Americká služba MoviePass plánuje využívať sledovanie pohľadov očí cez smartfónové kamery, aby sa zabránilo odvracaniu pohľadov pri reklamách.
Podobné praktiky sledovania pohľadov očí sa využívajú pri marketingových prieskumoch, aby sa zistilo, ako dokážu aplikácie či reklamy udržať pozornosť používateľov. Na využívanie vo veľkom pri službách a aplikáciách však takúto technológiu ešte nepoužili. To chce zmeniť služba MoviePass. Tá ponúkala lacné sledovanie kinofilmov, no v roku 2019 bola zrušená.
Dnes sú reklamy tak rozšírené, že väčšina z nás ich prepína, prípadne, kým bežia, robia niečo iné. MoviePass chce využiť technológiu, aby diváci boli plne sústredení na reklamy a výmenou im bude prístup k filmom.
Vďaka technológii sledovania očí sa tak zabezpečí, aby používatelia pozerali reklamu a neuhýbali pohľadu. V prípade, že reklamu ignorujete, zastaví sa. Výsledkom tak bude, že poskytovatelia reklamy dosiahnu žiadaný výsledok.
Technológia by mala byť spustená v lete a za pozretie reklamy získajú používatelia kredity do digitálnej peňaženky, za ktoré si môžu pozrieť filmy.
MoviePass bude využívať technológiu Web3, ktorá je využívaná vo svete kryptomien a blockchainu. Uvidíme, čo bude mať táto technológia úspech, no vytvára riziko zneužitia na sledovanie.