zaujímavo vyriešený odkladací priestor na batožinu, resp. cestovné kufre vlastnej výroby.
Vo vnútri kabíny je hneď niekoľko OLED displejov, klasické budíky by ste tu hľadali márne. Aj volant je ako zo sfi-fi filmu. Na novinky nenájdete ani spätné zrkadlá, všetko riešia kamery.
Pod kapotou je je motor, ktorý si TREZOR požičal z monopostu F1, ale nie toho na benzín, ale na elektrinu. 350-koňový motor Formuly E s krútiacim momentom 380 Nm poháňa tento dizajnový zázrak na kolesách s veľkou rezervou. Z 0 na 100 km/h vraj zrýchli pod 4 sekundy.
Pri brzdení využíva rekuperáciu energie taktiež prevzatú z Formuly E – Rechargeable Energy Storage System (RESS).
Keďže ide o koncept, ďalšie technické parametre sú záhadou. Nedozvieme sa tak ani kapacitu dvojice batérií v spodnej časti auta, dojazd na jedno nabitie či cenu. Renault TREZOR je žiaľ len konceptom, ktorý na cestách v tejto dekáde vidieť určite nebudeme.
Automobilka však tvrdí, že sa z jeho dizajnu budú inšpirovať sériové vyrábané modely. Otázne je, ako veľmi.