Autonómne autá by mali priniesť nielen vyššiu bezpečnosť dopravy, ale aj redukovať dopravné zápchy. Automobilky po celom svete preto vyvíjajú stále dokonalejšie systémy autopilota a testujú aj prototypy takto vybavených áut.
Asi najďalej je v tomto smere Tesla, ktorá od asistenčných systémov riadenia prechádza na autopilota u všetkých novovyrobených vozidiel. Menej úsilia sa už venuje vývoju autonómnych autobusov, hoci aj na nich niektorí výrobcovia pracujú. Už v júli začal testovať Future Bus s autopilotom v Holandsku Mercedes Benz.
Najnovšie Singapur ohlásil testovanie dvojice plnohodnotných (veľkých) autonómnych autobusov . Testy prvých autobusov bez vodiča prebehnú pod záštitou Land Transport Authority (LTA) a Energy Research Institute pri Nanyang Technological University (NTU).
Zo stanice na univerzitu
Autobusy prepravia až 80 osôb medzi NTU a lokalitou CleanTech Park na trase dlhej asi 1,6km, pričom aktéri dúfajú, že sa podarí trasu predĺžiť až na neďalekú železničnú stanicu. Tam by zabezpečovali spiatočnú kyvadlovú dopravu na trati dlhej asi 8 km (5 míľ).
https://www.youtube.com/watch?v=A0g3pL1EzbY
Autobusy s elektrickým pohonom sa budú nabíjať v depe, aj zo stožiarov na autobusových zastávkach.
„Súčasné snahy po celom svete boli zamerané na autá“, povedal pre Channel NewsAsia viceprezident výskumu na NTU profesor Lam Khin Yong. „Tieto autonómne autobusy sú prvým pokusom svojho druhu v Singapure, ktorý sa zameria na zlepšenie bezpečnosti cestnej premávky, zníženie dopravných zápch a zníženie znečistenia“.
Singapur momentálne testuje aj ďalší zaujímavý projekt zameraný na samojazdiace vozidlá. Spoločnosť nuTonomy tu skúša v reálnej premávke autonómne taxíky v podobe upravených elektromobilov Renault Zoe a Mitsubishi i-MiEv. Nedávno sa jeden z týchto taxíkov stal účastníkom dopravnej nehody (nie vlastnou vinou), skúšky však pokračujú ďalej.