Reklama

PEUGEOT E-3008 posúva štandard bezpečnosti vďaka technológiám o úroveň vyššie

TECHBOX

Dominantná maska, dravý dizajn a silueta Fastback SUV modelu PEUGEOT E-3008 ho už predurčuje na dobrý pocit z jeho bezpečnosti, stability a manévrovateľnosti. To je ale iba základ, na ktorom táto novinka ďalej stavia využitím inteligentných technológií.

Nový PEUGEOT E-3008 vás odvezie v dravom dizajne a v sprievode ergonomických technológií na vzdialenosť až 700 kilometrov. K tomu ale pridáva celý rad asistenčných systémov, ktoré sa postarajú o bezpečnosť a pohodlie celej posádky.

Prím z hľadiska pokroku v oblasti mobility hrá v súčasnosti nepochybne prechod z klasických spaľovacích motorov na nové metódy pohonu. Výnimkou v tomto smere nie je ani nový PEUGEOT E-3008, ktorý sám o sebe dvíha latku pre celý segment elektromobility. Popri vývoji elektromotorov, batérií a systémov nabíjania, však môžeme v automobilovom svete sledovať aj rapídny vývoj asistenčných a bezpečnostných systémov. Tie posúvajú ochranu posádky z reaktívnej formy do formy dôslednej prevencie.

Obsah pokračuje pod reklamou

Už v štandardnej výbave Allure modelu E-3008 tak nájdete nabitý balík výbavy Pack Safety, ktorý zastrešuje hneď niekoľko bezpečnostných funkcií pre každodenné cesty. Funkcia Distance Alert dokáže vďaka prednej kamere a radaru rozpoznať prekážky pred vozidlom a včas na ne upozorniť vodiča. Ak by na upozornenie nebol dostatočný čas, systém automatického núdzového brzdenia urobí všetko pre to, aby zrážke zabránil aj sám.

PEUGEOT E-3008 dáva pomocou svojich senzorov rovnako v štandarde aktívne pozor aj na to, či vozidlo držíte v jazdných pruhoch. Prostredníctvom prednej kamery vám zobrazí aktuálne platné dopravné značky a v interiéri zas dohliadne na to, aby ste si dali včas prestávku, keď prostredníctvom vnútornej kamery a pohybov volantu rozpozná nastupujúcu únavu. Ďalšiu kameru už v základnej výbave nájdete aj vzadu, tú vďaka jej praktickému zornému uhlu so záberom až 180° určite oceníte pri parkovaní cúvaním.

Výbava GT k zadnej parkovacej kamere pridáva automaticky aj predné a zadné parkovacie senzory. V prípade záujmu si ale túto zostavu môžete aj v rámci výbavy Allure ešte rozšíriť balíkom Pack Vision 360° & Drive Assist na celkovo štyri kamery poskytujúce 360° pohľad na auto a ďalšieho asistenta FlankGuard, ktorý sa postará o automatické ovládanie riadenia, zrýchlenia a brzdenia pri bočnom parkovaní. Ak budete mať naopak chuť vziať parkovanie svojej E-3008-čky do vlastných rúk, oceníte jej najmenší polomer otáčania v segmente, vďaka ktorému sa za jej volantom budete cítiť komfortne aj v úzkych uličkách.

Prídavné kamery po obvode vozidla majú svoj zmysel, aj keď plánujete mať parkovanie PEUGEOT E-3008 vždy pod kontrolou. Systém sledovania mŕtveho uhla ich totiž dokáže využiť na sledovanie okolia vozidla až do vzdialenosti 75 metrov, k čomu sa pridáva systém upozorňujúci na premávku za vozidlom pri cúvaní až do vzdialenosti 40 metrov.

Nemenej dôležitú úlohu zohráva zostava kamier, senzorov a palubného hardvéru aj na dlhších trasách, kde vám hneď na um môže prísť neoceniteľný adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go. Najmä počas dlhších jázd po diaľnici sa tak budete môcť spoľahnúť na to, že si PEUGEOT E-3008 sám udrží bezpečnú vzdialenosť od vozidiel pred vami a v prípade potreby aj zastaví a následne sa dať opäť do pohybu.

V spojení so systémom držania vozidla v jazdnom pruhu a systémom SALC si napokon za volantom tohto modelu budete môcť užiť skutočnú poloautonómnu jazdu. Systém poloautomatickej zmeny jazdného pruhu vám umožní preradiť sa jednoducho aktiváciou smerovky a potvrdením zmeny jazdného pruhu tlačidlom „ok“ na volante, o bezpečné preradenie sa už následne postará systém.

Skvelú manévrovateľnosť pre mestské jazdy a zároveň praktické režimy a systémy pre komfortnú jazdu na dlhé trasy dokáže PEUGEOT E-3008 skombinovať ešte s treťou kategóriou jázd a to je náročnejší terén. S voliteľnou funkciou Advanced Grip Control s ovládačom „Drive Mode“ sa v takýchto šoférskych výzvach budete môcť oprieť o tri špecifické režimy optimalizovaného riadenia trakcie, aby ste mali pohyb vozidla plne pod kontrolou. To platí špeciálne aj pre jazdu z kopca, kde sa o reguláciu rýchlosti postará funkcia Hill Assist Descent Control aktívna v rýchlosti do 30 km/h, dokonca aj pri cúvaní.

Bezpečnosť posádky je pre PEUGEOT prioritou číslo jeden, čo je dôvodom, prečo väčšinu z popisovaných prvkov od systému automatického núdzového brzdenia cez sledovanie jazdných pruhov až po sledovanie dopravných značiek a pozornosti vodiča, nájdete v prípade modelu PEUGEOT E-3008 už v jeho základnej výbave Allure. Tá spoločne s jej infotainment systémom PEUGEOT i-Cockpit, LED svetlometmi, ARG sedadlami či 19″ zliatinovými diskmi, môže byť vaša za cenu už od 46 790 €.

Asistenčné prvky zvyšujúce komfort, či už pokročilý asistent parkovania, zostavu štyroch kamier so senzormi alebo adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, si môžete užiť za volantom výbavy GT za cenu od 50 790 €. Tešiť sa tu popri nich môžete aj na adaptívne predné svetlomety PEUGEOT Pixel LED Technology, zakrivený 21″ panoramatický displej i-Cockpit, športové dizajnové doplnky a 20″ zliatinové disky. Podrobnejšie môžete nový PEUGEOT E-3008 spoločne s jeho kompletným cenníkom spoznať na stránke www.peugeot.sk

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.