Reklama

Peugeot 308 SW: Impozantná šťuka, nestratí sa v žiadnom rybníku

TECHBOX

Aj keď je aktuálne boom SUV, stále je množstvo motoristov, ktorí dávajú prednosť klasike – hatchbackom a kombíkom. Peugeot tu má nespochybniteľne svoje miesto. A teraz vážení ruku na srdce a s pravdou von: ktorý typ je vaša srdcovka? Kompaktný hatchback, alebo veľkorysé kombi?

Ak vás zaujíma pomer predajov v tomto segmente, tak v Európe si zvolí hatchback 65 % motoristov a kombi si vyberie 34 %. Oba modely majú svoje plusy, nie je ľahké medzi nimi vyberať. Keď sme vám predstavovali klasický Peugeot 308, ostali sme milo prekvapení, že rozdiel medzi ním a kombíkom je len tisíc eur. Pri výbere teda nie ste cenou (takmer) obmedzovaní.

Peugeot 308 SW prináša úplne nový znak, ten výborne ladí s inovovanou prednou maskou chladiča. Spredu rozdiel medzi kombi a hatchbackom nevidieť, ten vám naplno udrie do očí pri pohľade zboku. Zaujme športovými líniami a masívnou zadnou časťou. Zadné 3D Full LED svetlá pripomínajú levie pazúry, v dave iných vozidiel sú okamžite identifikovateľné. Musíme uznať, že toto sa Peugeotu fakt vydarilo!

Hands-free ovládanie vám úľahčí otváranie piatich dverí, otvoríte si ich jednoduchým pohybom nohy pod zadným nárazníkom. Výrobca je synonymom pre pohodlie, evidentne nechýba ani v novom modeli 308 SW. Určite sa v ňom odvezte, dáte nám za pravdu, že nová 308-čka je vynikajúco odhlučnená, počas jazdy budete mať pocit, že sedíte v prémiovej triede.

Kombík nie je zombík!

Stačí jeden pohľad a hneď je všetko jasné. Starý dobrý kombík je funkčné riešenie aj v dnešných milých drahých časoch. Samozrejme, je nadupaný najmodernejšími technológiami až po strechu a v ponuke nechýba ani hybridná verzia.

Pri verziách s konvenčným spaľovacím motorom si môžete vybrať medzi výkonnými a úspornými pohonnými jednotkami. Benzínové a dieselové motory bez problémov spĺňajú prísnu emisnú normu EURO6, všetky motorizácie sú vybavené praktickou funkciou Stop & Start. Peugeot 308 SW si môžete vybrať z troch benzínových motorov a z dvoch dieselových motorov.

Modely s plug-in hybridným pohonom sú technologicky ešte ďalej. S nimi si užijete mobilitu bez obmedzenia, dôjdete kamkoľvek budete potrebovať. Nezastavia vás ani nízkoemisné zóny – dnes, zajtra, či o pár rokov. Cestovanie uľahčí bezplatná appka MyPeugeot. Tá vám umožní na diaľku ovládať nabíjanie, naprogramovať klimatizáciu, resp. vyhrievanie kabíny vášho nového Peugeotu 308 SW.

Lítium-iónová batéria nového Peugetu 308 SW Hybrid má 12,4 kWh a zvládne dojazd v plne elektrickom režime do 60 kilometrov (WLTP).

Plug-in hybridné motory sú v dvoch variantách. Hybrid D 225k e-EAT8 kombinuje benzínový motor 1.6 PureTech s výkonom 132 kW a 81 kW elektromotor. Je vybavený 8-stupňovou automatickou prevodovku e-EAT8. Aj Hybrid 180k má rovnakú prevodovku a 81 kW elektromotor, benzínový motor ponúkne výkon 110 kW. Batériu môžete nabíjať z wallboxu a z externých nabíjačiek s výkonom 7,4 kW, za necelé 2 hodiny máte plnú kapacitu. Ak nabíjate doma zo štandardnej zásuvky, za noc ju máte full.

Dĺžka modelu Peugeot 308 SW je 4 636 mm. V porovnaní s kratším bračekom je dlhší o 269 mm (má 4 367 mm). Veľkým rozdielom je aj objem kufrov. Pokým klasický hatchback ponúkne 412 l, predĺžená verzia poteší takmer o polovicu väčším priestorom, je to presne 608 l. Áno priatelia, toto je doslova kráľ priestoru, ktorý oceníte v rodine ako aj vo vašej firme.

Pozrite si

Dokázal Peugeot v prípade modelu 308 namiešať najlepší koktejl?

Interiér je kapitolou samou o sebe. Špičková kvalita použitých materiálov, ich spracovanie a v neposlednej miere aj dizajn spôsobí, že mnohým motoristom vykĺzne pochvalné waaau. Výrobca kompletne prepracoval i-Cockpit. 3D displeju vodiča sekunduje 10-palcový dotykový displej hlavného infotainmentu. Prekvapí jemnou grafikou a vylepšeným menu. V praxi to znamená, že 308-čku ovládate ako smartfón. Napríklad pohybmi do strán prepínate medzi rôznymi obrazovkami s funkciami a widgetmi. Potiahnutím zhora nadol aktivujete vybrané rýchle nastavenia funkcií, podobne ako v smartfóne.

Ďalšou bombou, ktorú môžu iné automobilky závidieť je nový dotykový panel pod hlavným displejom. Peugeot ho nazval i-Toggles, umožňuje vám naprogramovať 6 softvérových tlačidiel. Sú ideálne veľké, dajú sa pohodlne ovládať aj za šera. Základnú ponuku možností tlačidiel vyvoláte kleputím na hlavný displej troma prstami naraz.

Pozrite si

Aký je inovatívny i-Cockpit v Peugeot 308?

Vo výbave nechýba ani štvorica USB-C portov, bezdrôtové Android Auto/Apple CarPlay a priehradka pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu. O bezpečnosť sa stará viacero asistenčných systémov, ktoré sú združené v Drive Assist 2.0. Ten si dokonca poradí aj s čiastočnou autonómnou jazdou!

Viete, že…

ku koncu tohto roka bude 70 % modelov Peugeot elektrifikovaných? Budúci rok to má byť už 85 % a v roku 2024 chce Peugeot predávať už len elektrifikované automobily (hybridné a elektrické modely).

Drahí priatelia, ak uvažujete o výmene vášho „vozového“ parku a módna vlna esúvečiek vás necháva chladnými, určite si nezabudnite čeknúť aktuálnu ponuku značky Peugeot. Garantujeme vám, že vás nažhaví, aj keď budete sedieť v klimatizovanej miestnosti. Cena Peugeot 308 SW začína na 23 690 eur, ak sa však poponáhľate, získate bonus 1 500 eur.

Článok sme pripravili v spolupráci so spoločnosťou Peugeot Slovensko.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.