Minulý týždeň sme testovali Volkswagen Tiguan eHybrid 1,5 TSI, ide o verziu, ktorá berie elektrický pohon vážnejšie ako len hybridná verzia obľúbeného Tiguana, ponúka elektricky dojazd cez 100 km. Nás zaujímali hlavne výhody, nevýhody a pre koho sa stáva toto vozidlo správnou voľbou.
Pri Volkswagene Tiguan eHybrid sa značka rozhodla použiť väčšiu batériu, vďaka čomu získala viac využiteľnej kapacity, čo sa premieta do vzdialenosti, ktorú dokážete na plne elektrický pohon prejsť. Práve to sa odzrkadlilo na rozbehu, zrýchlení, dynamike jazdy. K samotnej jazde, spotrebe sa vyjadríme nižšie.
Výhody
- mimoriadne tichá jazda
- komfort
- elektrický dojazd
- spotreba
Nevýhody
- mechanické nastavovanie sedadiel
- zadná kamera s podpriemerným rozlíšením
- nie je verzia 4×4
Tiguan si v podstate zanechal charakteristické línie, len pribudli prvky podkresľujúce hybridný pohon ako napríklad emblém „eHybrid“. Predná maska chladiča, nárazník, LED svetlomety zvýraznili moderný, funkčný a nadčasový vzhľad.
Rozmery vozidla sú optimalizované tak, aby zabezpečili dostatočný priestor pasažierom aj pre uloženie batožiny. Výrazné línie zdôraznili robustnosť tohto SUV. Umiestnenie nabíjacieho portu je vpredu na ľavej strane s dobrým prístupom k nabíjačke.
Jedným slovom celkový dizajn vozidla by sme mohli označiť ako harmonický, čo v našom ponímaní znamená, že skvelo zapadá medzi moderné SUV, ale nevypichuje z davu. Preto sa nedivíme, že tento sympaťák strednej triedy patri dlhodobo medzi najpredávanejšie modely značky Volkswagen.
Nový Tiguan s plug-in hybridným pohonom dostal podstatne väčšiu batériu, je to až 19,7 kWh. K dispozícii máte 100 km dojazd a možnosť jazdy na elektriku až rýchlosťou 140 km/h. Systémový výkon je 150 kW (204 k), zabezpečuje ho 1,5 l benzínový TSI motor s výkonom 110 kW a 55 kW elektromotor.
Interiér ponúka kvalitné materiály a ich precízne spracovanie, ktoré spolu vytvárajú príjemnú, ba až rodinnú atmosféru. Výbornú oporu pri dlhých jazdách poskytujú pasažierom ergonomicky navrhnuté sedadlá. Aj po niekoľkohodinovej jazde sme z Tiguanu vysadali bez pocitu stuhnutosti, čo nie je vždy pravidlom.
Dominantou palubnej dosky je veľký dotykový displej s 12,9” uhlopriečkou. Kto má rád dobre zorganizovaný, fungujúci, prepracovaný a moderne navrhnutý dizajn nám dá isto za pravdu, že aj tu vidieť dlhoročné skúsenosti automobilky prenesené do tohto modelu.
Pod prístrojovou doskou by ste márne hľadali fyzické tlačidlá, napríklad na reguláciu klimatizácie, vyhrievanie a chladenie sedadiel. Všetko sa ovláda dotykovo, čo nie je vždy a pre každého najžiadanejším riešením. Iba na stredovom tuneli nájdete veľký otočný ovládač určený na reguláciu hlasitosti s funkciou prepínania jazdných režimov.
V zadnej časti sedenia je sklopná lakťová opierka s držiakom na poháre, ktorou po sklopení prídete o jedno miesto ako vo všetkých vozidlách so sklopnou lakťovou opierkou. Pasažieri vzadu isto ocenia tretiu zónu klimatizácie a USB-C zásuvky. Praktické sú tiež posuvné zadné sedadlá s nastaviteľným sklonom operadla.
Milým prekvapením pre nás bola spotreba. Dlhodobo sa pohybovala na hodnote 3,9 l/100 km. V tom je však započítaná aj jazda na elektrický pohon. No napríklad pri jazde na okresných cestách sme bez pomoci elektromotora bežne dosahovali 5,7 l/100 km. Cesta po diaľnici Žilina – Bratislava bola 6,3 l/100 km. Dodávame, že v oboch prípadoch sme išli v režime Eco.
Samotný dojazd na elektriku je 100 km, čo je hodnota, ktorú už zrejme nik nebude pri hybride považovať za nedostatočnú. Spotreba sa líši od štýlu jazdy, ale aj ročného obdobia. V mestskom prostredí sa budete pohybovať okolo 21 kWh. Tiguan nesklame ani s rýchlosťou nabíjania, podporuje 50 kW DC nabíjanie. AC nabíjanie s výkonom 11 kW znamená, že si batériu na plnú kapacitu nabijete zhruba za 2 hodiny.
Páčil sa nám odkladací priestor na mobily. Je v stredovej konzole pod displejom infotainmentu, zmestia sa tam naraz dva smartfóny s veľkou uhlopriečkou (iPhone Pro Max, Samsung Galaxy Ultra). Pred zvedavými očami, ale aj slnečnými lúčmi sa ukryjú pod otváracou podložkou.
Naopak, sklamalo nás mechanické nastavovanie sedačky. Spočiatku sme márne hľadali páčku, ktorou sa dá posunúť sedačka dopredu/dozadu, či zmeniť náklon operadla. Automobilka sa rozhodla, že niet nad manuálne nastavenie.
Tiguan si užijete aj v noci. Okrem špičkových LED IQ.Light svetiel je vkusne osvetlená aj kabína. Vedľa tlačidla Štart, ktoré je umiestnené na stredovom tuneli, máte na mieste, kde býva manuálna prevodovka multifunkčný ovládač. Štandardne si ním regulujete hlasitosť, po zatlačení sa zmení režim a môžete si vybrať jazdný mód.
Na displeji si môžete zmeniť nielen jazdný profil, ale aj atmosféru v kabíne.
A teraz nastal čas odpovedať na otázku, pre koho je Volkswagen Tiguan eHybrid dobrou voľbou. Určite zaujme svojim čisto elektrickým dojazdom tých, ktorí dochádzaním do zamestnania, rozvážaním členov rodiny denne prejdu niečo cez 80 km, tých čo hľadajú spoľahlivého, pohodlného člena rodiny a sú ochotní priplatiť, keďže cena začína nad 40-tisíc.
Nový Volkswagen Tiguan sa predáva od 29 990 €, cena Tiguanu PHEV Life začína na 40 790 € (Life eHybrid).
Naše testovacie vozidlo Tiguan Limited 1.5 TSI eHybrid (plug-in hybrid) mal v príplatkovej verzii Balík Infotainment (navigácia Discover Media Max), Balík asistenčných systémov Plus (Travel Assist, Emergency Assist a kamerový systém Area view 360°), Balík Vyhrievanie Plus, LED HD svetlomety IQ. Light a Disky z ľahkej zliatiny 18“ Napoli. Aktuálna akciová cena testovaného vozidla je 45 610 €.
TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.