Kompaktná konzola Gizmondo pochádza od výrobcu Tiget Telematics. Spoločnosť sľubovala výkonný kus hardvéru, Gizmondo sa však stala prepadákom. Konzola bola podľa niektorých portálov najhoršie predávajúcou na svete.
V roku 2005 prišla na trh prenosná konzola, ktorá patrila medzi najkompaktnejšie svojho druhu. V otázke dizajnu strčila do vrecka aj konkurenciu, akou bolo Nintendo DS či vtedajší hráč s vedúcim postavením, Sony PlayStation Portable.
Novinka mala už na tú dobu slabšie špecifikácie. Gizmondo disponoval 2,8-palcovým displejom s rozlíšením 320 x 240 pixelov. Ten však nebol širokouhlý, čo bolo spôsobené menšími rozmermi. Ďalej tu bol skrytý procesor ARM9 s taktom 400 MHz, ktorý počas hier (ktorých bolo mimochodom len smiešnych 14) postačoval, no samotné zapnutie konzole trvalo 20 sekúnd.
Na pravej strane sa nachádzala štvorica ovládacích tlačidiel, ktoré fungovali rovnako ako tie v PlayStation Portabe. Tu však neboli znázornené ako štyri geometrické útvary, ale ako multimediálne prvky. Naľavo bol situovaný joystick, nešlo ale o analógovú páčku, akú ponúkala konkurencia.
0,3-megapixlový fotoaparát bol síce unikátom, ktorý sa inde nenachádzal, softvér však z tohto faktu nevyťažil. Používateľ tu preto nenašiel žiadnu skratku na spustenie aplikácie fotoaparátu, nečakané momentky preto s Gizmondo nikto nerobil.
Ďalšou zaujímavosťou bol spôsob, akým sa konzola nabíjala. Pokiaľ mal používateľ šťastie a batéria mu vydržala až po pripojenie ku elektrickej zásuvke, mal šťastie. Vtedy totiž mohol pokračovať v tom, v čom začal. Ak sa však začala nabíjať úplne vybitá konzola, zapnúť sa dala až po nabití.
Britskej verzii nechýbala ani podpora Vodafone SIM karty. Z tej sa napriek tomu nedalo volať, dostupné boli len SMS-ky, ktoré boli kvôli absentujúcej klávesnici čo najkratšie.
Achillova päta v sérii NPTS je ale najčastejšie v nastavení cenovej politiky. Inak tomu nebolo ani teraz. Kompaktná konzola sa predávala za 400 dolárov, čo bolo v tej dobe na novinku v segmente priveľa. Konkurencia ako PlayStation Portable Nintendo DS tak bola o poznanie lacnejšia.
Gizmondo sa dokonca za túto cenu predávalo i s reklamami, pričom podobný prístup aplikovalo aj HTC s Facebook telefónom. Používateľovi sa preto každý deň mohli zobraziť až tri, pričom táto otravná funkcia sa dala vypnúť len zaplatením ďalších 100 dolárov.
Gizmondo síce ponúkala viacero funkcií, ktoré konkurencia nemala. Menovite išlo napríklad o GPS či fotoaparát. Pri každej dobrej vlastnosti však stáli hneď dve tie horšie, ktorý potenciál zavrhli. Osudu nepomohla ani kauza vtedajšieho vedenia spoločnosti, ktorá niektorých členov spájala s mafiou.
Tak či onak sa jej predalo menej ako 25 000 kusov a portál GamePro označil Gizmondo sa najhoršie sa predávajúcu prenosnú konzolu všetkých čias.