Volvo, ktoré bolo kedysi známe charakteristickým hranatým dizajnom svojich osobných vozidiel, už dávno túto konzervatívnu doktrínu opustilo. Naďalej však ctí zásadu maximálnej bezpečnosti. Možno neviete, ale aj bezpečnostné pásy zaviedlo Volvo ako prvá automobilka na svete a vzápätí uvoľnila súvisiace patenty.
Pozrite si: Volvo bude komunikovať s cyklistami, obmedzí nehody
Volvo teraz oznámilo, že zintenzívni práce na ďalšom projekte, umožňujúcom automatické zdieľanie informácií o stave vozovky medzi autami.
Na rozdiel od mnohých iných konceptov komunikácie medzi autami zameranými na zlepšenie plynulosti dopravy a zníženie preťaženia, projekt pripojiteľnosti Volvo sa zameriava na zdieľanie informácií o podmienkach na cestách z hľadiska šmykľavosti vozovky. Informácie budú zdieľané cez cloud.
Pozrite si: Volvo testuje vo veľkom: robotické autá už „chodia do škôlky“
Testy sa uskutočňujú v Nórsku v spolupráci s Nórskou verejnou správou ciest, pričom skúšobný úsek zahrňuje Göteborg a Oslo. Kvôli získaniu komplexného obrazu Volvo nedávno rozšírilo testovaciu flotilu z približne 50 áut na 1000. Prebiehajúca overovacia fáza má dostať komerčnú podobu v priebehu niekoľkých rokov.
Monitoring sa zameria na zisťovanie a informovanie o zľadovatelých, alebo poľadovicou pokrytých miestach na vozovke, pričom okrem prenosu informácií k iným automobilom v blízkosti danej lokality sa správa dostane aj do strediska cestnej údržby. V prípade zistenia nebezpečného úseku sa zároveň zapne systém výstražných svetiel.
Tip: Nové kamióny Volvo sami zabránia nehodám v meste
Volvo chce komunikáciu v budúcnosti smerovať cez mobilné dátové pripojenie a zvýšiť objem informačnej výmeny medzi autami. Či to budeme nazývať „internet vecí“ (IoT), alebo komunikáciou stroj-stroj (M2M), nie je podstatné. Dôležitý je príspevok takýchto technológií k zvyšovanie bezpečnosti na cestách a lepšiemu komfortu jazdy. Približuje sa tak vízia automobilky, že do roku 2020 by v novom vozidle Volvo nikto nemal byť zabitý alebo vážne zranený.
Zdroj: Gizmag / Volvo