Reklama

Peugeot 3008 - Ten najlepší doteraz!

Marek Šimunek
93 %
Nemusíte byť výsostne milovníkom francúzskych áut, ale pri pohľade na novinku v podobe modelu Peugeot 3008 musíte uznať, že toto auto sa jednoducho vydarilo na plnej čiare. Vydarený dizajn však nie je jedinou výhodou „tritisícosmičky“.

Výhody

  • Futuristický dizajn
  • Pohodlné sedadlá
  • Moderný prístrojový panel

Nevýhody

  • Citeľne nižsší točivý moment benzínovej verzie
  • Halogénové žiarovky v smerovkách vzadu
  • Nižšie rozlíšenie 8" displeja

Ak sa pozriete na predchádzajúcu generáciu Peugeotu 3008, pravdepodobne veľa spoločných znakov s tou novou nenájdete. Nový Peugeot 3008 je totiž autom, aké som si v minulosti predstavoval, keď som sa zamyslel nad tým, ako budú autá o niekoľko rokov vyzerať.

Pozrite si

Peugeot Instinct – sci-fi auto budúcnosti?

Nech sa na nový Peugeot 3008 pozriem z akéhokoľvek uhla, hra tvarov, ktoré ponúka, je dokonalá. Už len keď sa pozriete na jeho obutie a zistíte, že sú to 18“ kolesá, ktoré majú navyše poriadny profil.

Vďaka tomu je jazda komfortná aj v prípade takto veľkého kolesa. O tom však až neskôr. Predná časť novinky jasne zapadá do súčasnej rodiny Peugeot, predsa len je však o niečo iná a modernejšia.

Okrem obrovskej masky chladiča, na ktorej sa dizajnér doslova vyhral s detailmi, ponúkne nové Full LED svetlá. Tie sa oproti prvým generáciám podstatne vylepšili a aktuálne svietia nielen jasnejšie, ale hlavne nemajú ten povestný modrý pás v hornej hranici osvitu.

Vydareným detailom je aj kombinované denné svietenie so smerovkou. Tá predstavuje podobne, ako v prípade vozidiel Audi, pás diód, ktoré sa postupne rozsvecujú. Pôsobí to efektne a dynamicky.

Samostatnou kapitolou je zadná časť, ktorú sa nebojím označiť za najkrajšiu medzi aktuálnymi crossovermi, alebo ak chcete SUV. Trojica diódových svetiel dáva tomuto autu jedinečný podpis.

Ten bude navyše viditeľný aj cez deň, keďže Peugeot 3008 svieti svojimi zadnými svetlami stále. O bezpečnosť sa teda nebudete musieť obávať.

Pozrite si

Peugeot Traveller – francúzska dávka priestoru

Škoda však, že pre LED technológiu sa nenašlo miesto aj v prípade zadných smeroviek a cúvacích svetiel. Tu sa 3008 stále spolieha na halogénové žiarovky.

Po stránke jazdných vlastností síce Peugeot svoju novinku označuje ako SUV, pohon všetkých kolies by ste v tejto sérii však hľadali zbytočne.

Peugeot 3008 sa spolieha len na pohon prednej nápravy, pričom si pomáha systémom Grip Control, ktorý by mal pomôcť v prípade zhoršených adhéznych podmienok. Režim systému si môžete veľmi jednoducho nastaviť pomocou otočného ovládača na stredovom paneli.

To, že 3008 nemá pohon všetkých kolies, však má aj svoje výhody. Podlaha pre cestujúcich vzadu je rovná, takže sa tam budú vedieť pohodlnejšie usadiť a vďaka chýbajúcemu diferenciálu si užijete aj podstatne hlbší batožinový priestor.

Na test som dostal Peugeot 3008 s benzínovým motorom 1,6 THP, ktorý bol spojený s automatickou 6-stupňovou prevodovkou a ponúkal výkon 165 koní.

Motor ponúkne dostatok výkonu, avšak oproti naftovej verzii citeľne chýba točivý moment. Poteší vás však primeranou spotrebou, ktorá sa počas testu pohybovala na úrovni 7,2 l/100km a najmä nízkou úrovňou hlučnosti.

Symfónia tvarov však začala v momente, keď som si sadol za volant. Už pri nastupovaní som si všimol pekne chránené prahy, vďaka ktorým sa nestane, že sa pri nastupovaní zašpiníte.

Akonáhle si sadnete na futuristicky tvarované sedadlá, zistíte, že nielen dobre vyzerajú, ale sú aj skutočne pohodlné. Ešte pred prvým štartom sa však určite pokochajte interiérom, vydaril sa totiž doslova na jednotku.

Nový Peugeot 3008 je jasným dôkazom, že prístrojový panel nemusí byť nudný a konzervatívny. Tvary, ktorých je na ňom neúrekom, dokonale ladia a kombinácia plastov, kože a kobercového poťahu je pastvou pre oči a človek sa hneď cíti doma.

Okamžite ma potešila prítomnosť mäkčených plastov v tých najkritickejších miestach, a to najmä v mieste, kde sa opiera koleno pravej nohy o stredový panel.

Pozrite si

Ako funguje Sygic v novom Peugeote 208 so systémom MirrorLink?

Samotný stredový panel pôsobí, ako keby ho do auta vložili priamo zo štúdie na autosalóne. Klavírne ovládacie prvky multimediálneho systému vyzerajú agresívne, ale ich používanie je pohodlné.

Pod nimi nájdete skryté nastavenia pre vyhrievanie sedadiel, ktoré si svoju polohu pamätajú aj potom, ako motor vypnete.

Samotný multimediálny systém ponúkne 8“ dotykový displej a všetko, čo by ste od moderného systému požadovali.

Systému nechýba ani podpora pre Apple CarPlay a Android Auto. Osobne by som namiesto vyhľadávania kontaktov podľa prvého písmena uvítal štandardnú klávesnicu. Inak mu však nemám čo vytknúť.

Po tom, ako stlačíte tlačidlo pre štartovanie, sa pred vami rozsvieti 12,3“ displej digitálneho prístrojového panelu i-Cockpit.

Pôsobí, ako sa na podobné auto patrí, futuristicky a ponúkne zobrazenie všetkých potrebných údajov. Samozrejme opačne otočený otáčkomer, ktorý má aktuálne Peugeot v obľube, nemôže chýbať ani tu.

Ak vám však toto zobrazenie nebude vyhovovať, môžete ho veľmi jednoducho nahradiť iným. K dispozícii je päť prednastavených režimov a to vrátane režimu Personal, kde si môžete jednotlivé prvky nastaviť priamo podľa seba.

Keďže prístrojový panel je postavený tak vysoko, nemal som počas celého testu pocit, že by som potreboval head-up displej. Pod prístrojovým panelom nájdete veľmi malý volant, ktorý má tvar ako volant motokáry.

Aj keď som sa pôvodne obával toho, ako sa mi bude držať, nakoniec musím uznať, že sa vydaril a aj keď na to možno nevyzerá, auto sa ním ovláda veľmi dobre.

Samozrejme môžete svoju 3008 veľmi dobre vybaviť aj po stránke asistenčných systémov. V ponuke je adaptívny tempomat, ktorým ale nebol vybavený testovaný kúsok.

Radar však obsahoval a tak nechýbala funkcia Active City Brake, ktorá je schopná zabrániť kolízii, prípadne znížiť jej následky v nízkej rýchlosti. Navyše vás systém upozorní v prípade, ak sa príliš „lepíte“ na auto pred vami.

Ďalším systémom je sledovanie mŕtveho uhla, ako aj aktívne sledovanie jazdných pruhov, ktoré je schopné auto v prípade potreby udržať v jazdnom pruhu.

Na palube nechýba ani rozpoznávanie dopravných značiek či automatické prepínanie diaľkových svetiel s natáčaním do zákrut a prisvetlením. K dokonalosti tomuto systému chýba už iba aktívne vyrezávanie svetelného lúča.

Peugeot 3008 je tým najlepším autom, aké francúzska automobilka vyrobila. Snúbi sa v ňom komfortný podvozok, dostatok priestoru, moderný dizajn a množstvo technológií. Jediným jeho mínusom môže byť pomerne odvážna cenovka.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.