Reklama

O2 v roku 2011 opäť rástlo a na konto si pripísalo 283 735 aktívnych zákazníkov

Roman Calík

O2 má za sebou ďalší úspešný rok. Denne mu pribudlo viac ako 750 aktívnych zákazníkov a po prvýkrát je v zisku. Operátor sa pochválil i mimoriadnou spokojnosťou zákazníkov a veľkým číslom zákazníkov, ktorí si preniesli číslo od konkurencie.

U operátora O2 je dôvod na radosť. V roku 2011 pokoril hranicu jedného milióna aktívnych zákazníkov a k 31. decembru 2011 skončil s celkovou bilanciou 1,164 mil. zákazníkov. Čistý nárast za celý rok 2011 je tak 283 735 zákazníkov, čo je v porovnaní s rokom 2010 síce menej (nárast o 327,6 tisíc  zákazníkov), ale stále ide o veľmi pekné číslo. O2 počíta zákazníkov podľa kritéria trojmesačnej aktivity. Zaujímavý je aj údaj o počte prenesených čísel do O2, ktorý je až neuveriteľne takmer identický s rokom 2010. Presne si totiž minulý rok do siete O2 prenieslo svoje číslo 141 970 zákazníkov (v roku 2010 to bolo 141 716 zákazníkov). Ak to rozmeníme na drobné, tak denne (vrátane víkendov) sa pre O2 rozhodne takmer 400 ľudí! Ešte dodáme, že od O2 za celý rok odišlo ku konkurencii 6 032 zákazníkov, teda menej ako 20 denne.

Pozrite si graficky znázornený CSI index spokojnosti zákazníkov jednotlivých operátorov (T-Mobile je v súčasnosti už Telekom):

O2 CSI Index 2011

Viac faktúrovaných zákazníkov

Operátor O2 sa pochválil, že sa zvýšil jeho pomer zákazníkov platiacich na faktúru. Celkovo tvoria už 43% (presne 498 tisíc) zo všetkých zákazníkov, a ich počet narástol až o 48,9% v porovnaní s rokom 2010! Známy parameter ARPU, t.j. priemerný mesačný výnos na zákazníka však operátorovi klesol z 19 na 17,4 € práve pri týchto zákazníkoch platiacich na faktúru. V prípade predplatených služieb bol naopak mierny nárast z 8,4 na 8,5 €.

O2 prirastky
Zdroj: O2

Optimistické vyhliadky

O2 chce aj v roku 2012 pracovať najmä na spokojnosti svojich existujúcich zákazníkov a počúvať ich požiadavky. Práve preto sa v najbližšej dobe chystá aj uvoľnenie rýchlostných limitov 3G dátových programov, ktoré sa stretávajú s najväčšou kritikou zo strany zákazníkov. Operátor si vraj chcel len overiť kapacitné možnosti siete. Dá sa očakávať aj zvýšenie prenosových rýchlostí a O2 sa optimisticky vyjadrilo, že dá svojim zákazníkom skutočne rýchle dáta… Sami sme zvedaví, pretože O2 vraj chystá niečo veľké. Dotovaných telefónov sa však nedočkáte ani v roku 2012, operátor ich tvrdo odmieta. Taktiež sme sa nedozvedeli, či sa dočkáme aj „flat“ volacieho programu pre bežných zákazníkov, podobne ako je tomu pri O2 Moja Firma pre biznis klientelu. Operátor nebude priamo reagovať ani na ponuku operátora Telekom, ktorý čerstvo ponúka kartu Easy Free s možnosťou telefonovania aj za 9 centov.

O2 web stranka

Na záver citujeme generálneho riaditeľa, všimnite si údaj „50%“:

„Rastúci trend posledných rokov sme opäť potvrdili aj v skvelých výsledkoch, ktoré sme dosahovali počas minulého roka. Aj v tomto roku sa chceme zamerať na zákazníkov a ich spokojnosť s využívaním našich služieb a tiež na pokrývanie Slovenska rýchlym internetom. Našou 3G sieťou do konca roka pokryjeme už 50 % populácie a v tomto pokrývaní plánujeme pokračovať aj naďalej,“ uviedol Ramiro Lafarga Brollo, generálny riaditeľ spoločnosti Telefónica Slovakia.

Foto: O2

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.