Reklama

Pre bezpečné elektromobily: VW má „mučiareň batérií“ za 22 miliónov dolárov

Zdroj | VW
Juraj Procházka
Zdroj | VW
Zdroj | VW

Nové laboratórium VW v Chattanooge v americkom štáte Tennessee bolo navrhnuté tak, aby urýchlilo testovanie batériových zdrojov pre elektromobily vyrábané na americký trh. Laboratórium dokáže simulovať ročnú prevádzku za jediný týždeň.

Volkswagen of America (VWoA) otvoril 8. júna 2022 svoje laboratórium Battery Engineering Lab (BEL) v Chattanooge s cieľom testovať a optimalizovať batérie pre všetky svoje elektrické vozidlá na americkom trhu.

Pozrite si

Volkswagen ID.4 dostáva športovú verziu GTX s pohonom 4×4

Okrem testovania batérií pre elektromobily (EV) sa laboratórium zameria aj na vysokonapäťové inžinierske činnosti. V „mučiarni“ inžinieri Volkswagenu replikujú extrémne klimatické podmienky a mechanické namáhania, aby optimalizovali batérie z hľadiska bezpečnosti, odolnosti a kvality

Zdroj | VW

Testovaniu v laboratóriu Battery Engineering Lab, kde sú batérie vystavené mimoriadne vysokým teplotám aj mrazom, sa bude venovať približne 30 inžinierov. Batérie budú hodnotené aj z hľadiska mechanickej odolnosti. Za týmto účelom má laboratórium k dispozícii „natriasací stôl“ – elektrický Multi-Axial Shaker Table (eMAST), ktorý je údajne schopný simulovať ekvivalent ročnej prevádzky na cestách (15 000 najazdených kilometrov) za jediný týždeň.

K ďalším primárnym testom patrí nájazdová klimatická komora, do ktorej sa zmestí väčší model SUV. Komora dokáže nastaviť teplotné rozsahy medzi -70° až 130° Celzia a modelovať stovky možných klimatických podmienok. To je zvlášť dôležité v krajinách ako USA ​​s veľkými klimatickými variáciami, od arktického chladu po púštne horúčavy.

Zdroj | VW

BEL je tiež vybavený komorami na tepelné šoky, ktoré vystavujú akumulátory rýchlo sa meniacemu horúcemu a studenému prostrediu. Kontroluje sa pritom namáhanie ich zvarov a spojovacích prvkov, testuje sa odolnosť s certifikovaným super jemným prachom „Arizona“ na pridanie abrazívnych prvkov a testuje sa aj tesnenie batérie pri simulácii scenárov prenikania vody.

VW do „elektrifikácie“ výroby vo svojej továrni v Chattanooge investoval 800 miliónov dolárov. Investícia do otvorenia BEL je najnovším rozvojovým krokom Volkswagenu na posilnenie produktového portfólia, výskumu, vývoja a výrobných kapacít v regióne Severnej Ameriky vo výške 7,1 miliardy dolárov. Prvý elektrický Volkswagen vyrobený v USA bude kompaktné SUV ID.4, z montážnej linky zíde ešte v roku 2022.

Zdroj | VW

Na začiatok bude laboratórium testovať a analyzovať lítium-iónové batérie, ktoré sa použijú v ID.4, ako aj v iných elektrických VW využívajúcich architektúru MEB.

https://www.youtube.com/watch?v=tluhwtt0Li8

Od roku 2019 Volkswagen transformoval už štyri svoje továrne na montáž týchto MEB-špecifických batériových blokov – v Nemecku, Českej republike a dve fabriky v Číne. Americký závod v Chattanooge je piaty.

Pozrite si

Volkswagen Taigo – keď nadíde čas rozvíriť stojaté vody

Aj keď sú elektromobily všeobecne považované za spoľahlivejšie ako autá so spaľovacím motorom kvôli menšiemu počtu mechanických častí, niektoré prieskumy ukázali riziká. Najrizikovejším prvkom bývajú práve batérie. VW a ďalšie automobilky však míňajú milióny na prísne testovacie programy, takže sú vytvorené predpoklady na ďalšie zvyšovanie bezpečnosti a spoľahlivosti elektromobilov.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.