Reklama

V roli turistu, návštevníka i domáceho v Bratislave – HopIN

Zdroj | HOPIN TAXI
Viktor Šmidák
Zdroj | HOPIN TAXI
Zdroj | HOPIN TAXI
86 %
Slovenský HopIN prekvapil. Je od Slovákov a funguje. Neponúka krásny dizajn, no prekvapí veľmi podrobnými filtrami výberu a aj rýchlym príjazdom.

Výhody

  • rýchly príjazd
  • príjemné ceny
  • široká voľba výberu vodiča

Nevýhody

  • neprehľadné prostredie a zastaralý dizajn
  • dostupnosť len v Bratislave a Košiciach

Bratislava je jedno z mála hlavných miest, ktoré nedisponuje metrom. Snaží sa to vynahradiť eletričkami, autobusmi či odnedávna už aj integrovanou dopravou. V minulých častiach sme testovali Uber a Liftago a treťou službou, ktorá ponúka podobné služby je HopIN.

HopIN je spomedzi trojice testovaných aplikácií výnimočná pôvodom. Ten je, ako inak, slovenský. Titul vznikol už v roku 2012, tá pravá sláva jej však začala len prednedávnom.

Aplikácia si dáva za cieľ pomôcť domácim či turistom zavolať si taxík priamo z telefónu. Taxík príde, odvezie zákazníka a ten mu zaplatí jednoducho cez telefón. Svojím alebo firemným účtom. Takto jednoducho by to malo vyzerať. Aká je realita?

Pozrite si

V roli turistu, návštevníka i domáceho v Bratislave – Liftago

Po tretíkrát (nie v živote) som prišiel na hlavnú stanicu v Bratislave. Zapol som dáta, ako aj lokalizačné služby, na ktoré ma aplikácia upozornila.

Po ich zapnutí trvalo niekoľko sekúnd, kým ma HopIN našiel a už stačilo iba pokračovať k objednávke.

Aplikácia sama určí počiatočný bod, pre vypočítanie trasy môžete zadať cieľovú destináciu. Výpočet funguje pomerne dobre, cena bola 5,4 €. Ďalej je možné zadať promo kód, ktorý vám pomôže so znížením ceny.

Po nájdení taxíka vás HopIN hneď informuje o mene vodiča, ako aj type vozidla, príchode v minútach či sadzbách. Taktiež je možné sledovať jeho príchod v reálnom čase na mape. Nie je vždy úplne spoľahlivé, no netrpezlivým používateľom poslúži aspoň informačne. Po pravej strane sa neustále nachádza lišta v prípade, že by čakajúci potreboval vodičovi napríklad zavolať.

Čo ale poslúži všetkým je aj upozornenie o tom, že váš taxík by ste mali vidieť každú chvíľu. V mojom prípade prišiel asi minútu a pol po tejto notifikácii.

Po nastúpení vodič ihneď vedel, kam má ísť vďaka zadanej adrese v predošlom kroku. Čomu ale doteraz nerozumiem je upozornenie o ukončení objednávky v momente, keď som do taxíka nasadol.

HopIN funguje na tarife, ktorá sa zobrazí na taxametri. Výslednú sumu taxikár jednoducho zadá do aplikácie, ktorá bude objednávateľovi strhnutá. A ako to už chodí, titul vás požiada aj o spätnú väzbu.

Prekvapí aj možnosť pridať vodiča do svojich obľúbených, ktorá v konkurenčných aplikáciach nie je.

HopIN ma prekvapil. Je od Slovákov a funguje. A to dokonca nad moje očakávania. Privolanie taxíku veľmi rýchle, zdá sa mi, že podstatne rýchlejšie ako v prípade druhých dvoch alternatív. Momentálne funguje však len v Bratislave, Košiciach, Ostrave a Prahe. Postupne sme svedkami jeho expandovania aj do ďalšieho zahraničia. Jedná sa o Kyjev a hlavné mesto Slovinska, Ľubľanu.

Široká voľba výberu sa výrazne odlišuje od iných služieb. Zvoliť si môžete tarifu, typ auta, jazyk vodiča či dokonca jeho pohlavie. Vyberať taktiež môžete čisto len z obľúbených vodičov.

Pozrite si

V roli turistu, návštevníka i domáceho v Bratislave – Uber

Čím však HopIN trpí je dizajnová stránka veci. Áno, má v sebe veľa šikovných funkcií, (jednou z nich je napríklad šípka, ktorá pre ľahšiu orientáciu ukazuje, kde sa práve pozeráte), no samotný dizajn je starý už niekoľko rokov.

Dostupnosť v iných slovenských mestách by taktiež nebola na škodu. Prečo odchádzať do zahraničia, keď aj na Slovensku sú mestá, ktoré stále nemajú ani jednu podobnú službu?

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.