Reklama

Renault Symbioz prekvapil spotrebou! Takto sa to robí

Roman Calík

Symbioz rozširuje modelov portfólio Renault. Zobral si to najlepšie z nového modelu Scenic E-Tech, avšak nejazdí len na elektrinu.

Segment C tak má nového horúceho kandidáta, ktorý môže byť veľkým hitom. Symbioz je totiž extrémne úsporný, špičkovo vybavený a kúpite ho za slušný peniaz. Jazdili sme ho na Slovensku a toto sú naše dojmy.

Na začiatku si povedzme, že Renault Symbioz je kompatkné SUV segmentu C, kde sa na Slovensku predáva až 50 % všetkých nových áut. Jeho cenníková cena začína na sume 27 500 eur, pričom už základná výbava je bohatá. Model, ktorý sme jazdili na našich cestách (v príplatkovom laku červená Flamme), vyšiel presne na 30 200 eur bez zliav, pričom ponúka 2. stupeň výbavy TECHNO a v zásade nám tu nič nechýbalo.

Obsah pokračuje pod reklamou

Symbioz má toho so Scénicom spoločné veľa, je to doslova jeho „spaľovacia full-hybridná verzia“. Napríklad majú takmer identickú dĺžku. Symbioz je tak model s dĺžkou 4,41 metra, pričom batožinový priestor „môže mať“ až neuveriteľných 624 litrov. Prečo môže mať? Lebo takýto veľký kufor získate až po posunutí zadných sedadiel (posúvajú sa až o 16 cm), ak sú tie úplne vzadu, batožinový priestor má kapacitu 460 litrov.

Dizajn je subjektívna záležitosť, no so spolušoférom – motoristickým novinárom Jozefom Murárikom sme sa zhodli, že sa nám Symbioz jednoducho páči. Pochvaľovali sme si aj pocit v interiéri, ale najmä spotrebu, ale tom neskôr. Čo novinke treba uznať, že si tu budete užívať množstvo moderných technológií vrátane dokonca presklenej strechy Solarbay, ktorú sme videli v Renault Rafale. Aj napriek tomu, že náš model bol len „druhým“ výbavovým stupňom, výbava bola veľmi bohatá. Nechýbali ani štýlové 18″ hliníkové disky.

Rozhodne veľkú pochvalu si zaslúži interiér. Páčilo sa nám nielen rozloženie palubnej dosky, ale aj tmavé čalúnenie stropu z materiálov, ktoré by kľudne mohli byť v prémiovej triede. Interiéru dominujú displeje. Ten pred vodičom má 10,3-palcov a priam až futuristickú grafiku. Hlavným displejom je však vertikálny 10,4-palcový dotykový displej multimediálneho systému OpenR Link. Poteší vás ingtegrácia služieb Google a tak môžete byť online s Google mapami bez toho, aby ste si pripojil váš smartfón. Nechýba Assistent Google či obchod Google Play, v ktorom nájdete viac ako 50 aplikácií vrátanie audio appiek, internetového prehliadača či napríklad hier.

Tak ako to viem robiť Renault si dovolím trvrdiť, že to nevie aktuálne žiadny iný výrobca – najmä čo sa týka integrácie Google služieb. Skutočne je to obrovskou výhodou, prihlásite sa do svoho Symbiozu vaším Google účtom a všetko vrátane kalendára máte synchronizované. A čo je podstatné, menu je prehľadné a rýchle. Ak viete ovládať váš Android smartfón, tu budete ako doma.

Príjemným prekvapením je aj množstvo asistenčných systémov. Celkovo ich Renault napočítal 29! Nechýba tak napríklad zadné núdzové brzdenie ak Symbioz detekuje nejaký objekt za ním, alebo prepracovaný Active Driver Assist s kontextuálnym adaptívnym tempomatom. Jednoducho vie sa prispôsobiť napríklad nielen autám pred vami ale aj dopravným značkám, ktoré si viete prebrať.

Azda jednou z najväčších výhod nielen Symbiozu, ale aj ďalších nových Renaultov, je tlačidlo my safety switch. Viete, že legislatíva prikazuje upozorniť vás akusticky na prekročenie rýchlosti… tu si viete nastaviť funkcie, ktoré chcete vypnúť a jedným stlačením ich deaktivujete. Jednoduché, no geniálne riešenie.

Príjemným prekvapením je i samotné odhlučnenie modelu, ako aj dobrý pocit z podvozku. Treba uznať, že toto auto vás v danej cenovej kategórii v tomto smere nesklame. Najväčším ťahákom by však mala byť aktuálne jediná motorizácia modelu, a tou je E-Tech Full hybrid 145, teda full hybridná motorizácia s kombinovaným výkonom 143 koní. Klasický benzínový motor má výkon 94 koní a elektromotor 49 koní a dôležitú úlohu tu hrá aj štartér-generátor s výkonom 20 koní.

Obsah pokračuje pod reklamou

Ako to celé spolupracuje? Geniálne! Totiž podľa výrobcu by ste mali dosiahnuť spotrebu 4,6 – 4,8 l/100 km. Veľkú úlohu tu hrá aj 1,2 kWh batéria, ktorá vám umožní jazdu aj na čisto elektrický pohon. A teraz počúvajte, lebo toto rozhodne nie je štandard. Papierové hodnoty sú papierové, no realita býva odlišná.

Keď sme si Renualt Symbioz preberali, mal odhadovaný dojazd 750 kilometrov. Testovaciu trasu sme začali v Stupave, prešli sme diaľnicou smerom na Pezinskú babu, následne sme cez Pezinok prechádzali Sencom a v Ivánke pri Dunaji sme sa napojili na diaľnicu, ktorou sme prišli spät do Stupavy. Celkovo sme prešli 118,5 kilometrov. Ako ste si prečítali, nie malú časť tvorili diaľnice. A spotreba? Tipnite si.

Krásnych 4,5(4,6) l/100 km!!! Sme doslova na spodnej hranici WLTP spotreby, ktorá je jednoducho u množstva automobilov nedosiahnuteľnou métou! Renault nám v Symbioze ukázal doslova, ako sa to má robiť.

Pozrite si

Renault Symbioz prináša všetko, čo na Francúzoch milujeme

Toto auto si zamilujete, nielen kvôli priestoru vo vnútri, kvalitným materiálom, moderným technológiám, ale aj kvôli spotrebe na akú si snáď pamätajú len pamätníci historických motorizácií, alebo súčasný majitelia hybridných modelov značky Toyota. Najväčší „gól“ bol, že po prejdení takmer 120 kilometrov nám svietil pri odovzdaní modelu dojazd 760 kilometrov. Začali sme však s odhadovaným dojazdom 750 kilometrov 🙂

Prvý dojem tak Renault Symbioz zanechal vynikajúci. Ak dnes uvažujete o rodinnom aute s dostatkom priestoru, modernými technológiami a úspornou motorizáciou, mal by byť rozhodne vo vašom najužšom výbere. Aj cena je z nášho pohľadu dobrá.

Pozrite si aj naše Instagram Reels s novinkou, ktorú sme si vyskúšali na slovenských cestách.


Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.