NVIDIA oznámila otvorenú beta verziu svojej platformy Omniverse, virtuálneho prostredia, ktoré spoločnosť označuje ako „metaverse“, čiže metavesmír pre inžinierov.
Generálny riaditeľ spoločnosti NVIDIA Jensen Huang predviedol v rámci hlavnej prednášky na októbrovej technologickej online konferencii GPU ukážku modelu Omniverse, ktorý umožní inžinierom pracovať na dizajnoch a riešeniach vo virtuálnom prostredí, .
Omniverse je otvorená platforma vytvorená pre virtuálnu spoluprácu a simuláciu. Inšpiráciou pre ňu sa stal sci-fi koncept vesmíru prepojených virtuálnych svetov metaverse, aký vymyslel Neal Stephenson, tvorca románu Snow Crash, alebo Ernest Cline v Ready Player One . Pojem metaverse vytvoril N. Stephenson pre budúcu verziu internetu, založenú na virtuálnej realite. Pripomína masívnu multi-užívateľskú online hru s avatarmi a systémovými démonmi, kontrolujúcimi chod metaversu.
Omniverse od NVIDIA-e predstavuje prostredie univerzálneho vývojového nástroja s prehliadačom založeným na trasovaní fotorealistickej cesty v reálnom čase. Je navrhnutý tak, aby bol fyzicky presný a automaticky simuloval svetlo, fyzikálne vlastnosti, materiály a inteligenciu postáv. S Omniverse môžu tvorcovia, dizajnéri, aj inžinieri zrýchliť pracovné postupy vďaka interoperabilite medzi poprednými softvérovými nástrojmi a spolupráci v simulovanom interaktívnom svete.
Omniverse využíva technológiu simulácie RTX 3D, ktorá umožňuje inžinierom napríklad pracovať na dizajne auta v rámci simulácie, pričom okolo neho realisticky chodia, alebo v ňom sedia a interagujú s ním v reálnom čase.
Cloudová platforma beží v dátovom centre a využíva servery založené na čipoch NVIDIAa, ako sú novopredstavené čipy Quadro RTX A6000.
Huang vo svojom prejave povedal: „Metaverse prichádza. Budúce svety budú fotorealistické, budú sa riadiť fyzikálnymi zákonmi, alebo aj nie, a budú obývané ľudskými avatarmi a bytosťami s umelou inteligenciou.“
Povedal, že hry ako Fortnite, alebo Minecraft sú ako rané verzie metaverse. Ale zároveň uviedol, že metaverse nie je len miestom na hranie hier. Je to miesto na simulovanie budúcnosti. Huang vníma Omniverse ako začiatok „konečne realizovaného“ konceptu Holodeck zo Star Trek. Ak sa budú opatrenia typu lockdown, aké zažívame aj dnes v súvislosti s pandémiou (a infodémiou) vírusu SARS-CoV-2, možno by sa nám takýto „matrix“, aký vyvinula NVIDIA, hodil aj pri práci v Home Office.