Výhody
- Priestranné auto aj pre 9 cestujúcich
- Pohodlné sedadlá
- Kultivovaný motor
- Bohatá výbava asistenčných systémov
Nevýhody
- Pomerne vysoká cena
- Chýbajú lakťové opierky na sedadlách v druhej a tretej rade
- Dvere na ľavej strane za príplatok
- Občas zvláštne správanie adaptívneho tempomatu
Ako už z úvodu tejto recenzie tušíte, na test nového Peugeotu Traveller som sa skutočne tešil. Ale poďme k autu samotnému. Traveller je v podstate prvou generáciou podobného auta v ponuke francúzskej automobilky. Doposiaľ ste si museli vystačiť len s osobnou verziou Peugeotu Expert, prípadne s väčším Boxerom.
Traveller však nie je sám. Okrem neho podobný koncept a vlastne celý základ využíva aj nový Citroën SpaceTourer a Toyota ProAce. Všetky tri modely sú si náramne podobné a rozoznáte ich najmä vďaka upravenej prednej maske a samozrejme iným svetlám.
Peugeot sa netají tým, že novým Travellerom chce odlákať zákazníkov etalónom v tejto triede, ktoré predstavujú zabehnuté modely ako Volkswagen Multivan T6 a nový Mercedes-Benz Triedy V.
Svedčí o tom aj cena, za ktorú si Traveller môžete kúpiť. Cenovka mnou testovaného kúsku sa prehupla cez 50 tisíc EUR, čo skutočne nie je málo. Navyše môže byť ešte o niečo vyššia, stačí si priplatiť ešte niektoré prvky.
Tak ako to platí vždy, aj pri Peugeote Traveller je faktom, že dizajn auta je vždy osobnou otázkou. Čo sa páči niekomu, môže byť pre iného človeka vrcholom nevkusu. Nová maska však v prípade Peugeotu pôsobí skutočne dobre a celé auto je vďaka nej vyvážené.
Okrem veľkého znaku automobilky dominuje prednej časti aj dvojica hlavných svetlometov. Tie prekvapivo namiesto stále používanejšej LED technológie využívajú staršiu xenónovú technológiu.
Peugeot pritom už svoje bohaté skúsenosti s LED svetlami má a ich druhá generácia, ktorú môžete nájsť v modeloch výrobcu sa naozaj vydarila. Prečo ich však automobilka nevyužila tu, to netuším.
Voči ich svietivosti však aj napriek staršej technológii nemám žiadne výhrady. Naozaj svietia veľmi dobre, začo okrem projektorov vďačia aj pomerne vysokej polohe.
Nová je aj platforma, na ktorej je Traveller postavený. Práve preto umožňuje dosiahnutie maximálneho úžitkového priestoru na minimálnej ploche. Na výber máte tri možné dĺžky. Ja som testoval strednú verziu, ktorá poskytne dostatok priestoru pre osem cestujúcich. Podľa mňa je veľmi dobrým kompromisom medzi poskytovaným priestorom a kompaktnosťou rozmerov, vďaka ktorej budete bez problémov parkovať aj v meste.
Testovaný kúsok bol vybavený elektricky ovládanými dverami len na pravej strane. Môj poznatok však bol, že radšej by som oželel niektoré prvky výbavy, ale dvere by som priplatil na oboch stranách.
Pochvalu si však zaslúži dvojité otváranie zadných dverí batožinového priestoru. Ak sa ocitnete v priestore kde nebudete môcť otvoriť veľké dvere, môžete využiť otvorenie len zadného okna.
Nastupovanie aj pre zadných cestujúcich však v prípade nového Peugeotu Traveller nie je problémom. K dispozícii je totiž dostatok priestoru, ale hlavne jednoduché ovládanie sedadiel. A to tak ich posunu, ako aj ich sklápania.
Navyše pre získanie ešte väčšieho priestoru môžete veľmi jednoducho posúvať celé rady sedadiel. Počas testu som však získal malý postreh od majiteľa konkurenčného vozidla. Travelleru chýbajú štyri koľajnice v podlahe. Práve preto nie je možné za vodiča umiestniť jedno sedadlo. V tejto konfigurácii totiž maximálne využijete priestor a stále budete môcť cestovať traja.
Samostatnou kapitolou v prípade Peugeotu Traveller je strop. Ten ponúka pre cestujúcich vzadu dvojicu podlhovastých okien, ktoré sú chránené manuálnymi roletkami. Pocit vzdušnosti a priestrannosti interiéru tak dostáva v tomto prípade úplne nové rozmery.
Navyše nechýbajú ani samostatné čítacie lampy, alebo zásuvky na 12 V. Škoda však, že sedadlá nemajú samostatné opierky lakťov. Tak by bolo cestovanie vzadu ešte pohodlnejšie. No aj takto si užijete neúrekom priestoru nielen na šírku, ale aj na nohy.
Peugeot Traveller som si však maximálne užíval ako vodič. Ako som už spomínal v úvode, vysoký posed vám ponúkne nielen pohodlie, ale vďaka bohato presklenému A stĺpiku a veľkému čelnému oknu aj vynikajúci rozhľad.
Kožené sedadlá sú v zime studené a tak aspoň vodič a spolujazdec si užijú vyhrievanie sedadiel, ktoré funguje pomerne rýchlo. Na ovládanie sa používa potenciometer na bočnej strane sedadla, takže na jeho polohu si budete musieť zvyknúť. Výhodou však je to, že vyhrievanie ostane zapnuté aj po ďalšom štarte motora.
Okrem toho si na dlhých cestách užijete aj masáž. Vodičove a spolujazdcove sedadlo totiž disponuje funkciou masáže, takže sa aj po dlhej ceste vrátite domov oddýchnutí.
Samotné usporiadanie palubnej dosky je prehľadné a už po pár minútach budete vedieť, kde čo hľadať. Rodinné zameranie novinky prezrádza aj dvojica spätných zrkadiel, z ktorých jedno je širokouhlé, takže na posádku vzadu vidíte bez problémov.
Multimediálny systém, ktorým bol testovaný kúsok vybavený je už veľmi dobre známy z iných modelov značky. Ponúkne pohodlné a rýchle ovládanie a v prípade Travellera aj možnosť pripojenia smartfónu prostredníctvom technológie Android Auto, alebo Apple CarPlay.
Potešením je aj to, že Traveller ponúkne na rozdiel od iných modelov výrobcu samostatné ovládanie klimatizácie. Nestane sa tak to, že pri zimnom štarte čakáte na štart multimediálneho systému, aby ste si zmenili nastavenú teplotu.
Samozrejme ako to už v súčasných autách býva ani takto veľkému a priestrannému autu sa nevyhli moderný asistenti. Traveller vás teda upozorní na opustenie jazdného pruhu a v jeho výbave nechýba ani adaptívny tempomat.
Ten však ako keby nemal svoj deň. Občas sa totiž stalo, že nezaregistroval auto prečo mnou a niekedy sa naopak samovoľne vypol. Možno to bola chyba len konkrétneho kusu.
Inak však ponúka páčka pod volantom, ktorú dôverne poznajú aj majitelia starších modelov značky pohodlné ovládanie. Za niekoľko kilometrov budete vďaka nej vedieť tempomat ovládať úplne s pamäti.
Svoj Traveller si môžete podobne, ako ten testovaný vybaviť aj head-up displejom. Údaje sa v jeho prípade premietajú na maličké sklo, ale na funkčnosť to nemá žiadny negatívny dopad. Nájdete na ňom totiž všetky potrebné informácie.
Pochvalu si však zaslúži cúvacia kamera, ktorá akosi k takémuto autu patrí. Parkovanie je vďaka nej podstatne jednoduchšie a osobne by som si za ňu priplatil.
Rozlíšenie kamery síce nie je najvyššie ale vďaka veľkej uhlopriečke displeja a skutočne veľkému uhlu záberu vidíte takmer všetko.
Testovaný kúsok bol vybavený najvýkonnejším naftovým dvojlitrom, ktorý bol kombinovaný so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Na otočný ovládač automatickej prevodovky som si síce chvíľu zvykal, ale potom som to už išlo ako po masle.
Navyše sa automatická prevodovka Peugeotu podarila a do podobného auta sa mi akosi aj hodí. Ak by ste si však predsa len chceli vyskúšať manuálne radenie, máte k dispozícii jedno tlačidlo a následne aj veľké pádla pod volantom.
Na samotnej pohonnej jednotke ma osobne veľmi prekvapilo jej odhlučnenie. Samozrejme mierny klepanie naftového motoru počuť, ale je vzdialené a navyše v kabíne nepočujete výrazne ani aerodynamický hluk.
Poskytovaný výkon a krútiaci moment bohato postačia aj na svižnejšiu jazdu a výsledná spotreba 7,2 l/100km sa síce o viac ako liter líši od výrobcom udávanej hodnoty, no aj napriek tomu ju považujem za viac ako dobrú.
Peugeot Traveller je vydarený autom, ktoré si užije aj vaša veľká rodina. Navyše vďaka pohodlnému ovládaniu, kultivovanému a pomerne úspornému motoru, ako aj vďaka dávke asistenčných systémov a pohodlným sedadlám ho budete radi šoférovať aj na dlhých trasách. Škoda len pomerne odvážnej ceny, ktorá sa tak stáva jednou z hlavných nevýhod tejto novinky na trhu.