Reklama

Odvezie vás aj bez volantu a pedálov. Tesla chystá na rok 2024 prvé robotaxíky

Zdroj | Tesla
Tomáš Šmidák
Zdroj | Tesla
Zdroj | Tesla

Elon Musk oznámil, že Tesla plánuje začať produkciu svojho plne autonómneho modelu robotaxi už v roku 2024. V interiéri nebude mať volant ani pedále.

Na začiatku mesiaca sme boli svedkami otvorenia novej Gigafactory Texas. Spolu s ňou sme sa dočkali aj konferencie Cyber Rodeo, na ktorej nám Musk ukázal svoje plány do budúcna. Medzi nimi sa objavil aj koncept robotaxi. Plne autonómne vozidlo, bez pedálov a volantu, ktoré by malo poskytnúť najlacnejšiu formu mestskej prepravy.

 

Už v minulosti Musk veľa krát operoval s nápadom robotického taxíku. Hovoril vtedy, že pomocou FSD (full-self driving) softvéru, ktorý aktuálne stojí 12 000 dolárov, vám bude môcť počas nevyužívania, vaše vozidlo Tesla zarábať peniaze ako autonómny taxík.

Pozrite si

Tesla opäť vyvolala kontroverziu. Nabíjací kábel za príplatok?

CEO oznámil dátum produkcie samostatného robotaxi, rok 2024. To sú dva roky na vývoj, testovanie, overenie a začatie masovej produkcie, s tým, že služba robotaxi, bude dostupná v každom štáte. Len v Kalifornií, kde má Tesla najvyšší počet predaných áut, by musela dostať pečiatku od dvoch agentúr.

Navyše, druhá generácia modelu Roadster je príkladom toho, ako si Tesla občas dá až príliš ambiciózne ciele. Predstavený bol v roku 2017 po boku Tesla Semi, elektrického ťahaču. Produkcia bola vtedy naplánovaná na rok 2020. Musk tento rok oznámil, že sa ho pravdepodobne dočkáme až v roku 2023.

Zdroj | Electrek

Konkurencia tiež nespí, a Tesla sa bude musieť popasovať s výrobcami, ktorý túto technológiu vyvíjajú už roky. Spomenúť môžeme napríklad Argo AI, Aurora, Motional alebo Zoox. Na druhej strane, vďaka svojim vozidlám, už niekoľko rokov zbiera dáta z ciest po celom svete a jej autopilot sa aktuálne radí medzi tých najlepších.

Pozrite si

Tesla testuje konkurenčný Lucid Air! Zábery z dronu získal zvedavý fanúšik

Musk taktiež nepovedal, aké senzory bude nové robotaxi využívať na orientáciu v priestore. Aktuálne modely operujú výhradne len s kamerami, zatiaľ čo konkurencia používa kombináciu kamier, lidar senzoru a radaru. Vyjadril sa tiež, že vývoj technológie pre autonómne vozidlá, je veľmi zložitý. „Celý cestný systém je postavený pre biologické neurónové siete a oči. Keď sa tak nad tým zamyslíte, na to aby sme vyriešili autonómne šoférovanie, musíme „vyriešiť“ neurónové siete a kamery do takej miery, ktorá je porovnateľná s ľudskou alebo ju dokonca ešte prevyšuje. A myslím si, že tento rok to dosiahneme.“

 

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.