Reklama

Prehliadač Mozilla pridáva doplnok, ktorý zabraňuje sledovaniu Facebooku

Zdroj | Mozilla
Michal Spiegel
Zdroj | Mozilla
Zdroj | Mozilla

Na škandál spojený s firmami Cambridge Analytica a Facebook reagujú aj ostatné firmy. Internetový prehliadač Mozilla napríklad uverejnil doplnok, ktorý zabráni sledovaniu dát. Nesie trefný názov Facebook Container.

Rozšírenie blokuje sledovanie vašich Facebook aktivít. Doplnok izoluje okno s Facebookom tak, aby sociálna sieť nemala prístup k ostatným otvoreným stránkam. Znamená to, že Facebook nebude môcť sledovať, čo si práve pozeráte na internete a podľa toho prispôsobovať cielenú reklamu.

Takéto blokovanie funguje aj na samotnej stránke Facebook. Ak napríklad kliknete na link na Facebooku, otvorí sa vám nové okno, ktoré však bude izolované od stránky so zapnutým doplnkom Facebook Container.

Zdroj | Mozilla
Pozrite si

Mozilla pripravuje vlastný inteligentný spúšťač aplikácií pre Android smartfóny

Pokiaľ budete niečo zdieľať, otvorí sa vám okno v rámci rozšírenia. Rozlíšiť, či sa jedná o okno s rozšírením alebo bez neho, môžete tak, že Facebook Container okno bude v modrom farebnom spracovaní.

Zastavenie sledovacích zariadení Facebooku je určite vhodný krok po prevalení škandálu. Na druhej strane, cielené reklamy či stránky, ktoré sledujú vašu aktivitu stále existujú, takže možno by sa hodilo nejaké komplexnejšie riešenie.

Okrem rozšírenia AdBlock, existuje napríklad prehliadač Brave, ktorý blokuje všetky reklamy a tiež sledovanie vašej aktivity.

Zdroj | Mozilla
Pozrite si

Firefox OS končí, Mozilla prepúšťa 50 ľudí

V prípade, že vás rozšírenie Facebook Container zaujalo, stiahnuť si ho môžete na tomto linku. Pokiaľ používate prehliadač Mozillu Firefox a zapnete si súkromný mód, prehliadač blokuje sledovanie stránok automaticky.

Riešením tiež môže byť pohrať sa s nastaveniami súkromia na samotnom Facebooku, kde sa dajú jednotlivé sledovania vypnúť.

Čo sa týka samotnej kauzy, zakladateľ Facebooku – Mark Zuckerberg bude musieť v najbližších týždňoch vypovedať v americkom kongrese. Okrem toho, množstvo používateľov je z Facebooku sklamaných a mnohí si ho už aj zrušili. Netreba tiež zabudnúť na klesajúcu hodnotu spoločnosti o viac ako 14 %.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.