Porsche predstavilo novú verziu svojho aktuálne jediného elektromobilu Taycan. Porsche Taycan Gross Turismo je akýsi kríženec všetkého možného. Pripomína kombík, hoci plnohodnotný kombík to nie je. Zároveň ponúka podvozok, ktorý si poradí aj s ľahším terénom, no zároveň ponúka rovnaký luxus, ako pôvodný Taycan. A čo je na tom najlepšie? Cena je takmer rovnaká.
Za nový Taycan Cross Turismo budúci majitelia nezaplatia o nič viac, ako za klasický Taycan. Aj nový model bude dostupný vo viacerých verziách: Taycan 4 Cross Turismo, Taycan 4S Cross Turismo, Taycan Turbo Cross Turismo a Taycan Turbo S Cross Turismo.
Všetky verzie budú už v základe dostupné s dvojicou motorov a pohonom všetkých kolies. To v prípade klasického Taycanu nie je. Samozrejmosťou je aj dvojstupňová prevodovka. Pre ľahší terén sa zas hodí vzduchový podvozok a Porsche Adaptive Suspension Management.
Taycan Cross Turismo má špeciálny režim Gravel, v ktorom sa vozidlo zdvihne síce len o 10 mm, no Taycan Cross Turismo je už v základe postavené o 20 mm vyššie, ako pôvodný Taycan. V Gravel mode sa tak Taycan Cross Turismo zdvihne oproti klasickému Taycanu o 30 mm. Novinka má mať ale aj ďalší režim, Lift Mode, ktorý zdvihne podvozok na maximum, ale iba pri veľmi nízkych rýchlostiach.
Zaujímavosťou je, že všetky 4 verzie Taycanu Cross Turismo sú vybavené 93,4 kWh/800V batériou. To je tá s väčšou kapacitou, ktorú nemajú všetky verzie klasického Taycanu. Rýchlonabíjanie s výkonom 270 kW je tak samozrejmosťou.
Taycan Cross Turismo má rovnaké pohonné ústrojenstvo ako verzie klasického Taycanu:
Taycan 4 Cross Turismo: 280 kW (374 k) overboost pre Launch Control 350 kW (470 k), 0-100 km/h za 5,1 s., 220 km/h, do 456 km (WLTP)
The Taycan 4S Cross Turismo: 360 kW (483 k), overboost pre Launch Control 420 kW (563 k), 0-100 km/h za 4,1 s., 240 km/h, do 452 km (WLTP)
The Taycan Turbo Cross Turismo: 460 kW (616 k), overboost pre Launch Control 500 kW (671 k), 0-100 km/h za 3,3 s., 250 km/h, do 452 km (WLTP)
The Taycan Turbo S Cross Turismo: 460 kW (616 k), overboost pre Launch Control 560 kW (750 k), 0-100 km/h za 2,9 s., 250 km/h, do 419 km (WLTP).
Hoci sú rovnaké, zrýchlenie na stovku je o čosi pomalšie, no čosi znamená iba 0,1 sekundy, čo je prakticky nepostrehnuteľné.
Dizajn novinky sa prakticky nemení, rozdielna je iba zadná časť, ktorá pripomína veko kombíka. Vďaka väčšiemu nakladaciemu otvoru má byť pohodlnejšie nakladanie batožiny. Lepšie na tom majú byť aj cestujúci na zadných sedadlách, kde sa dokonca zmestia aj traja ľudia. Vďaka menšiemu skoseniu strechy majú o 36 mm viac miesta nad hlavou.
Zväčšil sa zároveň aj batožinový priestor. Ten má 440 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa zväčší až na 1 200 litrov.
Inak je interiér i exteriér identický s pôvodným Taycanom. Je pritom zaujímavé sledovať, ako si s dvomi verziami jedného vozidla poradilo Porsche a ako Volvo. Kým Volvo pred pár dňami predstavilo menej praktickú verziu SUV XC40 Recharge, Porsche predstavilo naopak omnoho praktickejšiu verziu športového Taycanu.
Cena základnej verzie Taycan 4 Cross Turismo má byť 90 000 dolárov, čo je iba mierne vyššia cena, za akú sa predáva klasický Taycan 4. Vzhľadom na čosi bohatšiu výbavu a väčšiu batériu to nie je zlé. Novinka má prísť na trh v lete tohto roku.