Reklama

Obrázky Google nám zjednodušia nakupovanie cez internet

Zdroj | Google
Richard Pliešovský
Zdroj | Google
Zdroj | Google

Nie je tajomstvom, že Google žije vďaka dátam, ktoré im „dobrovoľne“ odovzdávame a zo ziskov z reklamy. Google napriek tomu neustále skúša nové obchodné vzorce a doslova ich hádže medzi používateľov ako rybár návnady v očakávaní, že niečo zaberie.

Po inšpirácií Snapchatom a Instagramom sa aj Google rozhodol využiť obrázky ako vhodný nástroj na predaj služieb a výrobkov. Obrázky Google dostávajú nový formát reklamy, ktorý ukazuje popisy a cenovky sponzorovaných výsledkov vyhľadávania obrázkov. Po novom tak môžu spoločnosti pridať k sponzorovanému obrázku link, ktorý používateľa presmeruje na stránku produktu.

Inzerenti sa tak môžu svojimi reklamami cielene zameriavať na tých zákazníkov, ktorí hľadajú konkrétny produkt. Plávajúca značka bude obsahovať názov, cenu a ďalšie kvalifikátory, napríklad „novinka“, „výpredaj“ a podobne. Kliknutím na modrý štítok v pravom dolnom rohu sa podrobný text skryje a zobrazí len obrázok.

Zdroj | Google

Google momentálne testuje tento nový typ s malým počtom vybraných obchodníkov z oblasti sanitárnej techniky, doplnkov pre domácu kanceláriu a abstraktné umenie. Ďalšie kategórie predajcov sa budú pridávať v nasledujúcich mesiacoch.

Okrem vylepšenej funkcionalite v obrázkoch Google dostávajú používatelia ďalšiu možnosť pohodlného nakupovania cez Showcase Shopping. Tento formát ukazuje výsledky hľadaných výrazov v hornej časti obrazovky formou fotografií, ich popisov a ďalších propagačných údajov.

Pozrite si

Google Lens sa stane súčasťou fotoaparátu

Google pri príležitosti dvadsiatich rokov od vzniku rovnomenného vyhľadávača pripomína, že presun z textu na vizuálny obsah vyhľadávajú samotní používatelia. Podľa Google až polovica nakupujúcich hľadá a inšpiruje sa vďaka fotografiám. V smartfónoch im funkcia Googe Lens pomáha pri hľadaní podobných produktov pomocou zosnímaného obrázka.

Biznis je biznis a pohodlie je pohodlie – tak to jednoducho je. Namiesto vyjadrenia citov používame smajlíkov a emodži. Namiesto zadávania konkrétnych slov budeme swipovať  obrázkami, čo je vlastne aj tak len moderná obdoba listovania katalógov.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.