Nie je tajomstvom, že Google žije vďaka dátam, ktoré im „dobrovoľne“ odovzdávame a zo ziskov z reklamy. Google napriek tomu neustále skúša nové obchodné vzorce a doslova ich hádže medzi používateľov ako rybár návnady v očakávaní, že niečo zaberie.
Po inšpirácií Snapchatom a Instagramom sa aj Google rozhodol využiť obrázky ako vhodný nástroj na predaj služieb a výrobkov. Obrázky Google dostávajú nový formát reklamy, ktorý ukazuje popisy a cenovky sponzorovaných výsledkov vyhľadávania obrázkov. Po novom tak môžu spoločnosti pridať k sponzorovanému obrázku link, ktorý používateľa presmeruje na stránku produktu.
Inzerenti sa tak môžu svojimi reklamami cielene zameriavať na tých zákazníkov, ktorí hľadajú konkrétny produkt. Plávajúca značka bude obsahovať názov, cenu a ďalšie kvalifikátory, napríklad „novinka“, „výpredaj“ a podobne. Kliknutím na modrý štítok v pravom dolnom rohu sa podrobný text skryje a zobrazí len obrázok.
Google momentálne testuje tento nový typ s malým počtom vybraných obchodníkov z oblasti sanitárnej techniky, doplnkov pre domácu kanceláriu a abstraktné umenie. Ďalšie kategórie predajcov sa budú pridávať v nasledujúcich mesiacoch.
Okrem vylepšenej funkcionalite v obrázkoch Google dostávajú používatelia ďalšiu možnosť pohodlného nakupovania cez Showcase Shopping. Tento formát ukazuje výsledky hľadaných výrazov v hornej časti obrazovky formou fotografií, ich popisov a ďalších propagačných údajov.
Google pri príležitosti dvadsiatich rokov od vzniku rovnomenného vyhľadávača pripomína, že presun z textu na vizuálny obsah vyhľadávajú samotní používatelia. Podľa Google až polovica nakupujúcich hľadá a inšpiruje sa vďaka fotografiám. V smartfónoch im funkcia Googe Lens pomáha pri hľadaní podobných produktov pomocou zosnímaného obrázka.
Biznis je biznis a pohodlie je pohodlie – tak to jednoducho je. Namiesto vyjadrenia citov používame smajlíkov a emodži. Namiesto zadávania konkrétnych slov budeme swipovať obrázkami, čo je vlastne aj tak len moderná obdoba listovania katalógov.