Nemecký Volkswagen počas výstavy IAA 2019 vo Frankfrute konečne oficiálne predstavil svoj prvý elektromobil zo série ID. Model ID.3 sme síce už mohli vidieť x-krát počas posledných mesiacov, no nikdy ho automobilka neukázala oficiálne. Až dodnes. Navyše poznáme aj cenu. Tá však ľudová nie je ani náhodou.
Začiatkom mája sme vám priniesli prakticky poslednú informáciu o novom VW ID.3, ktorý v tom čase automobilka už ponúkala na predobjednanie. Dizajn bol síce ešte ukrytý pod grafikou, no základné črty už boli jasne viditeľné. Tie sa žiaľ od konceptu z minulého roka celkom výrazne odlišovali a odlišujú sa i dnes.
Predná maska má s tou pôvodnou z konceptu už iba málo spoločného. Tiež i zvyšok elektromobilu je už podobný iba v črtách, nie tých zaujímavých detailoch z konceptu. Napriek tomu nejde o vyslovene škaredé vozidlo, hoci každý z nás má na dizajn rozdielne názory. Veľkostne sa radí k aktuálnej generácii VW Golf, hoci je o pár milimetrov väčší. Kufor s objemom 385 litrov je pritom ale rovnaký.
V predaji bude niekoľko verzií elektromobilu ID.3. Základná ponesie označenie Basic a ponúkne 45 kWh batériu s dojazdom 330 km pod WLTP. Batériu bude možné nabíjať striedavým prúdom (doma) maximálne do 7,2 kW, jednosmerným bude možné plniť batérie aj na 100 kW nabíjačkách. Model Basic ale 100 kW nabíjanie ponúkne len v príplatkovej výbave, v základe bude 50 kW nabíjanie. O chod vpred (i vzad) sa stará 148-koňový elektromotor s krútiacim momentom 310 Nm.
Druhou verziou bude VW ID.3 1ST, teda First Edition. Táto verzia už ponúkne 58 kWh batériu s dojazdom 418 km podľa WLTP. V tomto prípade bude možné batériu nabíjať 11 kW nabíjačkou so striedavým prúdom a 100 kW nabíjačkou s jednosmerným prúdom. V tomto prípade bude novinku poháňať aj výkonnejší elektromotor s 201 koňmi.
Treťou verziou ID.3 bude Long-Range verzia s batériou s kapacitou 77 kWh, ktorá dodá dostatok energie na 549 km jazdy. Nabíjať ju bude možné buď 11 kW (AC) nabíjačkou, alebo až 125 kW nabíjačkou s jednosmerným prúdom. Na batérie dáva výrobca granciu 8 rokov alebo 160 000 km.
Z technologickej výbavy sú zaujímaví aj viacerí bezpečnostní asistenti vodiča, od adaptívneho tempomatu, sledovanie mŕtveho uhla a jazdných pruhov, až po núdzové brzdenie či sledovanie chodcov. Potešia aj LED svetlomety s efektami či head-up displej s rozšírenou realitou. Ten ale bude len za príplatok.
V interiéri vládne strohosť a jednoduchosť. Infotainment sa ovláda cez veľký dotykový displej, pred vodičom je zas malý info displej. Ovládanie je samozrejme aj na multifunkčnom volante, ostatné však pôsobí ako z japonského automobilu (hlavne ovládanie svetiel)…
VW myslel ale aj na vtipné detaily…
Neviem pochopiť, odkiaľ automobilky prišli na to, že cena cez 30 000 € je ľudová. Malé hatchbacky stoja v dobrej výbave od 15 000 €. Prečo by človek mal priplácať dvojnásobok kvôli elekrickej verzii? Aj Honda E už totiž pozná svoju cenu – vyše 32 000 €!
A to sa bavíme o základnom modeli s 45 kWh batériou a dojazdom 330 km. V prípade top modelov môžeme počítať s cenou pokojne o 15-20 tisíc eur vyššou.
VW ID.3 sa začne vyrábať už tento rok, na trhu ho ale uvidíme až v budúcom roku, rovnako ako aj prví predobjednávatelia.
Mimochodom, s novým elektromobilom Volkswagen mení aj svoje logo – vracia sa ku koreňom. Nové logo je graficky jednoduchšie, no stále ide o VW.