Len nedávno predstavená plne elektrická dodávka Opel Vivaro-e má ďalšie elektrické dvojča. Na rovnakých základoch stavia nielen plne elektrický Citroen e-Jumpy, ale aj nový Peugeot e-Expert s identickými parametrami.
Koncern PSA Peugeot Citroën má v pláne využiť svoju elektrickú platformu EMP2 (Efficient Modular Platform) naplno. Investovaných zhruba 630 miliónov eur do nej jej pomôžu vrátiť viaceré modely jej dcérskych značiek. Po modeloch Opel Vivaro-e, Citroen e-Jumpy a e-Dispach prichádza na rad elektrifikácia úžitkovej dodávky Peugeot Expert.
Ak ste sa už koncom apríla zoznámili s elektrickou dodávkou Vivaro-e, od modelu e-Expert žiadne prekvapenia nečakajte. Spoločná platforma s prakticky rovnakým dizajnom značí aj rovnaké čísla v oblasti batérií a dojazdu. Nový Peugeot e-Expert tak zamieri do predaja v dvoch verziách s 50 a 75 kWh batériami.
Prvá verzia ponúkne batériový systém zložený z 18 modulov s celkovou kapacitou 50 kWh, ktoré sa majú postarať o zhruba 230-kilometrový dojazd podľa metodiky WLTP. Verzia s 27 modulmi s celkovou kapacitou 75 kWh má na jedno nabitie podľa rovnakej metodiky prejsť až 330 kilometrov.
Elektrický pohon ponúkne výkon 100 kW s maximálnym krútiacim momentom 260 Nm. Z nuly na 100 km/h sa dostane za 13,1 sekundy a maximálne dosiahne rýchlosť 130 km/h. Maximálny výkon ponúkne iba v jazdnom režime Power, ktorý je vhodný pri prevážaní ťažkého nákladu (maximálne do 1 275 kilogramov). V opačnom prípade obmedzuje výkon v režime Normal na 80 kW, resp. v režime Eco na 60 kW. Pohon je samozrejme iba na prednej náprave.
Z domáceho Wall Boxu s výkonom 7,4 kW sa v základnej verzii (50 kWh) nabije za zhruba 7 hodín a 30 minút a vo vyššej verzii (75 kWh) za 11 hodín a 20 minút. Na rýchlych nabíjačkách s výkonom 100 kW sa dokáže dostať v základnej verzii na 80 % už za 30 minút a vo vyššej verzii za 45 minút.
Peugeot ponúkne k modelu e-Expert na jeho batérie 8-ročnú záruku, resp. záruku na prvých 160 000 najazdených kilometrov. Rýchlejšie nabíjanie je pri komerčnej prevádzke samozrejme kľúčové, no v takom prípade je na mieste aj otázka životnosti batérií.
Súčasťou výbavy interiéru môže byť v závislosti od verzie aj dotyková obrazovka s integrovanou navigáciou TomTom Traffic Connected 3D, ktorej nechýba podpora štandardov MirrorScreen, Apple CarPlay a Android Auto. Na výber budú aj vyhrievané sedadlá a programovateľné vykurovanie, či už cez dotykovú obrazovku alebo mobilnú aplikáciu MyPeugeot.
Novinka zamieri spolu s ostatnými elektrickými dodávkami koncernu do predaja už v druhej polovici tohto roku. Ani v tomto prípade však zatiaľ nepoznáme ich ceny.