Intel v spolupráci s desiatkou predstaviteľov automobilového priemyslu spravili dôležitý krok ku každodennej realite autonómnych vozidiel.
Spoločnosť Intel spolu s desiatkou najvýznamnejších predstaviteľov automobilového priemyslu vypracovali bezpečnostný dokument „Safety First for Automated Driving“, ktorý má byť bezpečnostným rámcom pre autonómnu automobilitu. Dvanásť princípov bezpečnosti obsiahnutých v dokumente zastrešuje všetko od prvých návrhov autonómneho vozidla, cez vývoj, overovanie, až po validáciu bezpečnosti.
Dokument je postavený podľa princípov dokumentu spoločnosti Intel Responsibility-Sensitive Safety (RSS), ktorý je akousi bibliou pri navrhovaní riešení pre autonómne vozidlá.
„Takáto spolupráca je kľúčom pre bezpečnú a zodpovednú autonómnu budúcnosť. Sme hrdí na to, že sme mohli prispieť k priekopníckej práci vytvorenia bezpečnostného rámca pre autonómne vozidlá a tešíme sa na ďalšiu spoluprácu,“ povedal pre blog Intel o dokumente Jack Weast, vedúci inžinier spoločnosti Intel a viceprezident Automated Vehuicles Standards v Mobileye, ktorá je súčasťou Intel.
Ako sa na blogu spoločnosti Intel ďalej píše, úlohou dokumentu je spoločná vízia zníženia dopravných nehôd autonómnych vozidiel, ktorá priniesla širokú škálu prístupov naprieč odvetvím a zároveň ich zjednocuje do súdržného celku, v ktorom sa uplatňuje najlepší a najbezpečnejší prístup.
Safety First for Automated Driving má viac ako sto strán a každý z 12 princípov je podrobne popísaný a rozvedený do krokov potrebných a úspešnú realizáciu. Dokument prichádza v čase, keď stále automobilky venujúce sa vývoju autonómnych vozidiel stále viac nasádzajú svoje projekty do ostrej testovacej prevádzky aj na verejných komunikáciách.
Americké štáty, v ktorých sa autonómne vozidlá testujú, majú vlastné smernice bezpečnosti. Tie však nie sú koordinované naprieč celými Spojenými štátmi Americkými, v dôsledku čoho americké ministerstvo dopravy pracuje na federálnych zákonoch.
Zástupcovia automobilového priemyslu, ktorí na Safety First for Automated Driving spolupracovali sú Aptiv, Audi, Baidu, BMW, Continental, Daimler, Fiat Chrysler Automobiles, Here Technologies, Infineon a Volkswagen.