Hyundai postupne pokračuje v rozširovaní portfólia svojich plne elektrických modelov, ktoré po novom radí do série IONIQ. Po vydarenom modeli IONIQ 5 pripravuje na uvedenie na trh už aj model IONIQ 6, ktorý je viac zameraný na aerodynamiku a teda aj dojazd.
Už pri júlovou predstavení tohto modelu sme písali o prekvapení v podobe odhadovaného dojazdu podľa metodiky WLTP. Ten sa oproti prvému modelu tejto série zvýšil o zhruba 20 %, teda o viac ako 100 kilometrov.
Pôvodne udávaný dojazd 610 kilometrov na jedno nabitie podľa metodiky WLTP však napokon nebude reálny, v dobrom slova zmysle. Automobilke sa ho podarilo ešte o kúsok zvýšiť a oficiálne pri ňom tak bude udávať dojazd až 614 kilometrov.
Hyundai IONIQ 6 bude v základe dostupný s 53 kWh batériou, ktorá mu poskytne oficiálny dojazd 429 kilometrov. Nad ním sa však budú nachádzať ďalšie štyri verzie Long Range s kapacitou batérie až 77,4 kWh a rôznymi kombináciami pohonov a veľkostí kolies. Najlepší spomínaný dojazd ponúkne verzia Long Range so zadným pohonom a 18″ kolesami, ktorej spotreba má byť fantastických 14,3 kWh/100 km.
Energeticky najefektívnejšia bude naopak základná verzia Standard Range so zadným pohonom a tiež 18″ kolesami, ktorá má jazdiť so spotrebou 13,9 kWh/100 km. Najviac energie spotrebuje samozrejme verzia s pohonom všetkých štyroch kolies na 20″ kolesách.
Pod vysoký dojazd tohto elektromobilu sa do veľkej miery podpísala aerodynamika, kde sa automobilke podarilo dosiahnuť najnižší koeficient odporu vzduchu spomedzi všetkých modelov Hyundai a zároveň jedným z najnižších na trhu – iba 0,21. Súčasťou aerodynamiky vozidla bude napr. aj aktívna vzduchová klapka, vzduchové clony kolies či integrovaný zadný spojler.
Hyundai IONIQ 6 bude využívať elektrickú platformu E-GMP s 800 V architektúrou, ktorá mu umožní už v priebehu 15 minút na nabíjačke získať dojazd až 351 kilometrov, resp. batériu dostať z 10 na 80 % za približne 18 minút.
Novinka sa začne v Európe a na Slovensku predávať ešte tento rok. My si už teraz brúsime zuby na jej testovanie, aby sme vám mohli čím skôr prezradiť, či sa spomínané papierové dojazdy a spotreby Hyundaiu skutočne podarili naplniť.