- #Autá
- 4 min.
- 5.8.2022
Od infotainmentu až po asistentov. Toto sú technológie Nissanu Qashqai v kocke
O tom ako Nissan Qashqai vyzerá a jazdí sme vám povedali v našom samostatnom videu. Technológiám sme sa v ňom venovali tiež, no keďže do videa sa nezmestilo všetko, rozhodli sme sa im povenovať trochu viac do hĺbky nakoľko si myslíme, že si to Qashqai zaslúži.
Začneme tým hlavným a to je infotainment systém. Od neho sa totiž odvíja všetko ostatné. Hlavný displej mal v našom prípade 9″, systém Nissan Connect a veľmi pekné zobrazenie. Ovládanie je intuitívne aj vďaka tlačidlám rýchlej voľby pod displejom. Pomocou nich si viete rýchlo zobraziť navigáciu, 360° kamerový systém či prepínať skladby. Po bokoch sa nachádzajú dva otočné ovládače, ktorými sa ovláda hlasitosť audio systému a prispôsobuje zvukový profil.
Reakcie displeja by mohli byť aj rýchlejšie a grafika modernejšia, no celkovo sa jedná o podarený systém. Poteší najmä tých, ktorí majú radi personalizáciu. Navigácia priamo s auta je použiteľná aj keď oproti Googlu Mapám pomerne zastaralá. Čo je naopak výborné, je bezdrôtové nabíjanie smartfónu a bezdrôtový Apple Carplay/Android Auto. Pripojenie fungovalo výborne a toto riešenie by podľa môjho názoru mali ponúkať už všetky dnešné autá.
Cez telefón som si následne mohol pustiť hudbu na príplatkovom audio systéme Bose s 10 reproduktormi. Ten hrá naozaj veľmi dobre, no ak by ste s jeho podaním predsa len neboli spokojní, môžete si ho poladiť podľa seba. Veľké plus udeľujem aj 10,8 palcovému Head-up displeju. Má vysoké rozlíšenie a aj za priameho slnka bol krásne čitateľný. Zobraziť si na ňom viete okrem rýchlosti aj asistenov jazdy, multimédiá či navigáciu.
Plynule sa presúvame k 12,3″ digitálnemu prístrojovému panelu. Je na tom veľmi podobne ako ostatné displeje. Vysoké rozlíšenie, pekné zobrazenie, intuitívne ovládanie no grafika by mohla byť modernejšia. Aspoň sa však budete menej sústrediť na displej a viac na jadzu čo je ku koncu dňa dobre. Tretia generácia so sebou priniesla aj nový multifunkčný kožený volant. Okrem toho, že sa príjemne drží a má vhodné tvarovanie, má na sebe aj množstvo ovládacích prvkov. Tlačidlá sú našťastie klasicky hardvérové, takže ovládanie je presné a spoľahlivé.
Na ľavej strane nájdete ovládanie multimédií a na pravej ovládanie jazdného a hlasového asistenta. Druhý spomínaný som používal najmä pri prepojení vozidla so smartfónom, kedy som vedel Siri požiadať o prehratie skladby či uskutočnenie hovoru. Väčšina senzorov pre fungovanie jazdných asistentov je umne zabudovaných pod predným znakom. Súhrne sú označovaní ako ProPILOT a aktivujete ich stlačením modrého tlačidla na volante. Následne si už iba zvolíte požadovanú rýchlosť a veziete sa. ProPILOT udržiava vozidlo v pruhoch, adaptívne udržiava vzdialenosť od vozidiel pred vami, stráži mŕtvy uhol a v prípade kolízie vie naposilovať brzdy a núdzovo zabrzdiť.
Tento spôsob jedného tlačidla na všetko je výborný a verím, že bude vyhovovať väčšine vodičov. Ak by ste však predsa len chceli niektorého z týchto asistenov vypnúť, viete tak urobiť pomocou digitálneho prístrojového panelu. Ja som mal k dispozícii auto s manuálnou prevodovkou a napriek tomu, že títo asistenti najlepšie fungujú s automatickou prevodkou, bol som až prekvapený aká dobrá bola celková súhra. Plynulé bolo všetko od pohýnania z miesta až po spomaľovanie a zrýchľovanie.
Ukážkovo pracoval aj asistent udržiavania v pruhoch. Nedialo sa notorické „pinkanie“ medzi čiarami. Vozidlo udržiaval v strede čiar a ani prudšie zákruty mu nerobili problém. Ako posledné spomeniem predné LED Matrix svetlá, ktoré majú 12 samostatných segmentov. Svietia veľmi pekne a vyrezávanie funguje rýchlo a spoľahlivo. Počas nočných jázd mi nikto nikdy neblikol, čo považujem za úspech.
Zhrnuté podčiarknuté, Nissan Qashqai je naozaj nabitý technológiami, ktoré vám budú spríjemňovať vaše cesty. Samozrejme nič nie je dokonalé a je stále miesto pre zlepšenie, no lepšie vybavené rodinné SUV s cenou približne 36 000 €, by ste našli len ťažko.