Reklama

Volvo XC90 - pokrok jednoducho nezastavíš

Marek Šimunek
92 %
Ak má automobilka vytvoriť nástupcu pre model, ktorý sa vyrába už trinásť rokov a teší sa tak veľkému úspechu, že sa z neho stane doslova ikona, nie je to ani zďaleka jednoduché. Volvo však túto úlohu zvládlo na jednotku a druhá generácia XC90 sa stala najkrajším SUV na planéte.

Výhody

  • Elegantný a moderný dizajn
  • Množstvo technológií a bezpečnostných systémov
  • Priestor pre posádku a batožinu

Nevýhody

  • Len štvorvalcové motory
  • Apple CarPlay ako príplatková výbava
  • Málo možností nastavenia prístrojového panela

Už fotografie pred oficiálnym predstavením nového Volva XC90 dávali vedieť, že novinka bude skutočne sexy autom. V momente, keď nové Volvo XC90 uvidíte naživo, pochopíte, čo tým myslíme.

Volvu skladáme poklonu za to, že zachovalo ikonický tvar karosérie predchádzajúcej generácie, ktorý doplnilo o moderné prvky. Jasným znakom nového Volva XC90 je obrovská predná maska, ktorá mu dáva bojový, až agresívny vzhľad. Ten už iba podtrhujú nové svetlá.

 

Ich grafiku spoznáte kdekoľvek, každé z nich totiž obsahuje 12 samostatných LED diód. Jazda v noci je tak doslova pôžitkom, ktorý ešte umocňuje automatické natáčanie svetiel a automatické diaľkové svetlá. Zabudnite však na obyčajné prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel. XC90 vie lúč smerovať tak, aby ste vy vždy videli maximum.

 

Škoda však, že Volvo si potrebu downsizingu zobralo až priveľmi k srdcu. Zbytočne by ste pod kapotou novej XC90 hľadali viac ako štyri valce. Preč je krásny päťvalec, ktorý bol symbolikou tejto značky. Ak to ale prehryznete, pochopíte, že aj štyri valce v pohode stačia na to, aby ste si jazdu s novou XC90 užili naplno.

Pozrite si

Nové Volvo XC90 z každého uhla

Výkonu má dostatok a aj napriek tomu, že proklamovanú spotrebu sa nám dosiahnuť nepodarilo. Výslednú hodnotu 7,7 l/100 km považujeme ale za viac, ako dobrú. Dynamiky má auto dostatok aj vďaka osemstupňovej automatickej prevodovke, ktorá radí tak hladko, že ani neviete o zmenách jednotlivých prevodových stupňov.

Nové Volvo XC90 je nielen o dizajne exteriéru, ale aj o luxuse a technológiách, ktoré vás obklopia vo vnútri. Stačí, ak toto mohutné SUV otvoríte a ono sa vďaka pneumatickému podvozku spustí nižšie pre vaše pohodlnejšie nastupovanie. XC90 si rovnako pokľakne aj v prípade, ak nakladáte niečo do kufra.

V momente, keď si sadnete na sedadlo vodiča, pochopíte posun do 21. storočia. Použitým materiálom jednoducho nemožno nič vytknúť. Čo sa ako koža tvári, koža aj je, čo sa tvári ako drevo, drevom aj je.

Počas toho, ako budete hltať kilometre, vás budú rozmaznávať skutočne komfortné sedadlá, pre ovládanie ktorých si budete musieť otvoriť manuál. Toľko nastavení totiž len tak v nejakom aute nenájdete.

Volvo v novej XC90 zahodilo bežné budíky a nahradilo ich 12,3“ displejom. Upraviť si môžete grafiku budíkov, veľké zmeny v nastaveniach však neočakávajte. Tu sa mohlo Volvo trochu viac posnažiť a umožniť používateľovi nastaviť viac parametrov.

Hlavným prvkom interiéru je však 9“ tablet postavený na výšku. Pomocou neho ovládate všetky asistenčné, ale aj multimediálne systémy auta. Pod displejom nájdete len sedem tlačidiel pre ovládanie prehrávania, prípadne rýchly prístup k vyhrievaniu okien. Samotné ovládanie systému však Volvo zvládlo na jednotku.

V centrálnej časti obrazovky máte vždy prístup k ovládaniu navigácie, telefónu, multimédiám a tretej voliteľnej položke. Tu môžete mať zobrazenú ekonomiku vašej jazdy, prípadne nastavenia audia. Naľavo od centrálnej časti nájdete nastavenia jednotlivých asistenčných systémov.

Ich usporiadanie však nie je tak logické, ako by sa na podobné vozidlo patrilo. Z hornej časti obrazovky môžete stiahnuť menu, pomocou ktorého pristúpite k hlbším nastaveniam systému, alebo aktuálnej funkcie.

Celkovo si Volvo zaslúži pochvalu najmä za rýchle reakcie celého systému. Veľkou výhodou je, že displej môžete pohodlne ovládať aj v rukaviciach. Namiesto štandardnej dotykovej technológie totiž využíva infračervené senzory.

Naopak v dnešnej dobe by sme privítali lepšiu integráciu smartfónov. Android Auto v novej XC90 zatiaľ nehľadajte. Integrácia Apple zariadení pomocou Apple CarPlay je síce dostupná, ale prekvapivo ako doplnková výbava za 360 € pre všetky modely. Najmä počas jazdy by sa však hodilo aj hardvérové ovládanie v štýle iDrive od BMW. Ovládanie dotykovej obrazovky za jazdy je totiž vždy o niečo zložitejšie. Na všetko však zabudnete v momente, keď začujete audio Bowers&Wilkins. To je jednoducho pastva pre vaše uši.

Samostatnou kapitolou v prípade Volva sú asistenčné systémy. Samozrejmosťou je adaptívny tempomat, ktorý na náš vkus reaguje príliš agresívne, ale aj parkovací asistent, ktorý s prehľadom auto zaparkuje (pozdĺžne, priečne), a dokonca pomôže aj s jeho vyparkovaním.

Nadšenie bude ešte väčšie, keď uvidíte 360° obraz okolia auta, ktoré snímajú štyri samostatné kamery. Zaparkovať s takto veľkým autom je vďaka nim hračka. Nechýba ani sledovanie mŕtvych uhlov či jazdných pruhov. To je aj aktívne a dokáže udržať vozidlo v pruhu, aj keď pustíte volant. Volvo XC90 je vybavené aj pre prípady, keď pôjde do tuhého.

Ak teda hľadáte auto, ktoré vás za každých okolností ochráni, práve nové Volvo XC90 je veľmi dobrou voľbou. Posledný prvok, ktorý spomenieme a ktorý si určite užijete, je Head-Up displej. XC90 je prvé Volvo vybavené týmto zobrazovacím prvkom. Ku grafike zobrazenia, čitateľnosti, ani veľkosti nemáme žiadne výhrady, možno by to chcelo o niečo lepšie využitie možností, ktoré takýto displej ponúka.

Volvo XC90 je právoplatným nástupcom ikony, ktoré si na cestách len tak nepomýlite so žiadnym iným autom. Automobilka v jeho prípade odviedla poriadny kus práce a môže byť na seba hrdá. Drobnosti, ktoré nám vadili, novému Volvu XC90 určite prepáčite hneď, ako si doňho prvýkrát sadnete a pochopíte, že takto vyzerá 21. storočie.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.