Reklama

Renault Traffic L2 SpaceClass sa vie premeniť na kempingového partnera

Marek Šimunek

Autá určené na kemping nie sú žiadnou novinkou a predstavujú to najlepšie, čo môžete v prípade ak fandíte kempingovaniu dostať. Čo však urobiť, ak sa na výlety vyberiete iba raz za čas a nie každý druhý víkend?

Riešenie je pomerne jednoduché. Spočíva v kempingovej zástavbe, ako je napríklad Visu Moie, ktorú som si mal možnosť vyskúšať v najnovšom Renaulte Traffic a to konkrétne v jeho najdlhšej verzii L2.

Obsah pokračuje pod reklamou

Tento text nebude ani tak o aute, ako o tom, čo vo svojom vnútri skrýva. Samozrejme nemôžem vynechať ani to, čo sa mi na novom Renaulte Traffic SpaceClass páčilo a sem určite patrí v prvom rade priestor a výška. Výška hneď v niekoľkých významoch. Stále to je totiž auto, s ktorým sa zmestíte do väčšiny garáží, na druhú stranu vďaka posedu sedíte naozaj vysoko. To je pocit, ktorý si zamilujete.
Najnovšia verzia priniesla niekoľko noviniek a zmien, ako napríklad úplne nové predné svetlá, ktoré používajú LED technológiu a svietia naozaj vynikajúco. Nechýba im ani automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel. Na vyrezávanie okolitých áut si budeme musieť ešte v prípade Trafficu počkať.

Interiér nového Renaultu Traffic prináša tiež zmeny. Vďaka nim pôsobí komfortne a to od veľmi pohodlného volantu, až po ovládanie klimatizácie. Snáď len zapínanie vyhrievania sedadiel na sedadle samotnom mi neprišlo až tak ergonomické.
Inak som si však naozaj nemal na čo stažovať, pretože som mal vždy dostatok priestoru a taký počet odkladacích boxov, že sa mi niekoľkokrát stalo, že som odložené veci hľadal po celej palubnej doske. Multimediálny systém síce nevyhrá veľkosťou uhlopriečky, ale ponúkne všetko potrebné a to vrátane bezdrôtového pripojenia smartfónu prostredníctvom Apple CarPlay, alebo Android Auto.

Ak sa pozrieme na asistenčné systémy, tak budete mať k dispozícii štandardný tempomat, upozornenie na opustenie jazdného pruhu, alebo sledovanie mŕtveho uhlu. Pri takto rozmernom aute určite poteší aj parkovacia kamera, ktorá síce svojou grafikou neohúri, ale na druhú stranu bohato postačí. Keďže sa jedná o nový model, samozrejme nechýba ani otravný systém upozorňujúci na prekročenie rýchlosti.
Našťastie je ho možné pomerne jednoducho vypnúť po každom štarte. Vďaka Renault. V nastaveniach asistenčných systémov totiž nájdete položku All-on, kedy sú všetky systémy zapnuté a tiež položku Perso, kedy sa zapnú iba systémy, ktoré povolíte vy.

Renault Traffic bol v prípade testovaného kusu poháňaný dvojlitrovým naftovým štvorvalcom, ktorý ponúkal výkon 170 koní a bol spojený so sedemstupňovou automatickou prevodovkou EDC. Výkonu mal viac ako dostatok a aj jeho spotreba bola priaznivá. Po takmer 700 spoločných kilometroch ukazoval palubný počítač hodnotu 8,4 l/100km. Z toho vyplýva, že 80 litrovú nádrž budete tankovať až po viac, ako 1000 kilometroch.

Ono samotný Renault Traffic tu už je pomerne dlho a to aj v tejto konkrétnej verzii. Označenie L2 znamená najdlhší model s hodnotou takmer 5,5 metra a rázvorom na úrovni 3498 milimetrov. Je teda jasné, že toto je auto, kde nebudete mať núdzu o priestor a to aj v prípade, ak máte na slovenské pomery početnú rodinu.
Prívlastok SpaceClass hovorí sám za seba. Táto verzia totiž predstavuje niečo, ako prvú triedu pre cestovanie. Ak si vyberiete z balíkov signature, alebo escapade získate buď dokonalé pohodlie v podobe dvojice kresiel a malej kancelárie, alebo tretí rad sedadiel, ktorý premeníte na posteľ s dĺžkou 1,9 metra. Sen každého manažéra, takáto kancelária na kolesách.

Testovaný Renault Traffic SpaceClass však nemal ani jeden zo spomínaných balíkov. Teda minimálne nie v dobe testu. Disponoval však niečím, o čom určite snívate, ak pravidelne utekáte z mestskej džungle za dobrodružstvom. Sedadlá v druhom a treťom rade boli vymontované a ich miesto zaujala kempingová zástavba Visu Moie.
Je to totiž unikátne riešenie, ktoré je priamo prispôsobené Renaultu Traffic a vďaka nemu získate vynímateľné moduly, ktoré priestor v aute premenia na kuchyňu, jedáleň a dokonca aj spáľňu. Okrem toho je súčasťou aj veľký odkladací priestor pre všetku vašu batožinu, ktorú môžete mať pekne rozdelenú do samostatných tašiek.

Inštalácia je pomerne jednoduchá a podľa spoločnosti, ktorá za týmto systémom stojí vraj dvojici zaberie približne 20 minút. Vzhľadom na vonkajšie teploty som túto informáciu radšej neoveroval. Celý systém však využíva koľajnice, ktoré sú v Renaulte Traffic na uloženie sedadiel. Následne už iba ukotvíte systém prostredníctvom bezpečnostných úponov.

Riešenie to je pomerne zaujímavé, treba si však uvedomiť niekoľko nedostatkov, ktoré s takto vybaveným Renaultom Traffic budete riešiť. V prvom rade je to určite počet miest. Akonáhle totiž zostavu umiestnite do kabíny, prídete o šesť miest na sedenie a z veľkého Trafficu sa stane auto na víkend pre dvojicu. Čo v konečnom dôsledku môže byť aj výhoda.

Obsah pokračuje pod reklamou

Keďže vo výbave Renaultu Traffic chýba nezávislé kúrenie, nebude tento systém využiteľný v zimných mesiacoch. Teda za predpokladu, že nechcete mať neustále naštartované auto. Skôr sa teda bude hodiť na výlety v počasí, v ktorom vám nebude vadiť otvorený zadný kufor. Ostatne aj v tomto prípade je to veľká výhoda.

To platí aj pre kuchynku, ktorá je umiestnená tak, že pre varenie je potrebné otvoriť zadné dvere. Samozrejme tie fungujú veľmi dobre ako štít proti slnku, prípadne dažďu, v studenom počasí sa vám tam však variť nebude chcieť.

Rýchle raňajky, obed, či večeru z ryby, ktorú ste si ulovili si však budete vedieť spraviť veľmi jednoducho. Nielen vďaka grilu na plyn, ktorý je súčasťou, pričom ho môžete smelo vybrať z auta von, ale aj odkladacím priestorom a pracovnej doske. Samozrejme, že nemá rozmery štandardnej kuchyne, ale na rýchle jedlo je ako stvorená.

Každopádne vďaka tejto kombinácii, teda najnovšej verzii Renaultu Traffic SpaceClass a to dokonca v najdlhšej verzii L2, ku ktorému si za menej ako 5000 eur dokúpite kempingovú zostavu, získate naozaj všestranné auto. Môžete ho bez obáv využiť, ako dodávku, prípadne cez týždeň prepravovať v pohodlí množstvo ľudí a naopak cez víkend si v pokoji vyraziť vo dvojici a oddýchnuť si od ruchu mesta.
Je to kombinácia, ktorú si zamilujete a vďaka obrovskému priestoru budete mať naozaj dosť možností na zbalenie rôznej výstroje, bicyklov, alebo inej potrebnej výbavy na víkend vo dvojici. Navyše toto všetko budete mať v cene pod 60 000 eur, čo na pomery vozidiel s týmto rozmerom nie je naozaj zlé.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.