Reklama

Prekonáva očakávania. Hyundai IONIQ 6 napokon ponúkne ešte lepší dojazd

Zdroj | Hyundai
Stanislav Vinc
Zdroj | Hyundai
Zdroj | Hyundai

Hyundai postupne pokračuje v rozširovaní portfólia svojich plne elektrických modelov, ktoré po novom radí do série IONIQ. Po vydarenom modeli IONIQ 5 pripravuje na uvedenie na trh už aj model IONIQ 6, ktorý je viac zameraný na aerodynamiku a teda aj dojazd.

Už pri júlovou predstavení tohto modelu sme písali o prekvapení v podobe odhadovaného dojazdu podľa metodiky WLTP. Ten sa oproti prvému modelu tejto série zvýšil o zhruba 20 %, teda o viac ako 100 kilometrov.

Pôvodne udávaný dojazd 610 kilometrov na jedno nabitie podľa metodiky WLTP však napokon nebude reálny, v dobrom slova zmysle. Automobilke sa ho podarilo ešte o kúsok zvýšiť a oficiálne pri ňom tak bude udávať dojazd až 614 kilometrov.

Obsah pokračuje pod reklamou

Hyundai IONIQ 6 bude v základe dostupný s 53 kWh batériou, ktorá mu poskytne oficiálny dojazd 429 kilometrov. Nad ním sa však budú nachádzať ďalšie štyri verzie Long Range s kapacitou batérie až 77,4 kWh a rôznymi kombináciami pohonov a veľkostí kolies. Najlepší spomínaný dojazd ponúkne verzia Long Range so zadným pohonom a 18″ kolesami, ktorej spotreba má byť fantastických 14,3 kWh/100 km.

Energeticky najefektívnejšia bude naopak základná verzia Standard Range so zadným pohonom a tiež 18″ kolesami, ktorá má jazdiť so spotrebou 13,9 kWh/100 km. Najviac energie spotrebuje samozrejme verzia s pohonom všetkých štyroch kolies na 20″ kolesách.

Zdroj | Hyundai

Pod vysoký dojazd tohto elektromobilu sa do veľkej miery podpísala aerodynamika, kde sa automobilke podarilo dosiahnuť najnižší koeficient odporu vzduchu spomedzi všetkých modelov Hyundai a zároveň jedným z najnižších na trhu – iba 0,21. Súčasťou aerodynamiky vozidla bude napr. aj aktívna vzduchová klapka, vzduchové clony kolies či integrovaný zadný spojler.

Hyundai IONIQ 6 bude využívať elektrickú platformu E-GMP s 800 V architektúrou, ktorá mu umožní už v priebehu 15 minút na nabíjačke získať dojazd až 351 kilometrov, resp. batériu dostať z 10 na 80 % za približne 18 minút.

Novinka sa začne v Európe a na Slovensku predávať ešte tento rok. My si už teraz brúsime zuby na jej testovanie, aby sme vám mohli čím skôr prezradiť, či sa spomínané papierové dojazdy a spotreby Hyundaiu skutočne podarili naplniť.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.