Rozprávali sme sa s Petrom Gažíkom, generálnym riaditeľom O2. Zaujímalo nás, ako vníma rok 2017 a chceli sme vedieť aj to, čo ešte môže operátor priniesť pre svojich zákazníkov a ako sa mu podarilo vybudovať najväčšie pokrytie 4G LTE sieťou na Slovensku.
Aktuálne ste nás prekvapili výrazným rozšírením pokrytia sieťou 4G LTE, kde ste konkurenciu nie dobehli, ale predbehli. Prečo idete do 4G LTE takto masívne?
Už niekoľko posledných mesiacov hovoríme, že máme ambíciu mať pre našich zákazníkov najlepšiu sieť. Tempo výstavby vlastnej 4G LTE siete nám umožnilo dostať sa v pomerne krátkodobom časovom horizonte na operátorskú špičku a som nesmierne rád, že v tomto momente môžem skonštatovať, že percento pokrytia 90,6 %, znamená skutočne najširšiu 4G LTE sieť na trhu. Nie je za tým nič iné, než splnenie našich záväzkov. Našou najväčšou ambíciou je poskytnúť zákazníkom tú najlepšie skúsenosť.
A môžeme v tomto roku očakávať ešte ďalšie rozširovanie vašej 4G LTE siete?
Určite áno. Pre nás budovanie siete nie je postavené na míľnikoch. Míľniky sú skôr pozastavením sa nad aktuálnym percentom, no sieť budujeme ďalej. Nechajte sa prekvapiť kam sa až tento rok dostaneme. Staviame sústavne čo nám zdroje a financie umožňujú.
Aké je percento 4G LTE smartfónov vo vašej sieti? Ako je to s predajom nových telefónov, akú veľkú časť z nich tvoria 4G LTE modely?
V našej sieti máme aktuálne vyše 40% telefónov s podporou 4G LTE. Z nových predaných telefónov tvoria takéto zariadenie približne 80-90%, čiže celková báza narastá výrazne rýchlejším tempom.
Kde je ešte možnosť zlepšenia služieb pre zákazníka? Rozširujete pokrytie, znižujete ceny…
Pre nás je strategicky ďalšia oblasť rastu segment domácností. V oblasti poskytovania pevného internetu by sme chceli do februára 2018 dosiahnuť 500 000 domácností. Pevný internet pokrývame technológiou LTE TDD. Chceme byť plnohodnotným konvergovaným operátorom, ktorý je schopný obslúžiť zákazníka od mobilu cez pevný internet až po televíziu. Ďalšia oblasť rozvoja je aj segment korporátnych zákazníkov a verejného sektora.
V roku 2017 ste oslávili 10 rokov a predstavili množstvo noviniek. Ktorá z nich je podľa vás najviac revolučná?
V tomto roku sme skutočne predstavili hneď niekoľko významných až revolučných noviniek. Prvou produktovou inováciou boli dátovo orientované paušály (pozn. red.: O2 Dáta), ktoré sme priniesli začiatkom februára. V apríli sme s Internetom na doma vstúpili ako firma do úplne nového segmentu domácností, čo je pre nás revolučný krok vpred. 10 rokov sme boli v podstate len mobilným operátorom a teraz vieme poskytnúť komplexné produktové portfólio spolu s televíziou.
V júni sme s produktom O2 Voľnosť zmenili pohľad na tarifikáciu volaní, keď sme prišli s jednotnou cenu hovoru iba za 10 centov. Samozrejme v lete je tu aj zrušenie roamingu v EÚ a v septembri sme posunuli hranicu neobmedzených volaní, kde ponúkame paušál s neobmedzenými volaniami a SMS za 20 eur. Popri tom sme samozrejme veľkú pozornosť venovali investíciám do budovania sietí, kde dnes máme pokrytie 4G LTE viac ako 90% populácie Slovenska.
A v neposlednom rade sme zmysluplným spôsobom oslávili aj 10-te výročie. Pre mňa je tento rok teda revolučný nie iba jednou vecou, ale ako celok.
O2 v ľuďoch zarezonovalo svojou férovosťou. Nie je to už dnes zložitejšie pripraviť „férovú“ ponuku na trh, kde sú regulácie ako napríklad v oblasti roamingu?
Ak 10 rokov hovoríme o tom, že sme féroví, tak to môže istým spôsobom znamenať aj to, že sme neúspešní. Ak stále po 10-tich rokoch hovoríme, že férovosť má zmysel, tak akoby sa nám za 10 rokov nepodarilo dosiahnuť férovosť a stále sú podmienky na trhu neférové. Ono to tak nie je.
Trh sa mení a je dôležité, aby sme si najmä vo vnútri firmy, pri koncipovaní nových produktov, uvedomovali, že je naším poslaním a zmyslom férovosť či tvorba čo najzmysluplnejších produktov. Stále rastieme a veľa neférových vecí sme odstránili. Ambícia je robiť veci jednoducho, transparentne a pre zákazníka prijateľne.
Ďakujeme za rozhovor.