Reklama

Ak operátor bude prenášať vaše číslo pridlho, zaplatí vám!

Marek Šimunek

Aj napriek tomu, že operátor má na základe všeobecne záväzného právneho predpisu o podrobnostiach týkajúcich sa prenosu telefónneho čísla na aktiváciu preneseného telefónneho čísla jeden pracovný deň bude vás celý tento proces stáť dni štyri. Aktivácia síce bude trvať iba deň ale celý administratívny proces potrvá tri ďalšie dni. Toto je iba časť nových podmienok pre prenos telefónneho čísla, ktoré uverejnil Telekomunikačný úrad Slovenskej republiky (TÚ SR) s platnosťou od 1. januára 2012.

Prenos telefónneho čísla

Nové podmienky, ktoré zverejnil Telekomunikačný úrad Slovenskej republiky (TÚ SR) nadobudnú účinnosť od 1. januára 2012 a jednou z hlavných noviniek pre nás koncových užívateľov je, že telekomunikačný operátor, ku ktorému účastník prenáša svoje číslo je povinný toto číslo aktivovať najneskôr na najbližší pracovný deň po nadobudnutí právoplatnosti zmluvy. Tak ako nariadila smernica Európskej únie. Jeden deň však trvá iba samotná aktivácia. Tej však predchádzajú tri dni administratívneho prenosu čísla, ktoré sa začínajú podpisom zmluvy medzi účastníkom a operátorom. Súčasťou nových podmienok je aj podmienka, že operátor bude povinný na základe žiadosti užívateľa zaplatiť kompenzáciu v prípade ak telefónne číslo prenesie neskoro alebo aj v prípade ak prenesie telefónne číslo proti vôli účastníka. Kompenzácia v prípade oneskoreného prenosu bude pritom trojnásobok priamej platby účastníka za služby spojené s prenosom čísla, minimálne však vo výške 12 € a jej celková hodnota nepresiahne 60 €, pričom rátať sa bude za každý aj začatý kalendárny deň. V prípade prenosu telefónneho čísla proti vôli účastníka bude kompenzácia päťnásobok priamej platby s minimálnou hranicou 20 € a jej celková hodnota nepresiahne 100 €.

Prenos telefónneho čísla

V prípade vzájomnej dohody operátora a účastníka môže byť táto kompenzácia aj v nepeňažnej forme vo výške rovnajúcej sa peňažnej kompenzácii. Účastník požiadať o kompenzáciu do 30-tich dní od ukončenia prenosu čísla v prípade svojvoľného prenosu a v prípade prenosu čísla proti vôli účastníka je táto hranica 60 dní. Po tomto termíne toto právo zaniká. Žiadateľ o prenos môže pritom od zmluvy o prenose telefónneho čísla odstúpiť kedykoľvek a to bez udania dôvodu do nadobudnutia jej účinnosti. Číslo účastníka bude aktivované najneskôr do štvrtého pracovného dňa, okrem prípadu, že sa operátor a účastník dohodli na predĺžení tejto lehoty. Pre žiadosti doručené do 31. marca 2012 platí, že zmluva o prenose čísla nadobúda účinnosť štvrtý pracovný deň odo dňa jej uzatvorenia, ak žiadateľ od zmluvy o prenose čísla neodstúpil, a číslo účastníka sa aktivuje najneskôr piaty pracovný deň od doručenia žiadosti operátorovi, ak sa obe strany na dlhšej lehote ukončenia prenosu čísla. Pri volaní naďalej ostáva aktívna podmienka bezplatnej hlasovej informácie o tom, že sa účastník dovolal na prenesené číslo mimo svojej domácej siete. Samozrejme nechýba možnosť deaktivácie tohto upozornenia volajúcim účastníkom. Takže bude len na vás či budete chcieť byť informovaný o tom, že ste sa dovolali na prenesené číslo.

Zdroj: TÚ SR

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.